گونه هندی کرونا دست‌کم در 17 کشور منتشر شده است


سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد گونه‌ای از کرونا که برای اولین بار در هند مشاهده شد در دست‌کم 17 کشور انتشار یافته است.

به گزارش سایت طلا، سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه اعلام کرد گونه هندی ویروس کرونا که با نام علمی B.1.617 شناخته می‌شود در دست‌کم ۱۷ کشور مشاهده شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این گونه از ویروس در بیش از ۱۲۰۰ توالی مربوط به دست‌کم ۱۷ کشور که روی پایگاه داده GISAID بارگذاری شده کشف شده است.

نهاد بهداشت سازمان ملل در گزارش همه‌گیر شناسی هفتگی خود درباره کرونا گفت: «اکثر توالی‌های بارگذاری‌شده مربوط به کشورهای هند، انگلیس، آمریکا و سنگاپور بوده‌اند.»

سازمان جهانی بهداشت هنوز این گونه از کرونا را در طبقه گونه‌های نگران‌کننده قرار نداده است. چنانچه این ویروس در طبقه نگران‌کننده قرار بگیرد به معنی این است که این گونه نسبت به نسخه اصلی خطرناک‌تر است.

بر اساس آخرین آمارها، شمار قربانیان ویروس کرونا در هند طی ۲۴ ساعت گذشته برای نخستین بار از زمان آغاز همه گیری ویروس کرونا به بیش از سه هزار و ۲۸۰ نفر رسیده است.

با احتساب قربانیان ویروس کرونا در هند طی روز گذشته، تلفات این ویروس در این کشور به بالای ۲۰۰ هزار نفر رسید.

از سوی دیگر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور همچنان با سرعت فزاینده‌ای در حال افزایش بوده و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۶۲ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر اساس آمار سایت WORLDOMETER تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۱۸ میلیون نفر رسیده است.

طی روز گذشته کل مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان حدود ۶۶۰ هزار نفر بوده است که با توجه به این آمار، بیش از نیمی از مبتلایان در جهان متعلق به هند بوده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی