آموزش استخراج دوج کوین ؛ چطور ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک را ماین کنیم؟


آموزش استخراج دوج کوین ؛ چطور ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک را ماین کنیم؟

گجت نیوز دوج کوین رمز ارزی آینده‌دار است، چراکه توسط ایلان ماسک حمایت می‌شود. علاوه بر امکان خرید و فروش، می‌توان به استخراج دوج کوین پرداخت. در این مطلب دوج کوین ماینینگ را آموزش می‌دهیم. دوج کوین در پانزدهم آذر 1392، توسط یک مرد استرالیایی و یک مرد آمریکایی که عقیده داشتند حوزه کریپتوکارنسی بیش از حد... نوشته آموزش استخراج دوج کوین ؛ چطور ارز...

دوج کوین رمز ارزی آینده‌دار است، چراکه توسط ایلان ماسک حمایت می‌شود. علاوه بر امکان خرید و فروش، می‌توان به استخراج دوج کوین پرداخت. در این مطلب دوج کوین ماینینگ را آموزش می‌دهیم.

دوج کوین در پانزدهم آذر ۱۳۹۲، توسط یک مرد استرالیایی و یک مرد آمریکایی که عقیده داشتند حوزه کریپتوکارنسی بیش از حد جدی شده است، عرضه شد. جکسون پالمر و بیلی مارکوس این رمز ارز را با هدف داشتن یک جامعه کاربری خودمانی‌تر و دوستانه‌تر خلق کردند. حتی لوگوی DogeCoin هم یک میم اینترنتی معروف است تا همه بدانند این رمز ارز صرفا برای فعالیت‌های مالی جدی طراحی نشده است.

کاربران دوج کوین علاوه بر میم‌هایی که در شبکه اجتماعی ردیت به اشتراک می‌گذارند (reddit.com/r/dogecoin)، تاکنون اقدامات خیرخواهانه زیادی (از ساختن چاه آب در کنیا گرفته تا کمک مالی به تیم سورتمه‌سری جامائیکا) انجام داده‌اند. شوخی‌ها، میم‌ها، فعالیت‌های خیرخواهانه و توجه افراد مشهور به DogeCoin از جمله دلایل محبوبیت آن در میان کاربران اینترنتی است. این محبوبیت با حمایت ایلان ماسک، دومین فرد ثروتمند دنیا، از دوج کوین به شکلی انفجاری طی ماه‌های اخیر افزایش پیدا کرد. به همین دلیل خرید و فروش دوج کوین طرفداران بسیار بیشتری در مقایسه با قبل پیدا کرده است.

حالا که ارزش بازار دوج کوین از مرز ۴۶ میلیارد دلار عبور کرده و از نظر مارکت کپ در زمره ده ارز دیجیتال برتر بازار شناخته می‌شود، می‌خواهیم به بررسی نحوه استخراج دوج کوین بپردازیم.

مقدمه‌ای بر استخراج دوج کوین

در فرآیند ماین کردن دوج کوین، کاربر پس از اتصال به بلاک چین، با سخت افزار رایانه یا دستگاه ASIC تراکنش‌های انجام شده را بررسی و تایید، و در ازای آن پاداش دریافت می‌کند. در شبکه دوج کوین ماینرهای زیادی مشغول فعالیت هستند، اما تنها ماینری که تراکنش‌های یک بلاک را زودتر بررسی، تایید و به بلاک چین اضافه کند، پاداش استخراج را دریافت خواهد کرد.

در فرآیند استخراج دوج کوین (و بسیاری از رمز ارزهای دیگر مانند بیت کوین و اتریوم) سخت افزار کاربر برای تایید هر تراکنش معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کند. هر چقدر قدرت پردازشی سخت افزار شما بیشتر باشد، شانستان برای حل این معادلات و استخراج بلاک جدید بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر کاربران ترجیح می‌دهند عضو یک استخر ماینینگ شوند و به صورت گروهی استخراج کنند. در استخراج گروهی، کاربران قدرت پردازشی‌شان را به اشتراک گذاشته تا شانس گروه برای پیدا شدن بلاک جدید بیشتر شود. اگر بلاک جدید توسط استخر پیدا شود، پاداش با توجه به قدرت پردازشی کاربران، بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

البته استخرهای ماینینگ از تمام کاربران کارمزد دریافت می‌کنند (معمولا ۱ درصد). بنابراین افرادی که به تنهایی توانایی فراهم کردن قدرت پردازشی بالایی را دارند، به صورت انفرادی استخراج می کنند و اگر بلاک جدید را پیدا کنند، تمام پاداش بدون کم و کسری به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. لازم به ذکر است که در روش انفرادی، پیدا کردن بلاک جدید ممکن است چند هفته یا بیشتر طول بکشد و کاربر در این مدت درآمدی نخواهد داشت. به همین دلیل به ماینرهای تازه‌ کار که صرفا یک یا چند دستگاه ماینر برای استخراج و ماین کردن دوج کوین در اختیار دارند پیشنهاد می‌کنیم یک استخر ماینینگ خوب پیدا کنند و با پرداخت کارمزد اندک، درآمد نسبتا ثابتی داشته باشند.

ابزارهای لازم برای ماین کردن دوج کوین

برای استخراج DogeCoin باید یک رایانه متصل به اینترنت و یک کیف پول ارز دیجیتال امن داشته باشید. در وب سایت رسمی دوج کوین دو نوع کیف پول به کاربر معرفی شده است: مالتی دوج (MultiDoge) و دوج کوین کور (DogeCoin Core). مالتی دوج یک والت سبک (Light Wallet) است که به سرعت با بلاک چین همگام شده و برای انجام تراکنش‌های عادی مناسب است. دوج کوین کور یک والت کامل (Full Wallet) است که نسخه‌ای کامل از بلاک چین دوج کوین را دانلود کرده و برای فعالیت‌های سنگین‌تر مثل استخراج و فاست‌های رمز ارزی (Crypto Faucet) مناسب است.

۳ نوع سخت افزار اصلی برای استخراج دوج کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد: پردازنده مرکزی (CPU) پردازنده گرافیکی (GPU) و دستگاه‌های ASIC برای ماین کردن دوج کوین کاربرد دارند. تقریبا تمام پردازنده‌های مرکزی توانایی استخراج DogeCoin را دارند، اما بهتر است از ماین کردن با مدل‌های قدیمی صرف نظر کنید، چون افزایش دمای حاصل از استخراج می‌تواند به آن‌ها صدمه بزند. از طرفی رقابت طی ماه‌های اخیر به اندازه‌ای افزایش یافته که شانس موفقیت حین استفاده از CPU به منظور دوج کوین ماینینگ بسیار پایین است.

در میان پردازشگرهای گرافیکی نیز مدل‌های میان و بالا رده سری GTX و هم‌چنین کارت‌هایی مانند RX 580 انتخاب‌های مناسبی خواهند بود. با این حال پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل به ماین کردن دوج کوین، حتما از دستگاه‌های اسیک ماینر استفاده کنید. برای ماین کردن این رمز ارز با یک ASIC ماینر باید یک دستگاه سازگار با الگوریتم Scrypt خریداری کنید. این دستگاه‌ها معمولا درآمدزایی بیشتری برای کاربر خواهند داشت، اما از طرف دیگر گران‌قیمت هستند و حرارت و صدای زیادی تولید می‌کنند.

آخرین چیزی که باید قبل از شروع استخراج دوج کوین انتخاب کنید، نرم افزار ماینینگ است. این انتخاب باید با توجه به سخت افزار شما انجام شود. اگر قصد دارید صرفا با فرآیند استخراج DogeCoin آشنا شوید، می‌توانید با نصب نرم افزار cpuminer با پردازنده مرکزی رایانه‌تان این کار انجام دهید. برای استخراج با پردازنده گرافیکی نرم افزارهای معتبر بیشتری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

CudaMine (کارایی بالا برای محصولات انویدیا)

Cgminer (سازگار با اکثر پردازنده‌های گرافیکی)

EasyMiner (محیط کاربرپسند و مناسب برای تازه کارها)

MultiMiner (بهترین نرم افزار برای استخراج رمز ارزهای Scrypt با دستگاه‌های ASCI).

لازم به ذکر است که CGminer و EasyMiner نیز از استخراج با دستگاه‌های ASIC پشتیبانی می‌کنند. کاربرانی که به تازگی وارده حوزه ماینینگ شده‌اند می‌توانند پس از عضویت در یک استخر ماینینگ، با کارتی مانند RX580 و نرم افزار EasyMiner کار خود را آغاز کنند.

مزیت استخراج با اسیک ماینر

واقعیت این است که ماین کردن دوج کوین با پردازنده مرکزی (CPU) و پردازشگر گرافیکی (GPU) دیگر سودآور نیست و صرفا برای سرگرمی پیشنهاد می‌شود. از طرفی حین استفاده از آن‌ها درگیر مسائل مختلفی نظیر نصب و پیکربندی یک نرم افزار مخصوص خواهید شد. اما اسیک ماینرها به همراه یک اپلیکیشن مخصوص که از قبل روی آن‌ها نصب شده است عرضه می‌شوند. کافی است دستگاه را به برق متصل و اطلاعات استخر استخراج دوج کوین مورد نظر را در آن وارد کنید. از قدرت بالای دستگاه‌های اسیک ماینر و توان پردازشی رقابتی آن‌ها نباید غافل شد.

به این منظور باید یک ماینر مبتنی بر الگوریتم Scrypt نظیر انت ماینر ال ۳ یا ال ۳ پلاس خریداری کنید. با استفاده از این دستگاه علاوه بر استخراج دوج کوین قادر به ماین کردن رمز ارزهای پرسود دیگری نظیر لایت کوین و دیجی بایت نیز خواهید بود. هش ریت و برق مصرفی مدل پلاس به ترتیب برابر ۵۰۴ مگاهرتز و ۸۰۰ وات است.

آموزش کانفیگ و راه‌اندازی ماینر برای استخراج دوج کوین

وقتی دستگاه ماینر انت ماینر ال ۳ پلاس را به برق متصل کنید، شروع به کار خواهد کرد. از طریق یک کابل لن، دستگاه را به همان مودمی که کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ شما نیز به آن متصل است، وصل کنید. اکنون باید وارد رابط کاربری انت‌ماینر ال ۳ پلاس شده و آن را برای استخراج لایت کوین پیکربندی کنید. به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

نرم افزار Angry IP Scanner را از آدرس angryip.org/download/#windows دانلود و نصب کنید. نسخه‌ای از آن برای ویندوز، مک او اس و لینوکس وجود دارد. سپس برنامه را اجرا کنید.

با کلیک روی گزینه Start، برنامه یافتن دستگاه‌های واقع در یک شبکه محلی با شما را آغاز خواهد کرد.

وقتی اسکن به پایان رسید، از نوار منوی بالا روی Go To و سپس Next Alive Host کلیک کنید. تا زمان ظاهر شدن گزینه Antminer در ستون Hostname این کار را تکرار کنید. در برخی موارد Hostname نمایش داده نشده و فقط آدرس آی‌پی قابل مشاهده است. در صورت بروز این مشکل برای شما، باید تا زمان یافتن آدرس آی‌پی انت‌ماینر ال ۳ پلاس خود این کار را تکرار کنید.

وقتی آی‌پی پیدا شد، آن را داخل نوار آدرس مرورگر وب وارد کنید. به عنوان رمز عبور و پسورد از کلمه root استفاده کنید.

در صورتی که نتوانستید با استفاده از این برنامه آدرس آی‌پی ماینر را برای پیکربندی به منظور استخراج و ماین کردن دوج کوین پیدا کنید، باید به سراغ نرم افزار دیگری بروید. پیشنهاد ما برنامه IP Reporter، محصول شرکت بیت‌مین است. برای دانلود آن به صفحه service.bitmain.com/support/download?product=IP-reporter مراجعه کنید. وقتی نرم افزار را اجرا کردید، روی گزینه Start کلیک کنید. سپس دکمه IP Reporter روی دستگاه ماینر را برای پنج ثانیه به طور مداوم نگه دارید. بعد از شنیدن صداق بوق، یک آی‌پی به استخراج‌کننده شما تعلق گرفته و آدرس آن روی مانیتور قابل مشاهده خواهد بود. آن را کپی و در نوار آدرس مرورگر پیست کنید. برای لاگین، در بخش نام کاربری و پسورد root را وارد کنید.

قدم بعدی عضویت در یک استخر و وارد کردن اطلاعات آن در اپلیکیشن ماینر است که در مرحله قبل واردش شدیم. یکی از بهترین استخرها پروهشینگ است. برای شروع به وب سایت prohashing.com رفته و یک حساب تازه در آن درست کنید. سپس به رابط کاربری تنظیمات ماینر برگشته و وارد قسمت Miner Configuration شوید. در اینجا سه گزینه مشاهده می‌کنید:

URL: prohashing.com:3333

WORKER: «یوزرنیم حساب کاربری‌تان را در اینجا قرار بدهید»

password: n=«نام ورکر» ,a=«الگوریتم»

برای مشخص کردن رمز ارز ترجیحی به منظور دریافت پاداش کار در قالب آن، وارد قسمت Settings و سپس Payout Proportions شوید. بعد از تعیین، آدرس یک والت مربوط به آن رمز ارز را قرار بدهید. به عنوان مثالی عملی برای گزینه‌های بالا، عبارات زیر را در نظر بگیرید. فراموش نکنید باید آ‌ن‌ها را با اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌ خودتان جایگزین کنید:

URL: prohashing.com:3333

WORKER: Techman34

PASSWORD: n=myL3, a=scrypt

استخراج ابری دوج کوین

اگر حس می‌کنید فرآیند دوج کوین بیش از حد برایتان دردسر خواهد داشت، می‌توانید روش ماینینگ ابری را امتحان کنید. در این روش نیازی به خرید سخت افزار، انتخاب نرم افزار و یادگیری مباحث فنی نیست؛ با یک کیف پول و خرید قرارداد استخراج از شرکت‌هایی مانند جنسیس ماینینگ (Genesis Mining) و نایس هش (Nice Hash) می‌توانید بدون دردسر DogeCoin استخراج کنید.

با خرید یک قرارداد استخراج ۱ ساله، شرکت قدرت پردازشی مشخصی را برای شما کنار می‌گذارد و با آن رمز ارز مورد نظرتان را استخراج می‌کند. بدین ترتیب، اگر درجه سختی تغییر شدیدی نداشته باشد، هر ماه مقدار مشخصی از رمز ارز مورد نظرتان را دریافت خواهید کرد. البته توجه داشته باشید که اگر در طول این قرارداد ۱ ساله رمز ارز مد نظر کاهش قیمت شدیدی داشته باشد، توانایی خارج شدن از آن را نخواهید داشت و شرکت تا پایان قرارداد برای شما استخراج انجام خواهد داد.

جمع بندی

با استخراج دوج کوین به جای خرید مستقیم آن، علاوه بر کسب سود، شما به ادامه فعالیت جامعه کاربری دوستانه این رمز ارز کمک می‌کنید. با توجه به افزایش قیمت اخیر دوج کوین، زمزمه‌هایی از ۱ دلاری شدن آن به گوش می‌خورد و شاید اکنون بهترین موقع برای ماین کردن DogeCoin و نگهداری آن برای کسب سود در آینده باشد. حمایت توییتری ایلان ماسک از دوج کوین این رمز ارز را بیش از پیش در مرکز توجه قرار داده و هر روز به تعداد کاربران آن افزوده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»