خدمت به مردم عبادت و جهاد در راه خدا است


خدمت به مردم عبادت و جهاد در راه خدا است

قم – ایرنا - رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم گفت: خدمت به مردم عبادت و جهاد در راه خدا است و طبق روایات کسی که خدمت می‌کند مانند کسی است که در خون خودش در راه خدا می‌غلتد.

به گزارش چهارشنبه شب مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی‌عراقی در مراسم معارفه و تکریم رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: در روایات، کمتر امری به اندازه خدمت به مردم مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری بنیان‌گذار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بوده است، افزود: وظیفه داشتم از جانب رهبر معظم انقلاب ضمن ابلاغ سلام ایشان، تقدیر ایشان از تلاش مدیر سابق مرکز خدمات حوزه های علمیه را ابلاغ کنم.

محمدی عراقی، گفت: عهده داری مدیریت مرکز خدمات حوزه های علمیه نیازمند شرایط بسیاری است که مهم‌ترین شرط مسئولیت در این مرکز عشق به خدمت است که حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی رئیس جدید مرکز مدیریت خدمات حوزه دارای این ویژگی برجسته است.

وی با بیان اینکه عشق به خدمت سرمایه تمام کسانی است که در این مرکز مشغول فعالیت هستند، گفت: فعالیت در مرکز خدمات یک کار کارمندی نیست، بلکه اصل در اینجا خدمت عاشقانه است؛ لذا تکریم روحانیون و حفظ عزت آنها اصلی اساسی است که باید در تمامی برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

محمدی عراقی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر هماهنگی مرکز خدمات با حوزه علمیه و شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: این هماهنگی با استقلال مرکز مدیریت خدمات حوزه منافاتی ندارد بلکه این هنر مدیریت مدیران این مرکز است که ضمن حفظ استقلال این مرکز، این هماهنگی را ایجاد کنید.

وی بیان کرد: اقدامات مناسبی در دوره مدیریت حجت الاسلام و المسلمین ربانی انجام و سامانه‌های خوبی ایجاد شده است تا طلاب نیازی به مراجعه به مرکز نداشته باشند و به صورت مجازی امور خود را پیگیری کنند که باید چنین اقدامات و ابتکاراتی در این مرکز ادامه یابد.

رئیس جدید مرکز خدمات حوزه های علمیه نیز در این آئین با بیان اینکه رویکرد مرکز خدمات ارائه خدمات هدفمند با رسالت حوزه است، گفت: باید از طلابی که در شهرها و روستاها در انجام رسالت طلبگی‌شان موفق بوده‌اند بیشتر حمایت کنیم تا دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال الدین میر محمدی بیان کرد: توفیق خدمت به مردم و خدمت به سربازان امام زمان (عج) افتخار بزرگی است و به این توفیق افتخار می‌کنم به ویژه که با عنایت و نظر مقام معظم رهبری بر بنده تعین پیدا کرده است.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ادامه داد: امروز مرکز خدمات به جایگاهی رسیده است که مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزوی و مراکز حوزوی از این مرکز خرسند هستند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز خدمات ظرفیت‌های سازمانی، ساختاری و مأموریتی بسیاری دارد و این ظرفیت باید در خدمت حوزه‌های علمیه باشد گفت: فلسفه وجودی مرکز خدمات، خدمت به حوزه‌های علمیه است و مرکز خدمات مقدمه‌ای برای مراکز حوزوی است؛ از مدیران مراکز حوزوی تقاضا می‌کنم که بنده را به‌عنوان نیروی خودشان محسوب کنند.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر استقلال مرکز خدمات حوزه تأکید داشته‌اند، گفت: این استقلال به این معنا نیست که یک نگاه رقابتی و دوگانگی در حوزه علمیه ایجاد شود بلکه تمامی مراکز باید یک هم‌افزایی و وحدت و اتفاق‌نظر داشته باشند.

در این آئین حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید جلال الدین میر محمدی به عنوان رئیس جدید مرکز خدمات و همچنین اعضای جدید هیات مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه را قرائت و از زحمات ۱۰ ساله حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس سابق این مرکز قدردانی کرد./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان