استقلال ایران 1 – الشرطه عراق 0 ؛ گل سه امتیازی شیخ دیاباته با طعم صعود + خلاصه بازی


استقلال ایران 1 – الشرطه عراق 0 ؛ گل سه امتیازی شیخ دیاباته با طعم صعود + خلاصه بازی

در دیداری از هفته ششم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان مجیدی به پایان رسید. نوشته استقلال ایران 1 – الشرطه عراق 0 ؛ گل سه امتیازی شیخ دیاباته با طعم صعود + خلاصه بازی اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

استقلال ایران ۱ – الشرطه عراق ۰ ؛ گل سه امتیازی شیخ دیاباته با طعم صعود + خلاصه بازی

استقلال ایران 1 - الشرطه عراق 0 ؛ صعود آبی پوشان به مرحله بعدی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا
نویسنده : Parsfootball Instagram Service
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰:۰۹
استقلال ایران 1 – الشرطه عراق 0 ؛ گل سه امتیازی شیخ دیاباته با طعم صعود + خلاصه بازی

در دیداری از هفته ششم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا دو تیم استقلال ایران و الشرطه عراق به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر شاگردان مجیدی به پایان رسید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امشب و از ساعت ۲۲:۱۵ در استادیوم الجوهره شهر جده، استقلال در حالی به مصاف الشرطه می رود که شاگردان مجیدی در لبه تیغ قرار دارند و بین حذف از این رقابت ها و یا صعود به مرحله بعد فاصله کمی دارند و بلیط صعود آبی پوشان، تنها کسب سه امتیاز مقابل الشرطه است.

استقلال که در بازی رفت با یک بازی برتر و قاطع با نتیجه ۳ بر صفر از سد الشرطه گذشت، در سه بازی بعدی خود مقابل الدحیل (۲ دیدار) و الاهلی رنگ برد را ندیده و همین مسئله منجر به این شده که کار صعود آبی پوشان به روز پایانی کشیده شود. استقلال در صورت پیروزی در این مسابقه با هر نتیجه ای، راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد ولی تساوی یا شکست، به منزله خداحافظی شاگردان مجیدی با این رقابت ها خواهد بود.

در سوی مقابل نیز الشرطه ای حضور دارد که ۴ بازی ابتدایی خود را با شکست سپری کرد ولی در بازی پنجم شگفتی ساز شد و موفق شد الدحیل بدون شکست را مغلوب کند. آنها از دور رقابت ها کنار رفته اند ولی برای حفظ اعتبار خود، به دنبال پیروزی مقابل استقلال هستند. حریف عراقی با یک تغییر نسبت به بازی الدحیل پای به زمین مسابقه گذاشته اند و باید دید در نهایت استقلال چه نتیجه ای مقابل این تیم کسب می کند.

بازی از هفته ششم و پایانی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، گروه C؛ جمعه: ۱۰/۰۲/۱۴۰۰ ؛ ساعت: ۲۲:۱۵
استادیوم: الجوهره شهر جده عربستان/ بدون تماشاگر
داور: سیواکورن پو اودوم (تاییلند)

ترکیب استقلال:

رشید مظاهری
محمدحسین مرادمند
عارف غلامی
وریا غفوری
مسعود ریگی
هروویه میلیچ
مهدی مهدی‌پور
دایوش شجاعیان (۵۶- سعید مهری)

مهدی قایدی
آرش رضاوند (۵۶- بابک مرادی)

شیخ دیاباته (۴۶- ارسلان مطهری)

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب الشرطه:

احمد باسل
کرار عامر
سعد ناطق
فهد یوسف
امجد عطوان
مازن فیاض
خضر علی
محمد قاسم
حسام کاظم
سعد عبدالامیر
محمد داوود

سرمربی: الکساندر ایلیچ

کارت زرد:

خضر علی (۱۹) مازن فیاض (۲۱)

شرح گل:

استقلال یک – الشرطه صفر (دقیقه ۱۴: شیخ دیاباته): پاس در عمق عالی قایدی به میلیچ رسید که مدافع کروات آبی پوشان توسط کرار عامر درون محوطه جریمه سرنگون شد و داور مسابقه یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. شیخ دیاباته پشت این ضربه پنالتی قرار گرفت و آن را وارد دروازه کرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۲: حرکت خوب تیمی میلیچ و قایدی از سمت چپ و توپی که به شجاعیان رسید در حالیکه توپ روی پای تخصصی این بازیکن بود و شجاعیان می توانست خودش دروازه را با یک شوت تهدید کند، در یک موقعیت بد به رضاوند پاس داد که توپ از دست رفت.

دقیقه ۷: اشتباه مدافعان الشرطه و فرصت بسیار خوبی که درون محوطه جریمه به دیاباته رسید و شوت این بازیکن با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷: بلافاصله پس از فرصتی که دیاباته از دست داد، الشرطه به سمت دروازه استقلال حمله برد که شوت مازن فیاض را رشید مظاهری به زیبایی مهار کرد.

دقیقه ۱۱: فرصت بسیار خوب برای الشرطه پیش آمد که ضربه محمد داوود در موقعیت تک به تک را رشید مظاهری به سختی مهار کرد و توپ برگشت نیز توسط فهد یوسف زده شد که با فاصله بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱: پاس در عمق و زیبای هروویه میلیچ با استفاده از غفلت بازیکنان الشرطه به مهدی قایدی رسید که باشوی کوچک توسط خضر علی سرنگون شد و داور تاییلندی نیز یک ضربه پنالتی به سود استقلال اعلام کرد که دیاباته این پنالتی را از دست داد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد.

دقیقه ۳۹: فرصت خوب برای الشرطه اما دخالت به موقع وریا مانع از گلزنی تیم عراقی شد.
دقیقه ۴۵: فرصت خوبی برای الشرطه شکل گرفت که شوت امجد عطوان از پشت محوطه جریمه را رشید مظاهری به خوبی مهار کرد.

دقیقه ۶۵: حرکت فوق العاده قایدی از سمت چپ و پاس در عمق او به میلیچ یک فرصت بسیار خوب را برای آبی پوشان فراهم کرد که پاس بسیار خوب میلیچ به قایدی رسید و شوت محکم مهاجم جوان استقلال را احمد باسل گلر الشرطه راهی کرنر کرد تا این فرصت بسیار خوب از دست برود.

دقیقه ۶۹: کرنر ارسالی مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر محمدحسین مرادمند همراه شد که توپ او پس از برخورد به زمین در دستان احمد باسل آرام گرفت.

دقیقه ۸۵: آرمان رمضانی در بدو ورود صاحب یک فرصت فوق العاده و تک به تک شد که شوت به مرکز دروازه زده شد و احمد باسل گلر الشرطه آن را مهار کرد.

در حاشیه:

* فرشید اسماعیلی در ترکیب اصلی استقلال قرار نگرفت ولی نام او در لیست آبی پوشان حضور دارد.
* فرهاد مجیدی پر شور و حرارت از کنار زمین شاگردانش را هدایت می کند.
* شیخ دیاباته که مصدومیتی از قبل داشت، بین دو نیمه و برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی اش تعویض شد.
* سیاوش یزدانی که در بازی های گذشته مدافع اصلی آبی پوشان بود، در این مسابقه کار را از روی نیمکت آغاز کرد.
* بابک مرادی که برای دومین بار در این رقابت ها به میدان رفت، جایگزین رضاوند شد. دستورات تاکتیکی مجیدی به او قابل شنیدن بود که از مرادی درخواست می کرد بالا بازی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا