شرافت، عظمت، ارزش انسان در قرآن رعایت شده است


شرافت، عظمت، ارزش انسان در قرآن رعایت شده است

استاد حوزه علمیه گفت: کلام خدا در قرآن خطاب به انسان کلامی است که در آن شرافت، عظمت، ارزش انسان به‌ عنوان موجود عقلی، روحی و فطری رعایت شده‌ است.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: کلام خدا در قرآن خطاب به انسان کلامی است که در آن شرافت، عظمت، ارزش انسان به‌ عنوان موجود عقلی، روحی و فطری رعایت شده‌ است.

وی افزود: اگر جایی هم در قرآن به انسان حمله‌ای صورت‌ گرفته برای کوبیدن او نبوده بلکه خواسته بنده را بیدار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر گناهکاران توبه کنند و عمل صالح انجام دهند و بر خدا توکل کنند آنان هم از مؤمنان هستند و در قیامت اهل پاداش می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نباید کار تهدید انسان به قیامت بکشد آن‌جا جایی است که عذری را نمی‌پذیرند که بخواهد رضایت الهی را جلب کند، اظهار کرد: خداوند در قرآن وعده و وعیدی دارد.

وی ادامه داد: محال است خداوند از وعده خود برگردد اما وقتی بر امتی وعید کرده باشد که ریشه شما را نابود می‌کنم اما اگر آنان آشتی کنند و برگردند وجود مبارکش تهدید را حتی اگر محکم باشد عملی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خداوند تهدید را به‌شرط عملی نکردن توبه عملی می‌کند، ابراز کرد: اگر همه مردم همچون قوم یونس به سوی خداوند برگشته و توبه کنند خداوند آنها را نجات می‌دهد، هنوز مردم ما اهل توبه جمعی نشدند تنها اهل توبه فردی و خانواده هستند در حالی که ما به توبه اجتماعی نیاز داریم که با خدا قرارداد ترک گناه بسته شود.

استاد حوزه علمیه افزود: چرا در کشور اسلامی از نقشه‌های قرآنی برای برطرف کردن مشکلات استفاده نمی‌شود، چرا همه امید ما به روس، کوبا یا واکسنی است که خودمان تولید می کنیم، همیشه به ابزار زمین تکیه نکنید مقداری به خدا توکل داشته باشید.

وی با بیان اینکه خوشبخت و سعادتمند کسانی هستند که در برابر کلام الهی خشوع کرده و تسلیم ابدی برای او باشند، گفت: به سوی خدا برگردید توبه کنید و بدانید که او ناز شما را می‌کشد قرارداد ترک گناه ببندید و بدانید که شما را از میکروب کرونا نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان خاطرنشان کرد: توبه بسیار کار می‌کند هر قدرتی پیش قدرت خدا صفر است، آن‌قدر توبه مهم است که در قرآن خداوند اعلام کرده که او عاشق توبه کنندگان است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا