درخواست چین برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه


درخواست چین برای پیشبرد روند سیاسی در سوریه

ایرنا نوشت:معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل خواستار پیشبرد روند سیاسی سوریه و کاهش درد و رنج مردم این کشور شد.

رادیو بین المللی چین امروز (پنجشنبه) گزارش کرد، «گنگ شوانگ» در نشست ویدئویی شورای امنیت سازمان ملل در مورد مسائل سیاسی و بشردوستانه سوریه گفت که سازمان ملل باید به تلاش های میانجیگری خود ادامه دهد و در پیشبرد روند سیاسی «رهبری مردم سوریه و تعلق به مردم سوریه» اصرار ورزد.

او گفت: جامعه جهانی باید تلاش های سیاسی برای حل این مساله را افزایش دهد و پایان هر چه زودتر بحران سوریه را پیش برد.

این مقام چینی اظهار کرد: چین از همه طرف های سوریه می خواهد ارتباط نزدیک خود را با "پی کایرو"، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه حفظ کنند و هر چه زودتر درباره دستورات دور ششم نشست کمیته قانون اساسی این کشور به توافق برسند کار کمیته قانون اساسی باید مستقل و بدون دخالت خارجی انجام شود.

وی همچنین گفت که جامعه جهانی باید با تقویت کمک های بشردوستانه به سوریه به طور جدی از رنج و مشکلات مردم سوریه بکاهد، زیرا سوریه در حال حاضر با چالش های پیچیده انسانی روبرو است.

گنگ ادامه داد: آژانس سازمان ملل متحد باید تلاش های خود برای ارسال غله به سوریه را افزایش دهد و به سوریه کمک کند تا زیرساخت های تولید محصولات کشاورزی خود مانند تأمین آب و برق را حفظ کند.

معاون نماینده دائمی چین در سازمان ملل همچنین با اشاره به اینکه چین از عرضه واکسن به سوریه از طریق «طرح واکسیناسیون کرونا سازمان ملل» حمایت می کند، گفت: واکسن های کمکی دولت چین به سوریه هفته پیش وارد دمشق، پایتخت سوریه شد و امید است با واکسیناسیون به موقع از همه گیری کرونا در سوریه جلوگیری کند.

311311

کد خبر 1509663

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان