تولید محصولات پالایشگاه فجر جم افزایش یافت


تولید محصولات پالایشگاه فجر جم افزایش یافت

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: با اجرای پروژه تفکیک فازی، افزایش مقدار استحصال گاز، میعانات گازی و ال‌پی‌جی به‌عنوان سه محصول اصلی این شرکت را شاهد هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی گفت: این مجموعه در سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ تنها در تولید ال‌پی‌جی ۶۵ درصد افزایش تولید داشته و این در حالی است که در همین مدت، مقدار افزایش گاز طبیعی ۱۸ درصد و میعانات گازی نیز ۴۰ درصد بوده است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه طرح تفکیک فازی در این شرکت اظهار کرد: در پالایشگاه فجر جم در سال‌های اخیر با توجه به اختلاف فشار گاز کنگان با خوراک دریافتی از پارس جنوبی و نار و اختلاط این جریان‌ها در ورودی، ضرورت داشت که این طرح اجرا شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم دریافت حداکثری گاز از حوزه کنگان، استحصال بیشتر گاز مایع و میعانات گازی از خوراک ورودی و کاهش انتشار آلایندگی به محیط زیست را از اهداف مهم اجرای طرح تفکیک فازی در این مجموعه دانست.

نجفی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، اجرای این طرح کمک مهمی به تولید در شرکت پالایش گاز فجر جم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل