بهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای نخواهد داشت/ نوشتاری از حجت الاسلام وحیدی – بخش شانزدهم


بهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای نخواهد داشت/ نوشتاری از حجت الاسلام وحیدی – بخش شانزدهم

شفقنا- حجت الاسلام وحیدی در یادداشتی که در اختیار شفقنا قرار داده، اظهار کرد: «کلمات و جملات دارای جایگاه خاص خود می باشند که در جای واقعی، معنا پیدا کرده و مفید خواهند بود. بهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای که نخواهد داشت بلکه گاهی مضر نیز خواهد بود.» به گزارش شفقنا، در […]

بهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای نخواهد داشت/ نوشتاری از حجت الاسلام وحیدی – بخش شانزدهمبهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای نخواهد داشت/ نوشتاری از حجت الاسلام وحیدی – بخش شانزدهم

شفقنا- حجت الاسلام وحیدی در یادداشتی که در اختیار شفقنا قرار داده، اظهار کرد: «کلمات و جملات دارای جایگاه خاص خود می باشند که در جای واقعی، معنا پیدا کرده و مفید خواهند بود. بهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای که نخواهد داشت بلکه گاهی مضر نیز خواهد بود.»

به گزارش شفقنا، در متن یادداشت حجت الاسلام وحیدی آمده است:

یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ

در این عالم هر چیزی برای خودش جا و جایگاهی دارد که زمانی آن چیز معنا و کاربرد پیدا خواهد کرد که در جای واقعی خودش قرار گیرد.

به عنوان مثال یک پیچ و مهره در حالت عادی فایده ای ندارد، اما وقتی در قسمتی از مثلاً اتومبیل قرار می گیرد ارزشمند می شود. یک قوری که در آن چایی به همراه آب جوش ریخته شده اگر روی سماور قرار گیرد مفید است و اگر همین قوری را داخل یخچال قرار دهیم، ثمری نخواهد داشت.

و هزاران مثال دیگر…

کلمات و جملات هم دارای جایگاه خاص خود می باشند که در جای واقعی، معنا پیدا کرده و مفید خواهند بود. بهترین و شیواترین سخنان اگر در جایِ خود گفته نشود هیچ فایده ای که نخواهد داشت بلکه گاهی مضر نیز خواهد بود.

کلمات الهی هم از این قاعده مستثنی نیستند، کلماتی مانند: رحمت، غضب، عذاب، بخشش، قصاص، بلوغ، واجبات، ارتداد، محرمات، جهاد، کفر، ایمان، تقوی و کلمات و آیات و دستورات دینی دیگر…

در طول تاریخ طولانی ادیان، کسانی که این کلمات را بدون در نظر گرفتن جایگاه واقعی آنها به کار برده اند، باعث بی اثر شدنِ این کلمات و حتی اثر تخریبی این کلمات شده و ضربه های مهلکی به جامعه بشری وارد کردند، پس حرف شناخت آیات و کلمات الهی، مفید نیست بلکه باید بدانیم در چه جایگاهی از این آیه یا کلام خدا می توان استفاده نمود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان