پیام تسلیت ظریف و زنگنه برای درگذشت سیدهادی نژادحسینیان


 پیام تسلیت ظریف و زنگنه برای درگذشت سیدهادی نژادحسینیان

 محمدجواد ظریف، و بیژن زنگنه در پیام‌های جداگانه درگذشت «سیدمحمدهادی نژادحسینیان» را تسلیت گفتند.

به گزارش همشهری آنلاین، متن پیام‌های محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و نیز بیژن زنگنه وزیر نفت که در پی درگذشت «سیدمحمدهادی نژاد حسینیان» منتشر شده اند، به شرح زیر است:

هادی نژاد حسینیان درگذشت

پیام تسلیت وزیر امور خارجه:

«انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت دوست و همکار دیرین، جناب آقای دکتر سید محمد هادی نژادحسینیان که از شخصیت های برجسته نظام و دیپلماتی سرشناس بودند، موجب اندوه و تاثر عمیق گردید.

مرحوم نژاد حسینیان از وزرای خوشنام و سخت کوش ایران اسلامی بودند که مدتی در مسئولیت خطیر نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد و همچنین نماینده کشورمان در اوپک سابقه درخشانی در خدمت به میهن اسلامی و مردم عزیز داشتند. ایشان طی سالیان متمادی خدمت همواره مشاوری امین و صادق برای مقامات عالی کشور بودند.

اینجانب مصیبت فقدان ایشان را به خانواده گرانقدر و سایر بازماندگان محترم و همکاران آن عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و در آستانه شب قدر و شهادت حضرت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام، از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران واسعه الهی و همنیشنی با مولایش امیرالمومنین و برای خانواده و بازماندگان صبوری و عمر با عزت مسئلت می نمایم.

محمدجواد ظریف»

به گزارش شانا، متن پیام بیژن زنگنه هم به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
«انا لله و انا الیه راجعون»

جناب آقای سید محمدهادی نژادحسینیان همکار قدیمی صنعت نفت و خدمتگزار صدیق جمهوری اسلامی ایران، پس از سال‌ها بیماری به لقاءالله پیوست.

این ضایعه را به همسر گرامی، فرزندان محترم، خانواده و دیگر وابستگان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان سال‌ها به‌عنوان معاون وزیر نفت صادقانه به صنعت نفت کشور خدمت کردند و علاوه بر آن مدت‌ها نیز به‌عنوان وزیر، مسئولیت وزارتخانه‌های راه و ترابری و صنایع سنگین و علاوه بر آن سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل را برعهده داشتند.

از خداوند متعال، مسألت دارم که او را با اجداد طاهرینش محشور فرماید و به همسر، فرزندان و خانواده محترم ایشان، صبر و اجر عطا فرماید.

بیژن زنگنه
دوشنبه ١٣ اردیبهشت ١۴٠٠»

«سید محمد هادی نژاد حسینیان» سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل که سابقه وزارت در دوران دفاع مقدس و دولت سازندگی را هم در کارنامه داشت، امروز پس از یک دوره طولانی بیماری در ۷۵ سالگی درگذشت.

کد خبر 598893

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید