برنامه های هفته معلم اعلام شد


برنامه های هفته معلم اعلام شد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برنامه های هفته معلم را تشریح کرد و گفت: از روز12 تا 18 اردیبشهت ماه هفته بزرگداشت مقام معلم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «علی الهیار ترکمن» در نشست خبری که به صورت مجازی به مناسبت هفته معلم برگزار شد گفت: براساس بیانات مقام معظم رهبری در 11 شهریور 99 درباره جایگاه نظام تعلیم و تربیت معلمان را افسران سپاه پیشرفت معرفی کردند. برنامه های هفته معلم سال جاری بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تدوین شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از اهداف مهم ما بازتاب زحمات معلمان در دوران کرونا است از همین رو ستاد مرکزی و ستادهای استانی را راه اندازی کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: هفته معلم از 12 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا 18 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

الهیار ترکمن با اشاره به عناوین هفته گفت: یکشنبه 12 اردیبهشت به نام «معلم، مطهری معلم ماندگار» دوشنبه 13 اردیبهشت «معلم، قدر و منزلت معلمی»، سه شنبه 14 اردیبهشت «معلم، افسران سپاه پیشرفت»، چهارشنبه 15 اردیبهشت «معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی» پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه «معلم، زیست بوم جدید چالش ها و فرصت ها»، جمعه 17 اردیبهشت ماه «معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی»، شنبه 18 اردیبهشت ماه «معلم، پیشکسوتان و چهره های ماندگار» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به تشریح جزییات برنامه های هفته معلم گفت: روز شنبه 11 اردیبهشت 1400 هشت نفر از فرهنگیان با رئیس جمهور به صورت حضوری دیدار خواهند داشت. یکشنبه 12 اردیبهشت ماه پخش پیام و بیانات مقام معظم رهبری، اجرای برنامه سپاس معلم به طور نمادین در مدرسه تلویزیونی توسط وزیر آموزش و پرورش، گلباران محل شهادت شهید مطهری و برگزاری مجلس یادبود برگزار می شود. روز دوشنبه 13 اردیبهشت دیدار مجازی وزیر با فرهنگیان در سراسر کشور از طریق شبکه شاد صورت می گیرد و گفتگوی تلفنی با خانواده شهیدان مطهری، رجایی، مطهری و چندتن از چهره های ماندگار نیز صورت می گیرد. در روز 16 اردیبهشت دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی را پیش بینی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از معرفی جلوه های معلمی خبر داد و بیان کرد: در هفته معلم از الگوهای معلمی تقدیر می شود. تقدیر بر اساس 20 شاخص در 10 مولفه است.ابتدا خود ارزیابی از معلم آغاز، سپس مدیر مدرسه ارزیابی و به شهرستان معرفی می کند، سپس به استان و پس از امتیاز بندی در سطح ملی ارزیابی می شوند.

الهیار ترکمن خاطر نشان کرد: تعداد 305 هزار و 911 معلم در خودارزیابی شرکت کردند و 383 نفر وارد ارزیابی کشوری شدند و توسط 5 استان مورد داوری قرار گرفتند که مورد تقدیر قرار می گیرند.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق