تبدیل ژیان به یک کمپر مسافرتی! کلاسیک بازمانده ایتالیایی


تبدیل ژیان به یک کمپر مسافرتی! کلاسیک بازمانده ایتالیایی

اسب شاخ‌دار وجود خارجی ندارد اما اگر وجود داشته باشد، ویژگی های مشترکی با لاوردا پاگورو خواهد داشت. کوچک‌ترین شباهت آن‌ها این است که هردو بسیار کمیاب هستند.شرکت ایتالیایی لاوردا Laverda، در اواخر دهه 70، به تولید پاگورو کمپر Paguro پرداخت....

اسب شاخ‌دار وجود خارجی ندارد اما اگر وجود داشته باشد، ویژگی های مشترکی با لاوردا پاگورو خواهد داشت. کوچک‌ترین شباهت آن‌ها این است که هردو بسیار کمیاب هستند.

شرکت ایتالیایی لاوردا Laverda، در اواخر دهه 70، به تولید پاگورو کمپر Paguro پرداخت. پاگورو بر اساس طراحی وسیله نقلیه کوچک و تجاری سیتروئن آکادین ساخته شده بود که خود نیز برگرفته از دایان یا همان ژیان بود. هیچ کس نمی‌داند که از بین خودروهای تولید شده بین سال‌های 1977 تا 1987، چه تعداد از 250 هزار دستگاه تولید شده به کمپر پاگورو تبدیل شده‌اند، اما برای راه اندازی اسباب بازی های دایکستی به اندازه کافی محبوب بودند.

واقعیت این است که این روزها، پاگورو به ندرت قابل مشاهده است. اعتقاد بر این است که تنها چند نمونه از این خودرو باقی مانده است که بسیاری از آن‌ها نیاز مبرم به احیا و بازسازی دارند. یکی از این موارد مربوط به مدل 1980 است که در اوایل این ماه در سایت بنزین به فروش گذاشته شد و در حال حاضر دارای صاحبی شده است که مایل به صرف وقت و هزینه اضافی برای پروژه است.

پاگورو خودرویی بود که با فضای باورنکردنی ("باورنکردنی" یک اصطلاح نسبی است) و رنگ آبی درخشان خود شناخته می‌شد. این نمونه خاص و کم مصرف، دارای قطعات اصلی است و بدنه آن با یک لایه رنگ مشابه مدل اصلی پوشانده شده است. این سیستم قابلیت استفاده را دارد و دارای یک سیستم الکتریکی عملکردی است، اما هنوز تحت آزمایش جاده‌ای قرار نگرفته و به یک تعمیر اساسی نیاز دارد.

تبدیل ژیان به یک کمپر مسافرتی! کلاسیک بازمانده ایتالیاییلاوردا پاگورو

فروشنده‌ای از ایتالیا گفته است که زیربنای خودرو مناسب است اما دیگر موارد باید مورد بازرسی و بررسی قرار گیرند. فضای داخلی آن وضعیتی نامطلوب‌تر داشت: همانطور که در گالری مشاهده می‌کنید، پاگورو دارای دو اجاق گاز اصلی و تشک بود، اما کابین در وضعیت نامناسبی قرار داشته است.

پاگورو علیرغم این که قبل از فروش مجدد به کار زیادی احتیاج داشت، اما به قیمت 13100 یورو (15845 دلار با نرخ ارز فعلی) به فروش رفت. این مبلغ برای خودرویی که هنگام بارگیری به سختی قابل استفاده می‌شود (تفاق ناخوشایند برای یک وسیله نقلیه تجاری) مبلغ هنگفتی به شمار می‌رود. آکادین از یک موتور دو سیلندر 602 سی سی با تولید 31 اسب بخار قدرت، برخوردار بود و در یک جاده صاف، راحت و اقتصادی با سرعت 55 مایل در ساعت (89 کیلومتر در ساعت) حرکت می‌کرد.

گفته شده است، با توجه به نادر بودن این خودروها،، احتمالاً این امر چیزی بیشتر از یک سرمایه گذاری است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا