37 هیات اجرایی مسئول برگزاری انتخابات در استان تهران هستند


37 هیات اجرایی مسئول برگزاری انتخابات در استان تهران هستند

تهران- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ٣٧ هیات اجرایی متشکل از فرماندار، بخشدار، مدیرکل ثبت احوال و دادستان به همراه هشت معتمد برای برگزاری انتخابات در این استان فعال هستند.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، شکراله حسن بیگی روز یکشنبه در جلسه کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری با اشاره به ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری طبق زمان قانونی از ١٣ فروردین ما به مدت هفت روز، تصریح کرد: برای سه کرسی مجلس خبرگان رهبری این دوره از استان تهران، ۵۴ نفر و در میاندوره ای اول که سال ٩٨ برگزار شد، ١٤٣ نفر ثبت نام کردند.

وی در خصوص آمار ثبت نام شدگان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان تهران عنوان کرد: ١٠٠ درصد ثبت نام شده ها از آقایان هستند و سن ٣٢ نفر آنها ۴۱ تا ۵۵ سال است.

حسن بیگی اضافه کرد: همه داوطلبان حوزوی، ۵۷ درصد آنها از میان ایثارگران و همه داوطلبان شیعه و ٧٢ درصد دارای سابقه داوطلبی ادوار گذشته اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان تهران، داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری که لازم بود، برای آزمون به قم رفتند و پرونده داوطلبان از فرمانداری ها به شورای نگهبان ارسال شده است و رسیدگی به صلاحیت ها تا ٢٧ اردیبهشت ادامه دارد.

حسن بیگی گفت: مطابق تقویم زمان بندی، داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از ١٣ خرداد لغایت ۲۶ خرداد به مدت ۱۴ روز فرصت تبلیغ دارند و کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری بر همین اساس پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ١٩ آیین نامه، این کمیسیون وظایفی به عهده دارد که تضمین برخورداری نامزدها از امکانات دولتی و همچنین برخورداری مساوی نامزدها از امکان تبلیغ در صدا و سیما از وظایف کمیسیون تبلیغات است.

حسن بیگی اضافه کرد: طی ۲ هفته فرصت تبلیغات اگر ستادها تخلفی مرتکب شوند، این کمیسیون موضوع را بررسی و به آنها ابلاغ می کند و یک نسخه از مکاتبات به مراجع نظارتی ارسال می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)