کوالکام از عملکرد موفقیت‌آمیز خود در سه‌ماهه دوم سال مالی 2021 خبر داد


کوالکام از عملکرد موفقیت‌آمیز خود در سه‌ماهه دوم سال مالی 2021 خبر داد

کوالکام توانسته است در سه‌ماهه دوم سال مالی 2021 بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کند و انتظار می‌رود این روند تا پایان سال 2021 ادامه داشته باشد.

روز چهارشنبه، کوالکام گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد شرکت آمریکایی توانسته است درآمدی بالغ‌بر ۷٫۹۳ میلیارد دلار داشته باشد. طبق گزارش AndroidCentral، این رقم در مقایسه با درآمد کوالکام در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰، نشان می‌دهد که سازندهٔ تراشه‌های اسنپدراگون در حدود ۵۲ درصد رشد درآمد تجربه کرده است.

چنین دستاوردی در حالی رقم می‌خورد که جهان درگیر ویروس کرونا است؛ اما این تنها چالش بر سر راه شرکت‌هایی مانند کوالکام نیست، بلکه شرکت‌های فعال در حوزهٔ فناوری و سرگرمی با مشکل کمبود تراشه مواجه شده‌اند. با نگاهی به اخبار دنیای فناوری و سرگرمی می‌توان از ابزار نگرانی سران سامسونگ برای فروش گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۲۱ تا کمبود کنسول‌ خانگی مانند پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس در بازار مطلع شد.

مدیرعامل کوالکام در مورد پیشرفت این شرکت و افزایش درآمد آن به دلیل جایگاه ویژه و قدرتمند در بازار می‌گوید: «به لطف سیاست‌ها، استراتژی و قدرت اجرایی موفقی که داشتیم، در یک سه‌ماهه دیگر با رشد درآمد نسبت به سال گذشته همراه بودیم؛ درآمدی که حاصل از رشد روز‌افزون تقاضا برای تلفن‌ هوشمند در جهان است و همچنین بخش قابل توجهی از آن به فعالیت‌های غیر مرتبط با بازار گجت‌های قابل‌حمل برمی‌گردد.»

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های سازندهٔ گوشی هوشمند برای حضور محصولات جدیدشان در بازار، بسیار محتاطانه عمل می‌کنند. سامسونگ توانسته است فروش خوبی پشت سر بگذارد و از استقبال خوب کاربران از سری گلکسی اس ۲۱ خبر داده است؛ اما برای ادامهٔ سال ۲۰۲۱ احتمال می‌دهد با کاهش فروش گوشی‌ هوشمند مواجه شود. به همین علت، سران شرکت کره‌ای در نظر دارند روی تولید صفحه‌نمایش OLED برای گجت‌های مختلف تمرکز داشته باشند.

شرکت‌هایی مانند ال‌جی و سونی نیز شرایط بسیار بدی در بازار گوشی‌ هوشمند پشت سر می‌گذارند. برخی معتقد هستند ال‌جی با بررسی چشم‌انداز بازار گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۲۱ تصمیم به تعطیلی بخش موبایل خود گرفته است و از طرفی، سونی اعلام کرده که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ با کاهش فروش تلفن‌های هوشمند سری اکسپریا نسبت به بازهٔ زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ مواجه شده است و کاهش سهم در بازار تلفن‌ هوشمند را تجربه می‌کند.

خروج ال‌جی از بازار گوشی‌ هوشمند در حالی رقم خورد که درآمدی بالغ‌ بر ۴ میلیارد دلار از فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ داشت؛ اما شرکتی که سود قابل‌ توجهی دارد، کوالکام است که تراشه‌های سری اسنپدراگون را در رده‌های مختلف با ویژگی‌های درخور توجهی از جمله برخورداری از مودم 5G به سازندگان گوشی‌ هوشمند می‌فروشد. از جمله تراشه‌های پرفروش این شرکت، اسنپدراگون ۴۸۰ است؛ تراشه‌ای با مودم 5G که امکان برخورداری تلفن‌های هوشمند پایین‌رده از نسل نوین ارتباطات موبایل را فراهم می‌سازد.

سران کوالکام امیدوار هستند که کمبود تراشه و قطعات نیمه‌رسانا تا انتهای نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد و مشکلات به‌وجودآمده در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۱ برطرف شوند. اصولاً کوالکام در نیمهٔ دوم هر سال، مدل‌های جدیدی از سری اسنپدراگون را در رده‌های مختلف معرفی می‌کند؛ تراشه‌هایی که مدل‌های پرچم‌دار نیز در میانشان دیده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج