فراخوان شناسایی متخصصان خراسان جنوبی در زمینه بازسازی خاک‌ آلوده


فراخوان شناسایی متخصصان خراسان جنوبی در زمینه بازسازی خاک‌ آلوده

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از انتشار فراخوان شناسایی فعالان، متخصصان، محققان دانشگاهی و شرکت‌های خصوصی در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده در این استان خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی "حسن اکبری" ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان، متخصصان و محققان دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی استان در زمینه بازسازی خاک‌های آلوده را از اهداف این فراخوان اعلام کرد.

وی گفت: قانون حفاظت از خاک در ۲۶ ماده و چهار تبصره، سال ۱۳۹۸ به تصوب مجلس شورای اسلامی رسید که حکایت از اهمیت موضوع خاک در کشور دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس ماده ۱۴ این قانون در صورت بروز آلودگی خاک، آلوده‌کننده با هماهنگی و تایید اداره مذکور باید آلودگی خاک را تا رسیدن به حدود مجاز برطرف کند و در صورت استنکاف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی افزود: این اداره کل در نظر دارد نسبت به شناسایی فعالان، متخصصان و محققان دانشگاهی، تحقیقاتی و شرکت‌های خصوصی استانی و ظرفیت‌های موجود در زمینه بازسازی خاک آلوده اقدام کند.

اکبری گفت: به همین منظور تمامی افراد واجد شرایط می‌توانند برای ارائه رزومه کاری و مدارک به اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی یا پست الکترونیکی sko@doe.ir مراجعه کنند تا بانک اطلاعاتی جامع در این خصوص تهیه شود و در دسترس قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403