مزایا و معایب نسخه الکترونیکی چیست؟


مزایا و معایب نسخه الکترونیکی چیست؟

یک پزشک عمومی گفت: طرح نسخه الکترونیکی که اکنون در حال اجرا است در مواردی نواقصی دارد به طور مثال گاهی با نوشتن دارو به زبان انگلیسی دارو یافت نمی شود مجبور هستیم آن را به فارسی وارد کنیم همچنین برخی داروها را نمی‌توان در سامانه یافت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود قلعه سفیدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، درباره مشکلات نسخه الکترونیکی اظهار داشت: اگر طرح نسخه الکترونیک به صورت اصولی اجرا شود خوب است.

وی افزود: اگرچه اجرای طرح مذکور زمان بر است اما هر پزشک باید برای بیماران وقت بگذارد نه اینکه در مدت زمان کوتاهی همه کارهای مربوط به بیمار را انجام دهد.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: تاکنون در بسیاری از مطب‌ها به ویژه در مطب پزشکان تخصصی زمان مناسبی برای بیماران صرف نشده است.

وی عنوان کرد: طرح نسخه الکترونیکی که اکنون در حال اجرا است در مواردی نواقصی دارد به طور مثال گاهی با نوشتن دارو به زبان انگلیسی دارو یافت نمی شود مجبور هستیم آن را به فارسی وارد کنیم همچنین برخی داروها را نمی‌توان در سامانه یافت کرد.

این پزشک تصریح کرد: نسخه الکترونیک مربوط به دفترچه های تامین اجتماعی زمان‌بر است زیرا باید تک تک وارد هر یک از آیتم ها شد و آیتم های قبلی قابل ذخیره شدن نیست.

قلعه سفیدی تصریح کرد: همچنین هنگام وارد کردن شماره های تماس مشکلاتی وجود دارد و در مواردی شماره ها ثبت نمی شود.

وی افزود: از سویی برخی از داروها به ویژه داروهای گیاهی در سامانه مذکور موجود نیست یا باید نسخه جداگانه صادر کرد یا بدون نسخه توسط بیمار خریداری شود در حالی که این داروها مورد نیاز مردم است و باید در سامانه وارد می شد.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: بهتر بود از پزشکانی که هم مدیر بوده و هم خود مطب داشتند و به طور مستقیم با مردم در تماس بودند نظرخواهی می‌شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری به سود مردم و سیستم درمانی انجام شود، افزود: حذف نسخه های کاغذی و دفترچه ها به سود کشور است.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بیماران از موضوع زمان‌بر بودن این فرآیند ناراضی و معترض هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه