اختصاص 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک و متوسط


اختصاص 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک و متوسط

رئیس بانک مرکزی از اختصاص 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای پشتیبانی مالی از کارگاه‌های کوچک و متوسط در جهت تامین سرمایه درگردش به این واحدها، خبر داد و تاکید کرد: این اقدام با هدف گسترش نقش این بنگاه‌ها در تولید و اشتغال کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی؛ رئیس‌کل بانک مرکزی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام با عنوان برنامه بانک مرکزی برای پپشتیبانی از SMEها پنوشت: روز گذشته، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، تأکید کردند گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف ومتوسط هستند.

بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان SMEها یادمی‌شود، امروزه به عنوان یکی ازمسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می‌شوند. ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال ‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر ازمزایای این بنگاه‌ها می‌باشد.
بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تأمین مالی SMEها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحدکوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدندکه نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی داشته است.
برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی مالی از SMEها درسال ۱۴۰۰، اختصاص مبلغی تا حد ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای اعطای سرمایه درگردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال کشور است.
اختصاص 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک و متوسط
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی