رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان بالاتر از میانگین کشور است


رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کرمان بالاتر از میانگین کشور است

جانشین استاندار در ستاد کرونای استان کرمان گفت:رعایت پروتکل های بهداشتی در همه موارد در استان کرمان بالاتر از میانگین کشور است.

دکتر"محمدصادق بصیری" پیش از ظهر امروز 11 اردیبهشت ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، رفسنحان، زرند، سیرجان، شهربابک، کرمان و کهنوج در وضعیت قرمز و سه شهرستان بافت، بردسیر و کوهبنان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه 13 شهرستان استان کرمان در وضعیت زرد کرونایی هستند، افزود: در هفته گذشته جلسات روزانه ستاد کرونا را با رویکرد منطقه ای و یک جلسه فوق العاده قرارگاه را برای تصمیم گیری در زمینه کرونای هندی برگزار کردیم.

بصیری در ادامه تصریح کرد: می دانیم که اصناف چهار هفته تعطیل و تحت فشار هستند که برای فعالیت اصناف پیشنهاداتی به کمیته اقتصادی ستاد کرونا داده ایم تا تصمیم گیری کند.

معاون استاندار کرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا بیان کرد: مصوب شد بانک ها تا 10 روز گواهی عدم پرداخت چک های کلیه اصناف را اعلام نکنند و برای صدور و تمدید پروانه کسب تا پایان شهریور نیاز به استعلام مالیاتی نخواهد بود.

وی افزود: صنوف آسیب دیده در صورتی که اظهارنامه مالیاتی مربوط به ارزش افزوده سال 99 را اعلام نکرده و جریمه شدند، جریمه انها امهال می شود و اقساط معوق مالیات 99 نیز تا پایان خردادماه مهلت داده شد.

بصیری در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در همه موارد در استان کرمان بالاتر از میانگین کشور است و فقط در پایانه های مسافربری پایین تر است.

وی اظهار کرد: مقرر شده برگزاری مراسم شب های قدر در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی باید حداکثر دو ساعت و صرفا در فضای باز، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از وسائل شخصی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: در شهرهای زرد و آبی در صورتی که مراسم در فضای بسته برگزار شود، باید همراه با رعایت فاصله و حداکثر 30 نفر باشند. ضمن اینکه منع تردد شبانه در شب های قدر برداشته شد.

به گزارش ایسنا، دکتر"حسین صافی زاده" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: طی هفته گذشته در مجموع آمار موارد بستری کرونایی افزایش مختصری داشته و موارد مرگ و میر کاهش یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند