ویریتک آپریکال معرفی شد؛ آشنایی با یک هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاری


ویریتک آپریکال معرفی شد؛ آشنایی با یک هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاری

گجت نیوز ویریتک آپریکال معرفی شد. این هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاری با هدف نشان دادن مزایای خودروهای هیدروژنی نسبت به مدل‌های الکتریکی طراحی شده است. در ادامه با مشخصات این هایپرکار بریتانیایی آشنا می‌شویم. شرکت ویریتک – Viritech که به عنوان یک شرکت مهندسی بریتانیایی محسوب می‌شود از مدل پیش‌نمایش هایپرکار هیدروژنی خود با نام آپریکال... نوشته...

ویریتک آپریکال معرفی شد. این هایپرکار هیدروژنی ۱۱۰۰ اسب بخاری با هدف نشان دادن مزایای خودروهای هیدروژنی نسبت به مدل‌های الکتریکی طراحی شده است. در ادامه با مشخصات این هایپرکار بریتانیایی آشنا می‌شویم.

شرکت ویریتک – Viritech که به عنوان یک شرکت مهندسی بریتانیایی محسوب می‌شود از مدل پیش‌نمایش هایپرکار هیدروژنی خود با نام آپریکال – Apricale پرده برداشت که البته مراحل توسعه این هایپرکار همچنان ادامه دارد. شرکت ویریتک این محصول خود را ویترین فنی برای تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی معرفی کرده است و قصد دارد با آن مزایای خودروهای هیدروژنی نسبت به مدل‌های الکتریکی را نشان دهد.

مشخصات هایپرکار ویریتک آپریکال

هایپرکار ویریتک آپریکال در تعداد محدود به تولید خواهد رسید که قیمت هر دستگاه ۱.۵ میلیون پوند اعلام شده است. طراحان این شرکت مخازن هیدروژن هایپرکار آپریکال که با گرافن تقویت شده را به بخشی از ساختار شاسی تبدیل کرده‌اند تا وزن و هزینه این خودرو کاهش پیدا کند.

ویریتک آپریکال معرفی شد؛ آشنایی با یک هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاریویریتک آپریکال معرفی شد؛ آشنایی با یک هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاری

شرکت بریتانیایی تاکنون مشخصات فنی کامل هایپرکار هیدروژنی خود را اعلام نکرده است، اما خبرهای منتشر شده جاکی از آن است که این هایپرکار از قدرتی برابر با ۱۱۰۰ اسب بخار بهره می‌برد و پرفورمنسی بسیار بهتر از سوپرکارها و هایپرکارهای درون‌سوز بازار ارائه خواهد داد.

مت فالکس، بنیان‌گذار ویریتک در خصوص مشکلات قوای محرکه تمام الکتریکی عنوان کرد هنگامی که به استفاده از باتری‌ها روی می‌آورید با دو مشکل روبه‌رو خواهید شد. وی افزود مشکل اول عنصر جرم است؛ یعنی هرچه میزان ذخیره انرژی را بیشتر کنید، خودرو سنگین‌تر خواهد شد. مشکل دوم نیز استفاده از مقادیر زیاد مواد اولیه در ساخت پکیج‌های باتری بسیار بزرگ است، البته این مواد قابل بازیافت خواهند بود، اما در حال حاضر تمام سعی شرکت‌ها این است تا لیتیوم را برای استفاده دوباره بازیافت کنند.

ویریتک آپریکال معرفی شد؛ آشنایی با یک هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاریویریتک آپریکال معرفی شد؛ آشنایی با یک هایپرکار هیدروژنی 1100 اسب بخاری

شرکت بریتانیایی آپریکال زمان عرضه نسخه تولیدی هایپرکار هیدروژنی خود را اعلام نکرده است، اما این شرکت قصد دارد از تکنولوژی سلول سوختی خود در خودروهای سواری، وسایل نقلیه سنگین، قایق‌ها و حتی هواپیماها نیز استفاده کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها