سئو کاران و متخصصان حوزه سئو به خوبی می‌دانند که استراتژی تولید محتوا یکی از مهم‌ترین مواردی است که در کار خود باید به آن بپردازند. در دنیای آنلاین محتوا را پادشاه می‌دانند. این سخن به این معنا است که محتواها یکی از مهمترین موضوعاتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت فروش آنلاین باید به آن توجه ویژه داشته باشید. متخصصین و مشاورین سئو یک بخش بزرگ از کار خود را برای تحقیقات کلمه کلیدی صرف می‌کنند و تمام تلاش خود را می کنند تا محتوایی تولید کنند که بتواند جوابگوی پرسش‌ها و سرچ‌های مخاطبان باشد تا گوگل بتواند با الگوریتم‌های خود آن را ارزیابی کند و در میان هزاران و یا میلیون‌ها محتوا، محتواهای تهیه شده را با کیفیت بداند و رتبه‌های خوبی به آن ببخشد. چرا که بودن در صفحات ابتدایی و در میان لینک‌های اول گوگل از اهداف نهایی و بلندمدت هر کسب و کار آنلاینی محسوب می‌شود. بر همین مبنا و با توجه به اهمیت جایگاه تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین، این مقاله را به این موضوع و عنوان اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه دهیم و در انتها نیز یک مجموعه حرفه‌ای را برای مشاوره سئو به شما معرفی نماییم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

سئو به چه معنا است؟

برای اینکه بتوانیم جواب این سؤال را بدهیم گذری بر چند سال اخیر و جستجوهای خود در گوگل خواهیم داشت. به حتم به یاد دارید که برای انجام تحقیقات مدرسه و یا برای مطالعه مفاهیم و موضوعات علمی به گوگل مراجعه می‌کردیم و کلمه کلیدی خود را سرچ می‌زدیم و لینک‌ها را یکی یکی باز می‌کردیم و مقالات را می‌خوانیدم تا بتوانیم پس از ساعت‌ها و گاهی روزها گشتن و سرچ زدن بتوانیم یک مقاله را جمع و جور کنیم و مطلبی بنویسیم تا قابل ارائه باشد. در آن زمان هر مقاله‌ای را که دانلود می‌کردیم کیفیت نداشت و زمان سرچ‌های ما بسیار طول می‌کشید. حال آن چند سال گذشته را با زمانه حال مقایسه کنید. در حال حاضر ما برای تحقیقات کلمه کلیدی و یا حتی جملات خود را به گوگل می‌سپاریم و در کمتر از چند ثانه بهترین، با کیفیت‌ترین و دقیق‌ترین محتوای متنی و یا غیر متنی را به ما نمایش می‌دهد و ما در حال حاضر بسیار راضی‌تر از گوگل هستیم. این کیفیت و این تغییر در گذر زمان توسط سئو کار و متخصصین سئو همراه با رشد و پیشرفت الگوریتم‌ها و امکانات گوگل اتفاق افتاده است. به عبارتی علمی می‌توان گفت سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل است. یعنی اینکه کسب و کارها با همراهی مشاوره سئو، وبسایت خود را به لحاظ سئو فنی، سئو محتوایی، سئو خارجی و لینک سازی به صورت تخصصی بهینه می‌کنند تا در میان میلیون‌ها نتیجه در صفحه اول گوگل باشند و بیشترین ترافیک، کلیک و یا مخاطب و کاربر را به خود جذب کنند. این امر سئو نامیده می‌شود. حال یکی از مهمترین بخش‌ها برای سئو وبسایت‌ها تولید محتوا می‌باشد.

تولید محتوا چیست؟

استراتژی تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

در گذشته هر زمان سخنی از محتوا زده می‌شد اولین چیزی که به ذهن ما می‌رسید متنی نوشته شده به نظر می‌رسید که مخاطب به خواندن آن مشغول می‌شد. اما در معنای امروزه، محتوا فقط متن نیست. بلکه محتوا هر پیامی است که به طرق متفاوتی همچون فیلم و کلیپ و انیمیشن گرفته تا عکس و ویدئو و اینفوگرافی و غیره آماده می‌شوند. حال سئو کاران طبق ماهیت کسب و کار، شرایط ، زمان، مخاطبان، محصولات و کالاهای آن کسب و کار و غیره، استراتژی تولید محتوا را طراحی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که پیام‌ها را به چه طریقی به مخاطبان خود برسانند تا بیشترین کلیک را در صفحه اول گوگل از آن خود کنند و در مسیر تجاری سازی و برندینگ حرکت کنند.

چرا استراتژی تولید محتوا مهم است؟

شاید این گونه به نظر برسد که می‌توانید درباره هر مفهومی که در حیطه کسب و کاری شماست می‌توانید محتوا تولید کنید و آن را به هر طریقی که امکان داشته باشد، به مخاطبان خود برسانید. در واقع این خطرناک‌ترین تفکری است که یک مدیر و یا کارفرما می‌تواند برای کسب و کار آنلاین خود داشته باشد. کاربران امروزه دنیای آنلاین به دنبال این هستند که با صرف کمترین زمان بهترین و باکیفیت‌ترین نتیجه را دریافت کنند. تکنولوژی‌ها و رشد و پیشرفت‌ در دنیای آنلاین نیز زندگی ما انسان‌ها را تغییر داده است. به گونه‌ای که تا چند سال قبل می‌توانستیم برای به دست آوردن اطلاع مفید از گوگل ساعت‌ها صبر کنیم. امروزه در کسری از ثانیه کاربران گوگل تصمیم می‌گیرند که در چه وبسایتی زمانشان را صرف کنند و خرید خود را داشته باشند و کدامین وبسایت را به سرعت ترک کنند و با این رفتار خود به گوگل اعلام نمایند که رضایتشان از کدام وبسایت بیشتر و از کدامیک کمتر است و کدامیک از آن‌ها محتوای با کیفیت‌تری را ارائه کرده است. بر همین اساس است که سئوکار و متخصصین با توجه به نوع کسب و کار به دنبال تحقیقات کلمه کلیدی هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند که بنا به تجربه، دانش و تخصص خود استراتژی تولید محتوا را به گونه‌ای طرح ریزی کنند که کسب و کار با آن کلمات کلیدی سرچ شده در صفحات نخست گوگل قرار گیرد و بیشترین ترافیک و کلیک کاربران را به خود اختصاص دهند. تا بتوانند همراه با مدیریت دیجیتال مارکتینگ مناسب خود، این کاربران را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

خوشه محتوایی به چه معنا است؟

مشاورین و متخصصین سئو می‌دانند که برای تعیین استراتژی محتوا اگر همراه با تکنیک‌های جدید گوگل حرکت نکنند به زودی از گود رقابت اقتصادی آنلاین خارج می‌شوند. برهمین مبنا در طرح برنامه و پلن محتوایی خود به مفهوم جدید خوشه محتوایی حتماً توجه خواهند داشت. برای آماده کردن و تهیه خوشه محتوایی سه دسته محتوا آماده می‌شود تا بهترین نتیاج برای سئو داخلی سایت به دست آید. یک از دسته محتواها، محتوای پایه یا ستون نامیده می‌شوند و در این بخش بیشتر مفاهیم و موضوعات کلی مربوط به کسب و کار مدنظر قرار می‌گیرد. دسته دیگر از محتواها بر خلاف محتوای دسته اول بر روی موضوعات با کلمات کلیدی خاص و مرتبط با محتوای پایه‌ای می‌پردازند. بخش بعدی مورد توجه در خوشه محتوایی، موضوع لینک سازی‌های داخلی می‌باشد. چرا که به منظور سئو داخلی باید بین محتواها دسته دوم و اول ارتباطاتی از طریق لینک سازی‌های داخلی ایجاد شود تا در نهایت کل استراتژی محتوا بر روی ارائه محتواهای یکدست، مرتبط، به هم پیوسته و باکیفیت تأکید داشته باشد و مخاطبان بیشترین رضایت را از دیدن و یا خواندن آن محتوا داشته باشند و دقیقاً به پاسخ سرچ‌های خود برسند.

استراتژی تولید محتوا چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

سئو سایت خود را به کجا بسپارید؟

حال که در رابطه با اهمیت سئو و استراتژی تولید محتوا سخن گفتیم و شما را با این مبحث آشنا نمودیم، لازم است در رابطه با یک موضوع دیگر نیز سخن بگوییم و آن این است که سئو یکی از پر اهمیت‌ترین اقداماتی است که شما برای کسب و کار آنلاین خود انجام می‌دهید. صرف داشتن یک دامنه و وبسایت شما را در دنیای آنلاین به موفقیت نمی‌رساند بلکه باید بتوانید وبسایت و کلمات کلیدی اصلی کسب و کار خود را به صفحه اول گوگل برسانید تا به موفقیت برسید. چرا که مخاطبان و کاربران گوگل به ندرت اتفاق می‌افتد که حتی لینک‌های صفحه دوم گوگل را ببینند. چرا که اغلب در همان چند لینک اول به پاسخ سرچ خود می‌رسند و کار خود را انجام می‌دهند. بر همین مبنا است که تأکید داریم سئو سایت خود را به مشاورین و سئو کاران متخصص بسپارید.

یکی از مجموعه‌های معتبر و در زمینه مشاوره سئو و خدمات سئو تیم اسماعیل سحاب می‌باشد. اسماعیل سحاب خود از مهندسین فناوری اطلاعات است که توانسته است با علاقه و تخصص در حوزه آنلاین به عنوان کارشناس ارشد و متخصص سئو شناخته می‌شود. شما می‌توانید از طریق آدرس وبسایت (ismaeilsahab.ir) با این تیم ارتباط بگیرید و با خیال آسوده تعیین استراتژی محتوا وبسایت خود را به کارشناسان این مجموعه بسپارید و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید تا بتوانید قدم‌های محکم و استواری را در زمینه کسب و کارهای آنلاین بردارید.