خودروهای برقی بومی عربستان سعودی به زودی معرفی خواهند شد


خودروهای برقی بومی عربستان سعودی به زودی معرفی خواهند شد

گجت نیوز عربستان سعودی با ایجاد یک برند الکتریکی بومی و معرفی خودروهای برقی قصد دارد به صورت رسمی به یک کشور خودروساز تبدیل شود. عربستان سعودی مدتی است برنامه ایجاد زیرساخت‌های صنعت خودرو بومی خود را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند. در همین راستا با توجه به اینکه کشورهای غربی روی تولید خودروهای برقی تمرکز ویژه‌ای... نوشته خودروهای برقی بومی عربستان...

عربستان سعودی با ایجاد یک برند الکتریکی بومی و معرفی خودروهای برقی قصد دارد به صورت رسمی به یک کشور خودروساز تبدیل شود.

عربستان سعودی مدتی است برنامه ایجاد زیرساخت‌های صنعت خودرو بومی خود را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند. در همین راستا با توجه به اینکه کشورهای غربی روی تولید خودروهای برقی تمرکز ویژه‌ای دارند، مسئولان کشور عربستان سعودی نیز قصد دارند با ایجاد یک برند الکتریکی بومی و معرفی خودروهای برقی به صورت رسمی به یک کشور خودروساز تبدیل شوند.

جزئیات ساخت خودروهای برقی بومی توسط عربستان سعودی

یکی از اهداف مهم عربستان سعودی متنوع‌سازی منابع درآمدی است تا بتواند فقط به درآمد نفتی خود متکی نباشد. در حال حاضر بسیاری از کشورها به دنبال کاهش اتکا به نفت هستند و همچنین سایر کشورهای غیرنفتی نیز با افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر قصد دارند واردات نفت از کشورهای نفتی را کاهش دهند.

با توجه به اینکه خودروهای بنزین‌سوز و گازوئیل سوز طی دو دهه آینده منسوخ خواهد شد، توسعه خودروهای برقی خودران در دستور کار خودروسازان بزرگ قرار گرفته است. در همین راستا عربستان سعودی به صورت جدی قصد دارد از این بازار نوظهور سهم زیادی را به خود اختصاص دهد. البته این کشور در سال ۲۰۱۸ بخشی از سهام شرکت خودروسازی برقی تسلا را خریداری کرد و اخیرا نیز روی شرکت خودروسازی لوسید سرمایه‌گذاری چشمگیری را انجام داده است. همچنین عربستان سعودی به‌زوی در نزدیکی شهر جده یک کارخانه بزرگ برای تولید خودرو را راه‌اندازی خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت