هشت درصد تماس با مشاوران بهزیستی بخاطر ترس از کرونا بود


هشت درصد تماس با مشاوران بهزیستی بخاطر ترس از کرونا بود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: هشت درصد تماس‌ها با خط مشاوره تلفنی 1480 این سازمان در سال 99 به صورت مستقیم در مورد ترس از ابتلا به کرونا و مسایل مربوط به آن بوده است.

به گزارش ایرنا، دکتر «فرحناز محمدی» روز پنجشنبه در جلسه به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت روز «روانشناس» که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مدیران و کارشناسان بهزیستی شهرهای استان برگزار شد، افزود: خط ۱۴۸۰ مشاوره تلفنی به صورت رایگان است و کارشناسان متخصص در حوزه‌های مختلف به مردم خدمات می‌دهند.

وی اظهار داشت: ارتقای سطح سلامت روانی و جامعه از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.

محمدی ادامه داد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و افزایش تعداد تماس ها، مشاورین در سه شیفت کاری و از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب در همه ایام هفته مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۹ نسبت به سال قبل شاهد ۴۰ درصد افزایش خدمات مشاوره تلفنی بوده‌ایم که بخش عمده‌ای از این افزایش ناشی از مشکلات فردی و خانوادگی ثانویه بر عوارض طولانی مدت همه گیری ویروس کرونا بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۳۰ درصد تماس‌ها با مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ سال گذشته در زمینه مشکلات زناشویی و بین فردی، ۳۵ درصد مربوط به مشکلات فردی و اختلالات روانی و ۳۵ درصد دیگر نیز به مسایل تحصیلی و تربیتی کودکان ارتباط داشت.

محمدی یادآور شد: در این بین، ۸۵ درصد تماس گیرندگان خانم‌ها و ۱۵ درصد آقایان بزرگسال بودند البته حدود ۲۰ درصد از تماس‌ها منجر به ارجاع به مراکز درمانی، حمایتی، نگهداری و تخصصی مشاوره‌ای شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس