از تامین جهیزیه برای زوج‌های کم‌بضاعت تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسجد امام حسن مجتبی(ع)


 از تامین جهیزیه برای زوج‌های کم‌بضاعت   تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسجد امام حسن مجتبی(ع)

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه 170 خانواده نیازمند تحت پوشش مسجد «امام حسن مجتبی(ع)» در شهرک دولت آباد هستند، گفت: تاکنون در چندین نوبت بسته‌های معیشتی و نیز جهیزیه برای جوانان در این خانواده‌ها تامین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد امام حسن مجتبی(ع) در شهرک دولت آباد شهرری واقع شده است.این مسجد که سال 1353 تاسیس شده است، پایگاه اصلی نیروهای بسیجی و مذهبی شهرک دولت آباد تلقی می شود و در دوران دفاع مقدس نیز مرکز تشیع شهدای دولت آباد در هشت سال جنگ تحمیلی همین مسجد بوده و با تقدیم حدود 300 شهید بزرگوار به عنوان یکی از مساجد معروف در سطح جنوب شهر شناخته شده است.

حجت الاسلام«عبدالعلی ابراهیمی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: پایگاه بسیج این مسجد یکی از پایگاههای بسیج فعال بوده است که در فتنه هایی که پشت سرگذشته ایم،فعالیت های مهمی به منظور خنثی کردن این اتفاقات از سوی پایگاه بسیج این مسجد انجام شده است.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک دولت آباد شهرری بیان کرد: فعالیت های فرهنگی گسترده ای نیز دراین مسجد در ارتباط با شهدا، خانواده های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این مسجد انجام می شود و در مناسبت ها نیز برنامه های مذهبی در این مسجد برگزار می شود که از جمله می توان به فعالیت مرکز دارالقرآن این مسجد در زمینه آموزش قرآن و حفظ، قرائت و فعالیت مهد قرآن آن اشاره کرد. اما در حال حاضر اکثرفعالیت ها به دلیل شرایط بحران کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطر نشان کرد:اگرچه شرایط بحران کرونا موجب شد که فعالیت های حضوری مساجد تعطیل شود، اما مسجد تعطیل نشد، به همین جهت در مناسبت ها برنامه ها در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و یا به شکل مجازی دنبال گردید،به عنوان مثال گروه سرود مسجد در میدان شهرک دولت آباد در مناسبت ها اقدام به اجرای برنامه می نمودند ویا با ماشین های سیار به اجرای برنامه پرداختیم.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک دولت آباد شهرری افزود: اکنون که در ماه مبارک رمضان قرار گرفتیم اگرچه بحران کرونا به ما اجازه نمی دهد که ازحداکثرظرفیت های موجود برای اجرای برنامه استفاده کنیم،سعی کردیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برنامه سه نوبت نمازجماعت و سخنرانی های کوتاه برگزار کنیم و فرصت ماه مبارک رمضان را از دست ندهیم و تا حدی که امکان دارد، زمینه حضور مومنین برای بهره برداری از برکات این ماه در فضای معنوی مسجد با حداقل برنامه ها را مهیا کنیم.

وی ادامه داد: همه ساله در مسجد سفره های افطاری مومنانه برپا می کردیم، اما امسال سعی کردیم که به صورت بسته های اطعام غذا و سبد ارزاق به 170 نیازمند تحت پوشش خدمت مومنانه ارایه دهیم که این بسته ها شامل برنج، قند، چای، روغن، ماکارانی،رب،حبوبات به ارزش 500 هزار تومان است.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرک دولت آباد خاطر نشان کرد: یکی از رویکردهای این مسجد پس از شیوع بیماری کرونا رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به منظورتحقق تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است، که تاکنون هفت مرحله کمک های مومنانه به محرومین تحت پوشش مسجد انجام شده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول بحران کرونا مواد ضدعفونی کننده،شوینده و ماسک توسط فعالین مسجد به اهالی شهرک در چندین نوبت توزیع گردید و ضدعفونی معابر و خیابان ها، مکان های پررفت وآمد نیز انجام شد.

حجت الاسلام ابراهیمی یکی ازبرنامه های شاخص و درازمدت مسجد امام حسن مجتبی(ع) را تهیه جهیزیه به جوانان نیازمند در شرف ازدواج نام برد و گفت: ما در طول سال تعدادی از خانواده هایی که به مسجد به عنوان نیازمند مراجعه می کنند،را بررسی و تحقیق می کنیم وکمک های لازم به آنها در زمینه تهیه جهیزیه انجام می دهیم،سعی ما این است که اقلام و مایحتاج ضروری جوانان نیازمند را تامین کنیم.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی