آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی


اس ام اس و پیامک با وجود استفاده زیاد از Social Networks شبکه های اجتماعی همچنان محبوب و جایگاه خاص خود را دارد اما در بسیاری از گوشی ها ارسال پیامک با چند خط و بیشتر از 350 کاراکتر با مشکل و عدم ارسال مواجه می شود در این بخش ما به 7 روش برای رفع این مشکل در گوشی های اندروید که از اهمیت خاصی برخوردار است می پردازیم. هفت روش حل مشکل ارسال نشدن...

اس ام اس و پیامک با وجود استفاده زیاد از Social Networks شبکه های اجتماعی همچنان محبوب و جایگاه خاص خود را دارد اما در بسیاری از گوشی ها ارسال پیامک با چند خط و بیشتر از 350 کاراکتر با مشکل و عدم ارسال مواجه می شود در این بخش ما به 7 روش برای رفع این مشکل در گوشی های اندروید که از اهمیت خاصی برخوردار است می پردازیم.

هفت روش حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی و تبدیل SMS به MMS

یکی از قسمت های پرکاربرد و مهم یک تلفن همراه می تواند قسمت ارسال پیامک آن باشد. اگر در ارسال پیام مشکل دارید می توانید با مطالعه روش مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی و تبدیل SMS به MMS در این مطلب این مشکل را به سادگی درست کنید.

روش حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی اندروید سامسونگ و…

How to Fix SMS converting to MMS in Android Phones

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

افزایش تعداد کاراکتر اس ام اس باعث می شود سیستم به طور پیش فرض اس ام اس را به ام ام اس تبدیل می کند و شما نمی توانید MMS را برای دیگران از طریق سیمکارت ارسال کنید.

شما می توانید از نرم افزار های جانی برای حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید ولی امنیت آنها را نمی توان تضمین کرد.

بیشتر بدانید: علائم هک شدن گوشی موبایل و راه های رفع هک

اگر از طریق پیامک می خواهید متون کم اهمیت ارسال کنید که امنیت آنها مهم نیست می توانید از نرم افزار های جانبی مدیریت پیامک مثل Handcent SMS یا GoSMS استفاده کنید. با استفاده از این نرم افزارها مشکل ارسال پیامک شما حل می شود.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

نرم افزار BigSMS یکی از برنامه هایی است که می تواند مشکل عدم ارسال پیامک طولانی را حل کند. این نرم افزار جهت سازماندهی، ارسال و دریافت پیامک ساخته شده است که می توانید از آن در گوشی خود استفاده کنید.

حل مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی‌های اندرویدی

نرم افزار BigSMS با لیست شماره های ذخیره شده در تلفن همراه شما منطبق می شود.

شما می توانید از طریق نرم افزار BigSMS تا ۷۵۰۴۰ کارکتر به صورت پیام کوتاه یا SMS ارسال کنید که این مقدار معادل ۴۶۹ صفحه است.

در صورتی که اگر بخواهید به صورت پیش فرض و بدون نرم افزار پیام کوتاه ارسال کنید، اگر اس ام اس بیشتر از ۳ صفحه شود نرم افزار آن را به MMS تبدیل می کند.

نرم افزار BigSMS در حال توسعه است و می تواند در آینده امکانات بهتری به آن اضافه شود. شما همین حالا هم می توانید به سادگی از آن استفاده کنید و مشکل ارسال نشدن پیامک را به کلی برطرف کنید.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

ریشه مشکل تبدیل خودکار SMS به MMS در گوشی های سامسونگ

بیشتر افرادی که از گوشی های سامسونگ سری گلکسی استفاده می کنند شاید تا به حال با مشکل مشکل اس ام اس سامسونگ مواجه شده باشند. این مشکل می تواند ریشه در بروز نبودن نرم افزارها، وجود بدافزار و مشکلات محدودیت داده داشته باشد.

بیشتر بدانید: 10 نرم افزار ضروری برای سیستم عامل ویندوز که بعد از خرید pc جدید به آنها نیاز دارید

حل مشکل پیام طولانی سامسونگ با نرم افزار Handcent

نرم افزار Handcent یک نرم افزار شناخته شده در جهان است که می تواند مشکل تبدیل SMS به MMS در سامسونگ را به کلی حل کند. برای استفاده از این نرم افزار مراجل زیر را انجام دهید.

ابتدا نرم افزار Handcent را دانلود و نصب کنید. نرم افزار را اجرا و سپس به منو پیامها بروید.

بر روی گزینه Settings کلیک کنید و وارد تنظیمات پیام (Massage Settings) شوید. در این قسمت باید گزینه Auto-convert to MMS را مشاهده کنید. تیک این گزینه را بردارید و تنظیمات را ذخیره کنید.

شما الان می توانید از طریق این نرم افزار به راحتی پیام های طولانی با ایموجی ارسال کنید بدون اینکه نگران تبدیل شده آن به MMS باشید.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

به قسمت پیام های گوشی خود بروید و دکمه منو را فشار دهید و به تنظیمات پیام بروید. گزینه ای به نام Input Mode یا Encoding باید مشاهده کنید اگر آنها بر روی Automatic یا Unicode تنظیم شده است به این معناست که پیام های شما به صورت خودکار به MMS تبدیل می شود. مقدار این گزینه را به GSM تغییر دهید تا مشکل اس ام اس سامسونگ رفع شود و به راحتی بتوانید پیام های طولانی ارسال کنید.

رفع مشکل تبدیل اس ام اس به مالتی مدیا با بروز رسانی نرم افزارها

نرم افزارها توسط انسانها ساخته می شود و می تواند در مواردی مشکلاتی داشته باشد برای رفع این مشکلات باید آنها را بروز رسانی کنیم. برای بروز رسانی نرم های موجود در گوشی خود مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا نرم افزار Google play Store را باز کنید و بر روی منو بالای صفحه که شبیه به سه خط است کلیک کنید و به قسمت My Apps Games بروید.

رفع مشکل تبدیل اس ام اس به مالتی مدیا با بروز رسانی نرم افزارها

در این قسمت گزینه Update All را انتخاب کنید تا همه نرم های موجود در گوشی شما بروز رسانی شود.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

همان طور که نرم افزارها نیاز به آپدیت دارند سیستم اندروید هم نیاز به آپدیت دارد. هر از چندگاهی اندروید آپدیت هایی برای رفع مشکلات احتمالی ارائه می دهد. این آپدیت ها می تواند بسیاری از مشکلات نرم افزاری گوشی شما را رفع کند. برای آپدیت اندروید خود مراحل زیر را انجام دهید.

به تنظیمات گوشی خود بروید. دنبال گزینه ای به نام System Update بگردید. گزینه آپدیت می تواند در قسمت About نیز باشد.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

در آخر هم شروع به بروزرسانی بخش های مختلف سیستم خود کنید.

حل مشکل ارسال پیامک طولانی سامسونگ و.. با پاک کردن حافظه پنهان

حافظه کش دستگاه و نرم افزار حاوی تعداد بسیاری صفر و یک است. اگر یکی از این صفر و یک ها تغییر کند مشکلات بزرگی رخ می دهد و باعث خرابی های بسیاری می شود. برای حذف حافظه داده های پنهان دستگاه مراحل زیر را انجام دهید.

به تنظیمات گوشی خود بروید و به گزینه Apps یا شبیه به آن را پیدا کنید. در قسمت Apps لیست نرم افزار های شما قرار دارد که باید نرم افزار پیامرسان را در آن پیدا و انتخاب کنید.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

ابتدا بر روی گزینه Force Stop و سپس بر روی گزینه Select Storage کلیک کنید. برای حذف حافظه کش از دکمه Clear Cache استفاده کنید.

حل مشکل ارسال پیامک با ریست تنظیمات

بسیاری از مشکلات گوشی شما از جمله مشکل ارسال پیامک طولانی می تواند بخاطر تنظیمات نرم افزار های شما باشد که باعث اختلال در گوشی شما می شود.

برای ریست کردن تنظیمات تمام نرم افزارها موارد زیر را به ترتیب انجام دهید.

بیشتر بخوانید: دلایل جالب خاموش کردن موبایل در هواپیما

حل مشکل ارسال پیامک با ریست تنظیمات

ابتدا وارد تنظیمات شوید و سپس به قسمت Apps بروید و بر روی گزینه More کلیک کنید. اگه گزینه More در دستگاه شما نبود شکل آن می تواند به صورت سه نقطه نیز باشد. در آخر هم با کلیک بر روی گزینه Reset App Preferences تنظیمات تمام نرم افزار های نصب شده بر روی گوشی شما به حالت اولیه باز می گردد. برای اعمال تغییرات حتما گوشی خود را ریستارت کنید.

همچنین در ادامه به بررسی آموزش ۵ روش حل مشکل پاک نشدن اس ام اس در اندروید

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

گاهی به دلیل برخی از عوامل بخش پیامک گوشی 🗨️ دچار مشکل می‌شود و بعضی از اس ام اس ها را نمی‌توان حذف کرد. با چند روش ساده می‌توانی این مشکل را برطرف کنید. در این مطلب انزل وب به آموزش ۵ روش حل مشکل پاک نشدن اس ام اس در اندروید می پردازیم.

چگونه SMS که پاک نمی شود را در اندروید حذف کنیم؟

?how To Delete Messages That Won’t Delete On Android Phones

برخی از مشکلات گوشی اندروید موجب می‌شوند پیامک‌ها پاک نشوند. این مشکل را می‌توانید با چند راه حل ساده رفع کنید. در این مطلب از انزل وب راه‌های برطرف کردن مشکل پاک نشدن اس ام اس را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پاک نشدن اس ام اس در اندروید به علت برنامه‌های مرتبط دیگر

علت پاک نشدن اس ام اس در اندروید، می‌تواند برنامه‌های شخص ثالثی باشند که به بخش SMS شما دسترسی دارند. گاهی هم دلیل پاک نشدن اس ام اس این است که پیام ناقص دریافت شده است.

برای حل این مشکل، ابتدا یک پیام جدید ایجاد کنید. سپس پیامی را که پاک نمی‌شود، کپی کنید و درون آن پیش‌نویس کنید. در بخش مخاطب، شماره فردی را وارد کنید که پیام غیرعادی را برای او ارسال شده است.

حال می‌توانید پیامی را که پاک نمی‌شود، حذف کنید. اگر مشکل همچنان ادامه پیدا کرد، از اطلاعات گوشی بکاپ بگیرید و برگشت به کارخانه بزنید (توجه کنید که این کار تمام اطلاعات گوشی شما را حذف خواهد کرد)

در صورت درست نشدن مشکل پس از تمامی این روش‌ها گوشی را به نمایندگی معتبر ببرید.

اگر برای ارسال پیامک مشکل دارید، به مطلب حل مشکل ارسال نشدن پیامک طولانی مراجعه کنید.

پاک نشدن اس ام اس گوشی به علت وجود آن در حافظه سیم کارت

در برخی مواقع این مشکل به این علت پیش می آید که پیام مورد نظر به جای حافظه گوشی در حافظه سیم کارت شما ثبت شده است و برای حذف آن باید برنامه های مخصوص این کار که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید.
حذف پیام های ذخیره شده در سیم کارت با برنامه History eraser

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

روش دیگر این است که از برنامه پاک کردن اس ام اس History eraser استفاده کنید. ابتدا برنامه را دانلود کنید. پس از نصب برنامه بازش کنید. وارد بخش SMS/MMS شوید. روی Delete all SMS and MMS بزنید. با این کار همه پیامک‌ها پاک خواهند شد. در صورتی که می‌خواهید بخش خاصی را پاک کنید یکی از گزینه‌های زیر را تیک بزنید:

Sent SMS/MMS برای پاک کردن پیامک‌های ارسال شده
Received SMS/MMS برای پاک کردن پیامک‌های دریافت شده
SMS/MMS Draft برای پاک کردن پیامک‌های پیش‌نویس شده
Failed SMS/MMS برای پاک کردن پیامک‌هایی که در هنگام ارسال دچار مشکل شده‌اند.

در نهایت، گزینه Clean را که در پایین صفحه قرار دارد، بزنید.

در صورتی که پیامکی را اشتباها پاک کردید و می‌خواهید دوباره ان را برگردانید، به مطلب آموزش ریکاوری SMS پاک شده مراجعه کنید.

چگونه اس ام اس را پاک کنیم؟ با پاک کردن Cache

مشکل پاک نشدن اس ام اس را حذف کش گوشی و بخش پیامک می‌توانید حل کنید. برای پاک کردن Cache گوشی وارد Settings شوید و گزینه Storage را انتخاب کنید. سپس Cached Data را بزنید. در برخی از گوشی‌ها سوالی از شما پرسیده خواهد شد که در جواب آن OK را بزنید. این گونه تمام کش‌های گوشی پاک خواهد شد.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

حال اگر بخواهید تنها Cache بخش پیامک را پاک کنید، باید بعد از وارد شدن به Settings روی Apps بزنید. برنامه پیامک یا Massage را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس گزینه Storage را بزنید و در نهایت، CLEAR CACHE را انتخاب کنید. در این حالت کش این برنامه پاک می‌شود.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

رفع مشکل پاک نشدن اس ام اس به علت درست وارد نکردن سیم کارت

یکی دیگر از دلایل حذف نشدن SMS به درست وارد نکردن سیم کارت درون دستگاه برمی‌گردد. حتما چک کنید که سیم کارت به درستی درون گوشی قرار داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است به گوشی ضربه وارد شده باشد یا مایعات روی آن ریخته باشد.

چگونگی حذف پیام های ذخیره شده در سیم کارت

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

برای حذف پیام های ذخیره شده در سیم کارت، به یک USB SIM card reader احتیاج دارید. این دستگاه مانند رم ریدر (RAM reader) است با این تفاوت که در آن سیم کارت را قرار می‌دهند. سیم کارت را از گوشی دربیاورید. سیم کارت را درون سیم کارت خوان بگذارید.

آن را به کامپیوتر وصل کنید. پنجره‌ای روی صفحه کامپیوتر نمایان خواهد شد. روی گزینه Install Device بزنید. کمی صبر کنید تا فرایند اینستال انجام شود. وارد My Computer شوید. سپس روی آیکون Removable Device کلیک کنید. در برخی از دستگاه‌ها نام آن درایو (F:) است.

آموزش رفع mms شدن و ارسال نشدن پیامک طولانی

اجازه دهید اطلاعات سیم کارت خوان بالا بیاید. وقتی اطلاعات نمایش داده شد، پوشه‌هایی با نام Last number dialed، Phone book numbers، SMS Text Messages و Fixed Dialed Numbers خواهید دید. وارد پوشه SMS Text Messages شوید. پیامی را که می‌خواهید پاک کنید، پیدا کنید. روی آن راست کلیک کنید و گزینه Delete بزنید. سپس سیم کارت را درون گوشی بگذارید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...