مشاغل گروه 2 در فارس به شکل شیفت بندی مجاز به فعالیت شدند


مشاغل گروه 2 در فارس به شکل شیفت بندی مجاز به فعالیت شدند

شیراز- ایرنا- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: علاوه بر مشاغل گروه یک که با توجه به ضرورت فعال بودن آنها باید در هر شرایط و رنگ بندی فعال باشند، مشاغل گروه 2 نیز در استان می‌توانند به شکل شیفت بندی فعالیت کنند.

عبدالرضا قاسم پور، روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس، این دسته از مشاغل که حدود ۲۰ درصد مشاغل را شامل می‌شود می‌توانند با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی به شکل زوج و فرد (بر اساس رقم آخر زوج یا فرد کدپستی) فعالیت خود را از سر بگیرند.
مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا به شکل بیرون بر، آرایشگاه مردانه، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مرکز استان با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و دیگر بخش‌های نظارتی، فعالیت از گروه از صنوف را مدیریت می‌کنند.
او اظهار داشت: این تصمیم با توجه به همراهی و همکاری صنوف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون و همچنین مسائل و مشکلاتی که صنوف با آن مواجه هستند اتخاذ شده و است و امیدواریم صنوف با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
وی تصریح کرد: به رقم مجاز شدن فعالیت گروه ۲ مشاغل اما اولویت اصلی همچنان حفظ سلامتی و جان مردم است و هرگونه کوتاهی در رعایت دستورالعمل‌ها از سوی صنوف منجر به توقف فعالیت آنها خواهد شد.
وی ادامه داد: فعالیت گروه‌های سه و چهار هم که حدود ۱۰ درصد مشاغل را شامل می‌شود کماکان ممنوع است.

تعداد مبتلایان در استان رو به کاهش است
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی بیماری کرونا، روند شیوع ویروس و تعداد مبتلایان، بستری و همچنین فوتی‌های ناشی از کرونا را در فارس کاهشی دانست و گفت: هم‌اینک از مجموع ۳۶ شهرستان استان ۱۰ شهرستان از جمله شیراز در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
قاسم پور افزود: ۲۳ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی و سه شهرستان پاسارگاد، بختگان و سرچهان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی ادامه داد: این در حالی است که طی روزهای اخیر تعداد شهرستان‌های قرمز استان ۱۴ شهرستان و شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی ۲۱ شهرستان بود و پاسارگاد نیز تنها شهرستان دارای وضعیت زرد بود.
او افزود: در رنگ بندی جدید وضعیت چهار شهرستان قرمز به نارنجی و وضعیت ۲ شهرستان نارنجی نیز به زرد تغییر پیدا کرده است.
قاسم پور از شهروندان خواست که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را تحت هر شرایطی به طور جدی در دستور کار قرار دهند و به ویژه با توجه به نزدیک شدن به شب‌های احیاء به دستورالعمل‌ها بیش از پیش توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی