تابلوی غروب در غروب رونمایی شد


 تابلوی غروب در غروب رونمایی شد

شفقنا- آئین رونمایی از تابلوی غروب در غروب؛ تجلیل از شهیده انیس نوری به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، با همکاری بنیاد شهید استان گیلان در مدرسه دخترانه شهیده انیس نوری در رودسر برگزار شد. به گزارش شفقنا، در ابتدای مراسم، آقای فروتن پناه، به شرح واقعه ترور شهیده انیس نوری پرداخت و گفت: شهیده انیس نوری، روز 15 […]

 تابلوی غروب در غروب رونمایی شد تابلوی غروب در غروب رونمایی شد

شفقنا- آئین رونمایی از تابلوی غروب در غروب؛ تجلیل از شهیده انیس نوری به همت انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، با همکاری بنیاد شهید استان گیلان در مدرسه دخترانه شهیده انیس نوری در رودسر برگزار شد.

به گزارش شفقنا، در ابتدای مراسم، آقای فروتن پناه، به شرح واقعه ترور شهیده انیس نوری پرداخت و گفت: شهیده انیس نوری، روز ۱۵ رمضان (۱۶ تیرماه ۱۳۶۱ شمسی) و در زمان ملکوتی افطار در اثر حمله منافقین به منزلش به شهادت رسید.

او به ‌اتفاق همسر و دو فرزند چهار و پنج‌ ساله‌اش درحالی‌که بر سر سفره افطاری منتظر صدای موذن بودند ناگهان با شنیدن صدای زنگ خانه به ‌طرف درب رفته و زمانی که با احترام درب را باز می‌کند، در برابر چشمانش مردی را می‌بیند که در دستی کاسه‌ای و در دست دیگرش کلتی آماده شلیک دارد و مرد دیگری همراه با ژ ۳ آماده هجوم است.

شهیده انیس نوری با فریاد شوهرش را صدا می‌کند و خود در مقابل مهاجمین می‌ایستد. در این لحظه یکی از مهاجمین با شلیک چهار گلوله وارد خانه می‌شود و زهرای کوچکش را در خون خود می‌غلطاند و شهید انیس نوری برای نجات جان فرزند دلبندش می‌شتابد که مهاجم دیگر با شلیک رگبار، ایشان را نقش بر زمین می‌کند و پس از آن، ظرف بنزینی که به همراه داشته را در کف خانه انداخته و متواری می شوند، اما در حال فرار فندک روشنی را به داخل خانه انداخته که بر اثر آن شعله‌های آتش فضای خانه را فرا می‌گیرد.

در ادامه مراسم، آقای رستم پور، جانباز دوران دفاع مقدس و فعال حوزه ایثار و شهادت، با تشکر از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم به دلیل برگزاری این نشست عنوان داشت: باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم چرا که ۱۷ هزار انسان بی گناه از اقشار مختلف در کشور قربانی ترور شده اند و توجه درخوری نسبت به این شهدا صورت نمی گیرد.

در بخش دیگری از مراسم، حجت الاسلام هادی حبیبی، امام جمعه رودسر، با تبریک سالروز تولد امام حسن مجتبی (ع)، شهیده نوری را قربانی ترور خوارج معرفی کرده و بیان داشت: منافقین همانند خوارج در ظاهری نیکو وارد جامعه می شوند و پس از آن به هر وسیله ای به اهداف و آرمان های آن جامعه ضربه می زنند. خداوند در سوره نساء آیه ۱۴۵ می فرماید منافقین در درک الاسفل جهنم هستند. که در کشور ما با وجود هزاران پرونده ننگین در به شهادت رساندن انسان هایی بیگناه همچون شهیده انیس نوری در نهایت به فرانسه گریخته و علیرغم ادعای دموکراسی و دفاع از حقوق بشر در آن کشور پناه داده شدند.

آقای یعقوب استیلاف، همسر شهید انیس نوری در ادامه مراسم بیان داشت: از تمامی دست اندرکاران این مراسم و بویژه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم تشکر می کنم. مجری برنامه روایتی از شهادت را بیان کردند اما من می خواهم بگویم که این جلسه تنها پیرامون ظلم منافقین در حق یک مادر خانه دار و آن هم در سر سفره افطار نیست بلکه بیان ظلم منافقین علیه ملت ایران است. ظلمی که در تاریخ ماندگار شده و ملت ایران هرگز این ظلم ها را فراموش نمی کنند و حتی مخالفین نظام هم از منافقینی که با صدام همدست شدند نفرت دارند.

او در ادامه بیان داشت: منافقین هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارند و نه تنها در ایران که در هیچ جای جهان جایگاهی ندارند و آن ها را به عنوان تروریست می شناسند و مردم عراق نیز آنها را بیرون کردند و در آلبانی لانه گزیده اند.

همسر شهید انیس نوری در ادامه با ابراز تشکر از آقای آقایی پور و مدیران استانی و شهری گیلان، از مسئولین استان خواست تا به این گونه مراسمات اکتفا نکرده و مقدمات نامگذاری معابر شهری را به نام این شهیده فراهم کنند تا از مظلومیت این شهیده کاسته و قدمی در راه تجلیل هر چه بیشتر شهدای ترور برداشته شود.

در بخش دیگری از مراسم آقای محمدرضا داوطلب، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان گیلان، عنوان داشت: با چنین جنایاتی می توان گفت منافقین بدترین گروه در تاریخ ایران هستند و امروزه حقانیت شهیده انیس نوری به اثبات رسیده است چرا که در ماه مبارک رمضان و در زمانی که تمامی کشور درگیر دفاع در برابر تهاجم خارجی صدام بود، در شهری دور از میدان جنگ و سر سفره افطار، در کنار خانواده خود به شهادت رسید.

در ادامه مراسم از تابلوی غروب در غروب، با ابعاد ۱.۵ در ۲ متر، اثر هنرمند گیلانی آقای حسین آقایی پور رونمایی شد.

آقای حسین آقایی پور، خالق این اثر هنری در خصوص تابلوی نقاشی گفت: هنر فریاد تعهدی است در همدردی با جامعه و اعتراض بر شرارت های اجتماعی که از دل پرشور هنرمند بر می خیزد تا بستر تلاطم و التهابات زندگی بشر را به ساحل آرامش رهنمون باشد

هنرمند می تواند با نمایش آثار خشونت و افراط گرایی، جهان را نسبت به واقعیات این پدیده شوم آگاه تر ساخته و موجب شود تا جامعه نسبت به عوارض و پیامدهای ماندگار این بلای قرن نگاه روشن تری داشته باشد. هنرمند وظیفه دارد با استفاده از ابزار خود بهترین پیام را برای مبارزه با هرگونه شرارتی به جهانیان ارسال کند

او در ادامه گفت: سال هاست تروریسم در سرتاسر جهان قربانی می گیرد و تقریبا جامعه ای نیست که از شرارت این پدیده شوم ضربه ای نخورده باشد. و ایران یکی از کشورهایی است که قربانیان زیادی در این زمینه داشته و برای همین، مهم است که جامعه خودمان و جهانیان را از این فجایع آگاه نمائیم. چرا که گاهی بعد از گذر زمان، جنایت های تروریست ها میان اخبار گوناگون پنهان می شود.

آقایی پور در ادامه گفت: امروز نقاشی غروب در غروب روایت مادری است که در سالهای گذشته به دست اهریمنان به شهادت رسید. این نقاشی سعی دارد روایت گر حادثه ای باشد که سالها پیش و در رمضان سال ۱۳۶۱ شمسی در هنگامه افطار اتفاق افتاد اما درد آن هنوز بر پیکره جامعه باقی است و سنگینی می کند. این نقاشی به دنبال بیان این نکته است که آتشی را که اهریمنان برانگیختند بر خود آنها فرود می آید و نشان می دهد که چون ابراهیم شعله های آتش جنایتکاران بر بی گناهان سرد و خاموش می گردد.

در انتهای مراسم با ادای احترام به مقام شامخ این شهیده بزرگوار، با اهدای لوح تقدیری به این هنرمند متعهد از زحمات او قدردانی شد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!