طرح راهداری محوری در استان بوشهر آغاز شد


طرح راهداری محوری در استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- معاون اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: فاز نخست طرح راهداری محوری با مشارکت شهرستان‌های دیر، کنگان، جم، دشتی و عسلویه با انجام عملیات همزمان از بزرگراه سیراف آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم اخترشناس روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: فاز نخست راهداری محوری دراستان بوشهر با هدف شتاب بخشی به طرح‌های راهداری با مشارکت شهرستان‌های یاد شده با مرکزیت شهرستان دیر در بزرگراه سیراف به طول ۱۶۸کیلومتر از روستای بندو در جنوبی ترین نقطه این استان تا شهر کاکی عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح راهداری محوری باهدف هم افزایی و بهره‌وری بیشتر از نیروهای راهداری با مرکزیت یکی ازشهرستان‌ها و مشارکت شهرستان‌های همجوار با استفاده از نیروها و لجستیک موجود با اولویت بندی محورهای پرتردد و شریانی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح راهداری محوری در چهار فاز جداگانه بامشارکت راهداری شهرستان‌ها اجرا و بیش از ۴۵۰ کیلومتر از محورهای پرتردد و شریانی استان بوشهر واقع در کریدور شمال به جنوب را شامل می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان بوشهر عملیات راهداری دراین طرح را شامل لکه گیری، درزگیری، حذف چاله و خرابی آسفالت عنوان کرد.

وی یادآور شد: پاکسازی شانه و حاشیه راه، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، تکمیل واحیای خط کشی‌ها با اولویت خطوط میانی، اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها، شست و شو و رنگ آمیزی ابنیه فنی، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی تونل‌ها از جمله عملیاتی است که بوسیله نیروهای راهداری انجام می‌شود.

اخترشناس اضافه کرد: فاز نخست طرح راهداری محوری با مشارکت ۱۲دستگاه ماشین آلات و ۳۰ نفر از نیروهای راهداری استان بوشهر در دست اجراست.

وی افزود:مطالعه میدانی فازهای بعدی این طرح بامشارکت شهرستان‌ها به پایان رسیده و همزمان با فاز نخست طرح راهداری محوری فازهای ۲، سه وچهار نیز درمحورهای شریانی و پرتردد استان بوشهر با استفاده از امکانات راهداری اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...