از ابزارهای نوین برای تولید محتوای قرآنی در رسانه ها استفاده کنیم


از ابزارهای نوین برای تولید محتوای قرآنی در رسانه ها استفاده کنیم

شاملو با بیان اینکه داشتن رسانه درخواست محور با ابزار نوین به دلیل سبک زندگی جدید ناگزیر است، گفت: از ابزارهای نوین برای تولید محتوای قرآنی در رسانه ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مهدی شاملو» در رونمایی از دوره ترتیل کل قرآن کریم با صدای قاری نوجوان و حافظ کل قرآن محمدرضا جعفرپور که ظهر امروز هفت اردیبهشت با رعایت پروتکل های بهداشتی رونمایی شد، گفت: دوره ترتیل کل قرآن کریم کار شاخص ایران صدا و با همکاری شورای عالی قرآن کشور انجام شد.

مدیر شبکه ایران صدا افزود: سال گذشته بر اساس کتاب صلح امام حسن مجتبی (ع) به قلم رهبر معظم انقلاب کار نمایشی خوبی انجام شد و از آن کار مذهبی رونمایی شد. امسال نیز در آستانه ولادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم رونمایی از دوره ترتیل کل قرآن کریم برگزار می شود.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی و مذهبی در فضای مجازی گفت: تلوبیون امکان دسترسی به شبکه های تلویزیونی از طریق موبایل و اینترنت را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شاملو با بیان اینکه سبک زندگی افراد جامعه باعث شده است تا بیشتر از تکنولوژی های نوین استفاده کنند، گفت: در حوزه صدا شاخص ترین کاری که توانسته ایم در بخش فضای مجازی انجام دهیم، این است که در حوزه محتوا وارد شده ایم و شش گروه تخصصی متناسب با نیاز مخاطب به جوان و نوجوان برنامه هایی تهیه و در فضای مجازی بارگزاری می کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور اساتید قرآنی و بررسی عملکرد 30 ساله رادیو قرآن گفت: داشتن رسانه درخواست محور با ابزار نوین به دلیل سبک زندگی جدید ناگزیر است و باید در این عرصه فعالیت کنیم.

شاملو با بیان اینکه طرح اسوه یکی از طرح های شورای عالی قرآن برای رصد و شناسایی استعدادهای قرآنی است، خاطرنشان کرد: در زمان آغاز به کار ضبط دوره ترتیل کل قرآن کریم سه نفر از قاریان نوجوان معرفی شدند و در زمان آغاز ضبط این برنامه دو نفر شرایط حضور در برنامه را داشتند که در ادامه مسیر فقط محمدرضا جعفرپور برای ترتیل کامل قرآن باقی ماند.

وی افزود: در زمان بندی فشرده 9 ماهه ضبط خالص برنامه به طول انجامید و دی ماه آخرین اصلاحیه انجام شد و امروز شاهد رونمایی از دوره ترتیل کل قرآن کریم با صدای قاری نوجوان و حافظ کل قرآن محمدرضا جعفرپور هستیم.

شاملو تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم در رسانه ای کردن محتواهای قرآنی و مذهبی موفق باشیم و به بهانه ابزارهای جدید بتوانیم یک مرحله جذاب تر به محتوا دسترسی داشته باشند.

در ادامه، عوامل ضبط تولید دوره ترتیل کل قرآن کریم دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص تهیه و تدوین این برنامه ارایه کردند.

در پایان مراسم از دوره ترتیل کل قرآن کریم با حضور قائم مقام شورای عالی کشور، محمدرضا جعفرپور و جمعی از فعالان قرآنی کشور و دست اندرکاران تولید برنامه رونمایی شد.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟