نزدیک به 6 هزار خودرو در خراسان رضوی رایگان گازسوز شد


نزدیک به 6 هزار خودرو در خراسان رضوی رایگان گازسوز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: 5 هزار و 900 دستگاه خودرو عمومی در یک سال اخیر در استان خراسان رضوی به‌طور رایگان گازسوز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، علی‌اصغر اصغری در این باره گفت: مالکان هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو دیگر نیز در خراسان رضوی در نوبت اقدام فنی برای گازسوز کردن خودروهای خود قرار دارند.

وی افزود: تعداد ۵۰ کارگاه تخصصی دارای مجوزهای فنی لازم در استان، عملیات دوگانه‌سوز کردن خودروهای متقاضیان را به‌عهده دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی تأکید کرد: ۱۱ کارگاه از مجموع کارگاه‌های یادشده، عملیات فنی خود را برای خودروهای عمومی به‌طور رایگان انجام می‌دهند.

اصغری ادامه داد: وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به همین منظور با تولیدکنندگان مخازن و کیت ویژه موتورهای گازسوز، قرارداد منعقد کرده‌اند و هزینه گازسوز کردن موتور خودروهای عمومی به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی است.

وی افزود: واحدهای تولید مخازن و کیت ویژه موتورهای گازسوز نیز در قالب قرارداد با کارگاه‌های مجاز این حوزه و بر اساس درخواست‌ آنها، ادوات لازم گازسوز کردن خودروها را به‌طور مستقیم در اختیار این کارگاه‌ها قرار می‌دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: متقاضیان باید با مراجعه به «سامانه اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌سوز کشور» به آدرس GCR.NIOPDC.IR نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

اصغری ادامه داد: این متقاضیان پس از طی روند ثبت‌نام در سامانه یادشده، می‌توانند برای گازسوز کردن خودرو خود در زمان مناسب به نزدیک‌ترین کارگاه منتخبشان مراجعه کنند.

وی رشد و توسعه صنعت سی‌ان‌جی - به‌عنوان سوخت ملی کشور - را معیاری برای سنجش رشد و توسعه اقتصادی و زیست‌محیطی توصیف و بیان کرد: بر این اساس، اهتمام هرچه بیشتر نسبت به ترویج و رونق‌ مصرف سی‌ان‌جی به‌عنوان سوخت پاک خودروها در سطح شهرها و روستاهای کشور، اقدامی مهم و مؤثر برای کاهش آلودگی هوا و تثبیت هوای پاک تنفسی برای همگان است.

شایان ذکر است، ۱۳۵ جایگاه سی‌ان‌جی در منطقه خراسان رضوی، روزانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده را در سطح این منطقه ۴ میلیون و ۹۷۰ هزار نفری تأمین و عرضه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس