وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن


قیمت لحظه ای وی چین   وی‌چین (VET): چرا انقدر سروصدا به پا کرده است و بعدش قرار است چه شود؟ در اواخر ماه مارس یک کشتی باربری به نام “Ever Green” در کانال سوئز گیر کرد. این موضوع مشکل چندان مهمی تلقی نمی‌شود، اما نه تا وقتی که بدانیم این کانال در قبال 12% […]

وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن - خانه سرمایه img.wp-smiley, img.emoji { display: inline !important; border: none !important; box-shadow: none !important; height: 1em !important; width: 1em !important; margin: 0 .07em !important; vertical-align: -0.1em !important; background: none !important; padding: 0 !important; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3:hover { background-color: #af1522; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3 { background-color: #be202e; color: white; } .single-post form#gform_3 li { margin: 0; } .single-post form#gform_3 { width: 65%; background-color: #f6f7f9; padding: 15px; border-radius: 10px; border: 1px solid #e7e7e8; }.single-post .row.bs-shortcode-row.bs-shortcode-row-3-column .col-xs-4 { width: 32%; float: right; margin-left: 1%; }.single .elementor-container.elementor-column-gap-default a { color: #da4b1b; }.single footer a { color: #3c3c3c !important; } div#modal-6a930bf5 , div#modal-a29a6f1 { top: 15px !important; z-index:999999; }a.tgju-copyright { display: none; }.single ul.serieslist-ul li, .hnbgf ul li{ list-style:none !important }.post .wp-post-image { max-height: initial !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(3) { display: none; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { height: 60px; }.coinmarketcap-currency-widget { background-color: #f7f7f7; border-radius: 15px; }.coinmarketcap-currency-widget div div:nth-child(1) { direction: ltr; margin: 8px 0 0 -20px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) div { margin: 0 !important; margin-left: -160px !important; }span.hnbitfo { margin: 50px 0 0 80px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { margin-top: -5px !important; } @media(min-width:768px) and (max-width:20000px){ a#mob_hn_blog_ad_mobile { display: none; }} @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ .elementor-72337 .elementor-element.elementor-element-40c1d00a .elementor-nav-menu .elementor-item { margin-bottom: 10px; padding-bottom: 5px; } a#mob_hn_blog_ad { display: none; }a#mob_hn_blog_ad_mobile img { border-radius: 10px; width: 40%; float: right; }a#mob_hn_blog_ad_mobile { float: left; width: 100%; background-color: #1e1d56; border: 3px solid red; border-radius: 10px; }a#mob_hn_blog_ad_mobile span { color: white; margin: 15px 5px 0 5px; width: 55%; float: right; font-weight: 900; font-size: 21px; line-height: 30px; }span.butshow-more { font-size: 15px !important; background-color: #be202e; text-align: center; margin-top: 5px !important; border-radius: 3px; }}

وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن
وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن

قیمت لحظه ای وی چین

وی‌چین (VET): چرا انقدر سروصدا به پا کرده است و بعدش قرار است چه شود؟

در اواخر ماه مارس یک کشتی باربری به نام “Ever Green” در کانال سوئز گیر کرد. این موضوع مشکل چندان مهمی تلقی نمی‌شود، اما نه تا وقتی که بدانیم این کانال در قبال ۱۲% از کل تجارت جهانی مسئول است. انسداد شش روزه‌ این کانال برای اقتصاد جهانی نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار هزینه تراشید و نیز نشان داد که زنجیره‌های تامین چقدر شکننده و وابسته هستند. این مشکلی است که امیدوارند ارزهای دیجیتال در حوزه زنجیره‌ تامین آن را برطرف کنند. پیشگام این عرصه کسی نیست جز وی چین (VeChain) در طی چندماه گذشته، وی چین همکاری‌های بسیاری را تامین کرده است که می‌تواند سنگ‌بنایی برای راه حل‌های آینده در زمینه زنجیره تامین باشد. این موضوع باعث شده تا کوین VET و توکن VTHO رشد بالایی داشته باشند.

آیا وی چین می‌تواند این پیشرفت چشمگیر را حفظ کند یا توسط رقبای زنجیره تامین خود (در خارج از حوزه رمزارزها) خرد می‌شود؟ این سوالات و بقیه را در این پست از مجموعه‌ فروش جواب خواهیم داد.

معرفی کلی وی چین

اگر تا بحال جای خالی وی چین در زبان محلی شما (فارسی) خالی بوده است، ما اینجا چکیده‌ای از آن را برایتان شرح می‌دهیم. وی چین در سال ۲۰۱۵ توسط یک مهندس برق به نام “Sunny Lu” پایه‌گذاری شد. ایشان سابقاً مدیر ارشد اطلاعات شرکت “Luis Vuitton” بوده‌اند و تقریبا ۲۰ سال سابقه کار در زیرساخت‌های زنجیره‌های تامین دارد.

عرضه اولیه سکه وی چین در ماه آگوست ۲۰۱۷ انجام شد و حدوداً ۲۰ میلیون دلار درآمد داشت. بلاک چین VeChain Thor در ژوئن سال ۲۰۱۸ آغاز به کار کرد و نخستین بلاک شبکه حاوی پیامی بود که در تمجید و احترام اتریوم نوشته شده بود.

این بدان علت است که بلاک چین وی چین مبتنی بر اتریوم است، با این تفاوت که مانند بسیاری دیگر از بلاک چین‌های سازمانی برای عملکرد بهتر بهینه‌سازی شده است.

تخصص وی چین در مدیریت زنجیره‌ تامین است و فناوری بلاک چین را با فناوری‌هایی مثل NFC، RFID و QR Codeها ترکیب می‌کند تا کالاهای لوکس، مواد غذایی، اقلام دارویی و… را ردیابی کند.

این کار به توان عملیاتی بالایی نیاز دارد و به همین دلیل است که وی چین از یک نوع الگوریتم اثبات سهام (PoS) به نام الگوریتم اثبات اقتدار (PoA) استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد تا ۱۰,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

در بلاک چینِ وی چین محدودیت ۱۰۱ نو اثبات اقتدار وجود دارد و این‌ها تنها نود‌های موجود در شبکه‌اند که مجاز به پردازش تراکنش‌ها و معاملات هستند. تمام نود‌های این شبکه باید مستندات احراز هویت (KYC) را ارائه کنند و حداقل ۲۵ میلیون کوین وی چین را استیک کنند.

اینکه آیا یک نود قدرت احتمالی برش را دارد یا نه، در نهایت به بنیاد وی چین بستگی دارد که خودش همه نود‌ها را انتخاب و دست‌چین می‌کند. برخلاف اکثر بلاک‌چین‌هایی که از اثبات سهام استفاده می‌کنند، مقدار کوین که در الگوریتم اثبات اقتدار استیک می‌شود، در احتمال انتخاب شدن برای تولید بلاک بعدی تاثیری ندارد.

بجای تولید کوین‌های جدید، وی چین جلوی تولید توکن‌های VTHO که به همه اعضای شرکت‌کننده در فرآیند استیک داده می‌شود را می‌گیرد. این قضیه نیز شامل نود‌هایی می‌شود که در اجماع شرکت نمی‌کنند، اما مقدار زیادی کوین وی چین دارند و در رای‌گیری قدرت قابل‌توجهی دارند.

توکن‌های VTHO برای پرداخت هزینه کارمزدِ تراکنش‌ها در شبکه وی چین استفاده می‌شوند و این هزینه می‌تواند به اشخاص ثالث واگذار شده تا در کاربردهای سازمانی و کارهای مربوط به حضانت رمزنگاری خرج شود.

با نظر و رای موافق اکثریت دارندگان وی چین، بنیاد وی‌چین به طور مرتب توکن‌های VTHO را تنظیم می‌کند تا مطمون شود که هزینه کارمزدهای شبکه نسبت به دلار پایدار و مناسب است.

از آنجا که وی‌چین با قراردادهای هوشمند سازگار است، امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز و حتی توکن‌های جدید بر بستر آن را می‌دهد. با این وجود، اینکه آیا برنامه‌های غیرمتمرکز و توکن‌های جدید ایجاد شوند یا نه به تصمیم هولدرهای وی چین و خود بنیاد وی‌چین بستگی دارد.

تا به اینجای کار ۱۰ توکن و ۱۷ برنامه غیرمتمرکز بر بستر وی چین ایجاد شده‌اند، برنامه‌های غیرمتمرکز وی چین از طریق والت دسکتاپی، که مثل یک فروشگاه همه جانبه می‌باشد، قابل دسترس‌اند. منبع:

https: //www.coingecko.com/en/coins/vechain

به‌روزرسانی‌ های وی‌چین

وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن

وی‌چین گام‌های بلندی در مسیر توسعه برداشته است و همکاری‌های فراوان و پرباری را از تابستان گذشته تا به حال انجام داده است.

در آگوست سال پیش، وی‌چین از راهکارهای خود برای زنجیره‌های تامین مواد غذایی در toolchain، که یک بستر برای ارائه خدمات است، رونمایی کرد.

این قضیه موجب می‌شود کسب‌وکارهای حوزه صنایع غذایی بتوانند برنامه‌های غیرمتمرکز خود را برای ردیابی محصولشان با استفاده از قالب‌های از پیش آماده شده و متناسب با کار آن‌ها، گسترش دهند.

وی چین همچنین با Travala.com همکاری کرده است تا بتوانید هزینه تعطیلات را با کوین وی چین بپردازید.

در سپتامبر، وی‌چین به اتحادیه بهداشت و امنیت غذایی حیوانات چین پیوست که شامل شعبه‌های چینی مک دونالد، استارباکس و والمارت می‌شود

وی چین در حال حاضر یکی از اعضای اتحادیه را متقاعد کرده است تا از toolchain استفاده کنند. هرچند ما موفق نشدیم اطلاعاتی درباره اینکه این توافق با کدام شرکت صورت گرفته است پیدا کنیم.

در ماه نوامبر، مشخص شد که مقامات بلند پایه در استان “Hubei” در چین، با یک شرکت مدیریت ریسک پای مذاکره نشسته‌اند تا در مورد ردیابی و پیگیری محصولات در دوران همه‌گیری بحث کنند.

در ماه دسامبر مشخص شد که ‌بخش اعطای تسهیلات تورنتون یک شرکت مشاوره تجاری در قبرس جنوبی به عنوان یکی از نود‌های وی‌چین ثبت شده است. مدیر این‌بخش گفته است این شرکت قصد دارد تا به مشتریان خود در استفاده از فناوری‌های بلاک چینی کمک کند.

در ماه ژانویه امسال، بیمارستان‌ها در قبرس جنوبی شروع کردند به ذخیره‌سازی گزارشات واکسیناسیون روی برنامه E-HCert که توسط وی‌چین ارائه شده است.

در همان ماه (ژانویه)، وی‌چین نسخه دوم والت Sync را عرضه کرد که این امکان را می‌‎دهد که انتقال کارمزد مرتبط با برنامه‌های غیرمتمرکز روی بلاکچین وی‌چین فراهم شود.

ماه گذشته، بنیاد وی‌چین یک رای‌گیری را آغاز کرد تا هزینه پایه کارمزد تراکنش‌ها که با VTHO پرداخت می‌شدند را کاهش دهد. این کارمزدها از ابتدای سال گذشته با توجه به تغییرات قیمت تا بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته‌اند.

در هفته گذشته، مدیر فروش “Daniel Nortje” اقدام به تست و آزمایش toolchain کرد و از آن بخاطر سادگی‌اش بعنوان راهکار بلاکچین مورد علاقه‌اش یاد کرد.

اگرچه هنوز همکاری و مشارکت در فروش تایید نشده است اما این اخبار سرسام‌آور باعث شده‌اند قیمت VET و VHTO سر به فلک به کشند.

از ابتدای سال تا به حال، وی چین حدوداً ده برابر شده است که باتوجه به حجم بازار نسبتاً زیاد آن چشمگیر است. آنچه حتی بیشتر چشمگیر است افزایش موج همراهی است که این روند سهمی (روند رشد بسیار سریع) را حمایت کرده است.

اکنون اگر بخواهیم صادقامه بگوییم، نمی‌توان تنها به یک فاکتور که باعث افزایش قیمت وی چین شده است اشاره کنیم. جدای از بحث استیک کردن و قانون‌گذاری، وی چین هیچ محرک تقاضای دیگری ندارد.

هرچند بسیار محتمل است که عملکرد قیمت VHTO انگیزه بیشتری برای نود‌‌های اقتصادی ایجاد کند تا به شبکه بپیوندند. این به این دلیل است که استیک کردن وی چین می‌تواند یک منبع درآمد محکم و منفعلانه باشد. با استیک کردن ۵۰ میلیون وی چین شما نیاز به اجرای یک نود Mjolnir دارید که تقریبا ۱۰۰ دلار درآمد منفعل روزانه به شما می‌دهد.

۱۵ میلیون وی چین قیمتی تقریباً معادل نیم میلیون دلار دارد که کم بنظر می‌رسد، اما به قیمتش می‌ارزد اگر به این نکته توجه کنید که وی چین در طول زمان همواره افزایش داشته است.

به عبارت دیگر، شما درآمد منفعلانه‌ای خواهید داشت وقتی یک کوین که در حال افزایش است را هولد می‌کنید، یک معامله‌ برد-برد.

این قضیه منجر به یک بازخورد مثبت می‌شود که نود‌های اقتصادی میلیون‌ها وی چین خریداری میکنند و درنتیجه باعث افزایش قیمت وی چین می‌شوند که به نود‌های اقتصادی بیشتری انگیزه می‌دهد تا به شبکه ملحق شوند.

بهترین قسمت درباره وی چین این است که یک منبع ثابت ۸۶. ۷% میلیاردی دارد و تمام وی چین اختصاص داده شده به تیم توسعه دهنده و سرمایه‌گذاران پروژه قبلاً در آن سرمایه گذاری شده است. تقریباً نیمی از این منبع در حال گردش است و بقیه آن نیز استیک شده است.

منبع عرضه وی چین در مقایسه با کیف پول نهنگ‌ها که متعلق به صرافی‌هایی مثل بایننس‌اند، بنظر می‌رسد کاملاً عادلانه توزیع شده است.

این قضیه باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که وی چین تا آخر این بازار گاوبازی به قیمت یک دلار برسد. اما احتمالاً قبل از آن شاهد اصلاح و ایجاد سطح حمایت جدید خواهیم بود.

تحلیل قیمت VHTO

وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن

وقتی از تلفیق و ترکیب صحبت می‌کنیم، بنظر می‌رسد که این دقیقاً همان کاری است که توکن VHTO انجام می‌دهد. قیمت VHTO از ابتدای سال تا به حال بیش از ۵۰ برابر افزایش یافته است و این یک شاخص بسیار سرسخت برای این ارز دیجیتال به‌عنوان مرجع است. دلیل آن این است که VHTO بعنوان گَس (gas) در بلاکچین وی‌چین استفاده میشود.

اگر VHTO در حال پامپ شدن باشد، این به این معنی است که افراد و موسسات در واقعیت هم دارند از وی‌چین استفاده می‌کنند. با اینحال، همیشه یک نهنگ با جیب‌های بزرگ وجود دارد کسی که همه VHTO‌ها را می‌خرد که بنظر نمی‌رسد مسئله این باشد.

درحالی که VHTO ارزش بازار کمتری نسبت به وی چین دارد، ما معتقدیم که بعد از پامپ اخیر خود، ممکن است زمان طولانی‌ای برای صعود به سطوح بالاتر لازم باشد.

این به این دلیل است که VHTO هیچ محدودیت عرضه‌ای ندارد و یک دیواره فشار همواره از سمت نودهای وی‌چین که درحال دریافت VHTO بعنوان پاداش استیک و فروش آنها به عنوان سود هستند، وارد می‌شود.

این نودها فعلا ممکن است به دلیل عملکرد قیمت هولد کنند. اما این شرایط سریعاً تغییر خواهد کرد اگر یک هدف روانشناختی محقق شود که باعث ریزش سریع قیمت می‌شود.

نقشه راه وی‌چین

وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن

درحالی که وی‌چین نقشه راه مشخصی ندارد، مصاحبه‌های اخیر با “سانی لو” موسس این پروژه چند سرنخ در مورد آنچه که در دستور کار است ارائه میدهد. برای مبتدیان، وی‌چین به دنبال تنوع بخشیدن به کاربرد خود فراتر از زنجیره‌های تامین و آزمایش‌های خاص مثل NFTها و DeFiها است.

سانی اخیراً گفته است که علاقه‌اش به NFTهابه سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد. هرچند که از سپتامبر گذشته بود که وی‌چین شروع به فریاد زدن این علاقه‌اش کرده است.

علاوه بر دریافت NFTها، آنها نیز به بخشی فعال از راهکارهای زنجیره تامین تبدیل می‌شوند. از لحاظ مقدار پذیرش، وی‌چین امیدوار است که بلاک چینش تا پایان سال بتواند حداقل ۱ میلیون تراکنش در روز را انجام دهد.

بلاکچین وی‌چین به طور متوسط ۹۰هزار تراکنش در روز را پردازش می‌کند که در اواخر سال بیشتر معاملات ظاهرا از طریق استفاده از قراردادهای هوشمند از جمله toolchain حاصل شده‌اند.

بنیاد وی‌چین همچنین درحال کار بر روی ریزه‌کاری‌های نسخه ۲ الگوریتم اثبات اقتدار است که احتمالاً باید طی چند هفته آینده عرضه شود.

بدون اینکه بخواهیم خیلی وارد جزئیات فنی این الگوریتم شویم باید بگوییم که باعث افزایش کارمزد به ازای تراکنش بر ثانیه می‌شود و باعث می‌شود بلاک چین نتواند فورک جدیدی ایجاد کند. این موضوع باعث می‌شود شبکه به درجه مهمی از امنیت برسد که معمولاً بازیکنان سازمانی این بازی را از خود دور نگه می‌دارد.

اگر بخواهیم خلاصه کنیم، “سانی” در مصاحبه اخیر خود اشاره کرد که بنیاد وی‌چین در حال مذاکره با صرافی کوین بیس و تعداد محدودی از صرافی‌های بزرگ دیگر در امریکا می‌باشد تا کوین وی‌چین را در صرافی‌های خود لیست کنند.

با اینحال، جدای از اینکه عملکرد قیمتی وی چین و VHTO چقدر خواهد بود، شما مطمئن خواهید بود که وی‌چین در واقع در پشت پرده دارد کارهایی انجام می‌دهد.

نتیجه گیری

وی‌چین یکی از معدود رمزارزهای سازمانی است که من طرفدار آن هستم. این ارز توانسته است هم اشخاص و هم موسسات را اغوا کند تا به آن کمک کنند در راستای رسیدن به رویای خود برای ساخت یک اقتصاد واقعا شفاف.

من همیشه به عنوان یک فرد می‌خواستم بدانم که غذایی که می‌خورم یا لباسی که می‌پوشم چیست و از کجا می‌آیند. وی‌چین وظیفه ایجاد این امکان را برعهده گرفته است و هر روز هم به آن نزدیکتر می‌شود. این به معنی این نیست که وی‌چین از عقب نشینی‌ها جا مانده است.

من به خوبی بخاطر دارم که در دسامبر سال ۲۰۱۹ کیف پول بنیاد وی‌چین هک شد و هنوز هم نمی‌توانم دست از این تصور قدیمی بردارم که مشارکت کنندگان در این پروژه کمی وحشت زده‌‏اند.

هر پروژه رمزارزی تا حدودی مقصر این قضیه است. اما باید اعتراف کنم که معتقدم بنیان‌گذاران وی‌چین مثل “سانی لو” راهی برای بهبود این موضوع پیدا می‌کنند. هرگونه سوالی مربوط به چیزهایی مثل طبیعت و ذات همکاران پروژه وی‌چین، اینکه چه تعداد تراکنش از سوی این همکاران می‌آید و حتی موضوعات بحرانی مثل حریم خصوصی، اکثراً با پاسخ‌های بسیار مبهم “سانی” همراه می‌شوند.

اگر بخواهیم انصاف داشته باشم، “سانی” در گذشته بخاطر افشای تصادفی مشارکت قبل از علنی شدن به مشکل خورده است. علاوه بر این، این ارز دجیتال وظیفه سختی برای ایجاد تعادل بین خواسته‌ها و نیازهای دارندگان وی چین، مشتری نهادی و دولت چین داشته است. این کار ساده‌ای نیست و اینکه وی چین حتی با این موانع به رشد خود ادامه داده است بسیار قابل ملاحظه است.

با این حال، هیچ شکی نیست که وی چین هنوز جایگاه قابل توجهی در صنعت زنجیره تأمین پیدا نکرده است، و این فقط به دلیل رقابت از سوی IBM یا نظارت از سوی دولت چین نیست.

بلاکچین رمزارزهای سازمانی دیگری مثل HBAR در بازار مدیریت زنجیره تامین در غرب در حال دستیابی به موفقیت‌اند، حتی اگر وی‌چین در این زمینه پروژه برتر باشد. همچنین این موضوع برای من نگران کننده است که وی چین شروع به امتحان کردن شانس خود در حوزه‌های رمزنگاری کرده است که برای پرداختن به آنها طراحی نشده است. NFT و DeFi عالی هستند، اما حرکت آن به سمت این بازارها من را نگران می‌کند که ممکن است برای قبول کردنشان نا امید شوم.

خوشبختانه، آنها هیچ کوتاهی‌ای برای معتقدان و حمایت کنندگانشان ندارند و من خودم را جزو این گروه (حمایت کنندگان و معتقدان) تلقی می‌کنم. به علاوه، هیچ بحثی درباره عملکرد قیمتی مثبت VET و VHTO نیست.

به این مقاله امتیاز دهید

Submit Rating

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آنعلی صابریان
از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد با برگزاری ۲۷ دوره جامع آموزشی بلند مدت، بیش از ۵۰۰۰ تحلیلگر را وارد بازار سرمایه کرده‌ایم. تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.
.rightrow span { margin-top: -55px; }.rightrow img { margin: 0 !important; } .rightrow span { margin-top: -40px; color:#033241 !important; } .rightrow { display: inline-grid; text-align: center; width: 30%; float: right; }.leftrow { width: 70%; color:#033241 !important; font-size: 15px } .foot1rowhn { display: flex; float: right; }footer .widget { background: #f2f2ff; } @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ footer#site-footer .col-sm-4:nth-child(1) { flex: 0 0 100%; max-width: 100%; } }
تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲
۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰
دعوت به همکاری
وی چین (VET) چیست؟ بررسی کلی به همراه قیمت لحظه ای آن
div#text-3 .middle-bot.col-4 a div#text-3 .middle-bot.col-4 { display: flex; width: 100%; float: right;} .addresslan{ color:#033241; }footer .middle-bot.col-4 { padding: 0; }.middle-bot.col-4 { margin: 10px 0; } .middle-bot.col-4 i { font-size: 18px; } .middle-bot.col-4 img { max-width: 20px; margin: 0px; }
@media only screen and (min-width: 767px) { #bij_single_side { max-width: 427px; } #bij_single_side.start { position: relative !important; top: auto !important; } #bij_single_side.normal { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: fixed !important; } #bij_single_side.ended { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: absolute !important; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی