دولت قرآن در حافظیه برپا می‌شود


دولت قرآن در حافظیه برپا می‌شود

شیراز-ایرنا-معاون فرهنگی نهاد نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ویژه برنامه دولت قرآن دهه آخر ماه مبارک رمضان با هدف تبیین نکات عرفانی و تفسیری از اشعار قرآنی حافظ در آرامگاه این شاعر بلندآوازه شیراز برپا می‌شود.

روابط عمومی نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس شامگاه شنبه در مطلب ارسالی از قول مصطفی مشفقیان افزود: یکی از الزامات جدی فرهنگی در شهر شیراز، بازیابی هویت اصیل معنوی سرمایه‌های فرهنگی این شهر است و حضرت حافظ نیز یکی از همین سرمایه‌های فاخر معنوی و ماندگار شهر شیراز است که باید تلاش کنیم هویت قرآنی و اسلامی این شخصیت برجسته تاریخی را بار دیگر متجلی و برجسته کنیم.

وی در ادامه گفت: در همین راستا، با همکاری دستگاه‌های مختلف ذیربط در تلاش هستیم تا طی سلسله برنامه‌های فرهنگی در بازه‌های زمانی مختلف، ضمن مقابله با تحریف شخصیت حقیقی خواجه حافظ شیرازی، به تبیین وجوه مختلف قرآنی و عرفانی این شاعر گران‌سنگ بپردازیم.

معاون فرهنگی دفتر امام جمعه شیراز در ادامه ضمن اشاره به ویژه برنامه "دولت قرآن" در دهه انتهایی ماه مبارک رمضان در آرامگاه حافظ گفت: این ویژه برنامه‌ای از یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه تا مورخ چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در جوار آرامگاه حافظ با حضور قاریان بین المللی قرآن کریم و اساتید برجسته‌ای چون دکتر منصوری لاریجانی و آیت الله دژکام برگزار خواهد شد که در طی این سلسله برنامه‌ها، ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، اساتید به تبیین نکات عرفانی و تفسیری از اشعار قرآنی حافظ خواهند پرداخت.

مشفقیان همچنین افزود: به دلیل استمرار وضعیت قرمز کرونا در شهر شیراز، این برنامه بدون حضور جمعیت برگزار شده و علاقه‌مندان هر روز می‌توانند این برنامه را ساعت ۱۲:۳۵ ظهر از شبکه استانی سیمای مرکز فارس ملاحظه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید