عکس‌های نادر از چهار زمستان جهنمی سربازان هیتلر در سیبری


عکس‌های نادر از چهار زمستان جهنمی سربازان هیتلر در سیبری

شاید سربازان ارتش آلمان نازی فکر نمی کردند که مجبور به تحمل سرمای سیبری برای فتح روسیه شوند.

آفتاب‌‌نیوز :

عکس‌هایی نادر، مشقت‌های انجام عملیات بارباروسا را برای نیروهای ارتش هیتلر نشان می دهند که برای اشغال مسکو اعزام شده بودند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ این عکس‌ها در مجموعه‌ای با عنوان "جنگ: جنگ زمستانی نازی علیه جبهه شرق در سال‌های ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۵ میلادی" توسط "یان باکستر" مورخ منتشر شده‌اند.‌ این عکس‌ها وضعیت بغرنج پیش آمده برای نیروهای نظامی آلمانی که تجهیزات کافی و آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط حوی بسیار سرد را نداشتند، نشان می‌دهند. عملیات بارباروسا در ژوئن ۱۹۴۱ میلادی آغاز شد و با یورش نیروهای ارتش شوروی علیه برلین پایان یافت.

نیروهای نازی در ابتدا گمان می‌کردند جنگ به زودی پایان خواهد یافت اما پس از مدتی با ناکافی بودن تجهیزات، سرما و شرایط جوی دشوار و تاکتیک‌های ضعیف خود برای مقابله با ارتش شوروی مواجه شدند. در عرض یک سال، روند تغییر یافت و نیروهای آلمانی مجبور شدند سه زمستان دیگر را تحمل کنند.

نزدیک به ۳.۸ میلیون سرباز قدرت‌های ائتلاف متحدین به اتحاد شوروی در طول ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک حمله کردند که بزرگترین حمله در تاریخ جنگ‌های بشر بود.

بارباروسا از ۶۰۰ هزار وسیله نقلیه موتوری و ۷۵۰ هزار اسب استفاده کرد. این عملیات جاه‌طلبانه که با آرزوی مداوم هیتلر برای فتح سرزمین‌های روسیه به پیش می‌رفت آغازی بر فاز محوری تعیین پیروز جنگ بود.

اشغال شوروی توسط آلمان منجر به ۹۵ درصد همه تلفات ارتش آلمان از ۱۹۴۱ تا ۱۹۴۴ و ۶۵ درصد کل تلفات نظامی متحدین در تمام طول جنگ شد. مورخان معتقدند حمله به شوروی بزرگ‌ترین اشتباه نظامی هیتلر بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی