مصالح ساختمانی در سال 99 چقدر گران شد؟ + جدول


مصالح ساختمانی در سال 99 چقدر گران شد؟ + جدول

مرکز آمار تورم نهاده های ساختمانی مسکونی شهر تهران در چهار فصل منتهی به زمستان سال ١٣٩٩ (تورم سالانه) را معادل ٧٦,٤ درصد اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل زمستان ١٣٩٩ به عدد ٩٠٢,٠ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٨٥٠,١)، ٦.١ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه کل گروه‌های اجرایی

تورم نقطه به نقطه زمستان ١٣٩٩ معادل ٩٧,٢ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٠١,٦)، ٤.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم نقطه به نقطه زمستان در مقایسه با تورم نقطه به نقطه پاییز به معنای کاهش قیمت ها در این فصل نیست بلکه نشان دهنده کاهش رشد قیمت‌ها(تورم) می باشد.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «سنگ» با ١٣٩,٩ درصد بیشترین و گروه «خدمات» با ٤٠.٣ درصد کمترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده اند.

افزایش تورم سالانه کل گروه‌های اجرایی

تورم چهارفصل منتهی به زمستان سال ١٣٩٩ (تورم سالانه) معادل ٧٦,٤ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٥٩,٦) ١٦.٨ واحد درصد افزایش داشته است.

بیشترین نرخ تورم شاخص کل در یک سال گذشته با ٧٦,٤ درصد در فصل زمستان و کمترین نرخ تورم سالانه با ٢٩.٣ درصد در فصل بهار روی داده است.

در بین گروه‌های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم در این دوره مربوط به گروه اجرایی «آهن آلات، میلگرد، پروفیل درب و پنجره و نرده» با ١١٩,٦ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ٣٥.٢ درصد افزایش متعلق به گروه «خدمات» بوده است.

کاهش تورم فصلی کل گروه‌های اجرایی

تورم فصلی زمستان ١٣٩٩ معادل ٦,١ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢١,٦) ١٥.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

کاهش تورم فصلی زمستان در مقایسه با تورم فصلی پاییز به معنای کاهش قیمت ها در این فصل نیست بلکه نشان دهنده کاهش رشد قیمت‌ها(تورم) می باشد.

بیشترین تورم فصلی در طول یک سال گذشته مربوط به فصل تابستان٩٩ معادل ٣٠,٣ درصد و کمترین تورم فصلی شاخص کل مربوط به زمستان ١٣٩٩ با ٦.١ درصد بوده است.

در همین فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی «شیشه» با ٢٨,١ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه اجرایی «خدمات» با ٠.٢ درصد افزایش بوده است.

مصالح ساختمانی در سال 99 چقدر گران شد؟ + جدول

مصالح ساختمانی در سال 99 چقدر گران شد؟ + جدول

کد خبر 598680

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟