نتانیاهو: یک کابینه ضعیف نمی‌تواند جلوی احیای برجام را بگیرد


نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی در فیسبوک نوشت که یک کابینه ضعیف در سرزمین‌های اشغالی قادر نخواهد بود تلاش کند مانع از احیای توافق هسته‌ای شود.

نتانیاهو: یک کابینه ضعیف نمی‌تواند جلوی احیای برجام را بگیرد

به گزارش راهبرد معاصر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه خبر داد که وی درخواست «نفتالی بنت» رئیس حزب یامنیا برای اینکه در نخست وزیر چرخشی، وی ابتدا نخست وزیر باشد را پذیرفته است.

نتانیاهو در پیامی در صفحه شخصی خود در «فیسبوک» با اشاره به این موضوع، از رهبران جناح راست خواست تا به وی در تشکیل کابینه جدید کمک کنند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «در این روزهای سخت، ما نباید گرفتار تنفر بی اساس باشیم. ما نباید در جناح راست خصومت شخصی که مانع از تشکیل کابینه شود، داشته باشیم».

وی نوشت: «ما نباید به فاجعه اسلو و تشکیل کابینه جناح چپی بازگردیم در حالی که جناح راست تنها یک پوشش بوده است. کابینه‌ای نظیر این، ضعیف و گسسته بوده و قادر به انجام کار نخواهد بود».

نتانیاهو اضافه کرد: «چنین کابینه‌ای حتی قادر نخواهد بود مانع از احیای توافق هسته‌ای توسط ایران شود.».

نتانیاهو دو سال پیش نیز به گانتز پیشنهاد نخست‌وزیری چرخشی با هر دوره دو سال داده بود که البته برای آنکه گانتز به دوره نخست‌وزیری نرسد، با نقض کردن برخی مفاد توافق، باعث شد که انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار شود.

در حالی که فقط دو روز به پایان مهلت نتانیاهو برای تشکیل کابینه باقی مانده، گانتز نیز با رد پیشنهاد جدید نتانیاهو برای ائتلاف مجدد و تشکیل کابینه چرخی، تاکید کرد که هدفش کنار زدن وی از قدرت است.

سه هفته پیش بود که «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی با بیان اینکه هیچکدام از گزینه‌های پیشنهادی برای نخست‌وزیری از اکثریت لازم برخوردار نبودند، گفت نتانیاهو را به دلیل داشتن رأی بیشتر مأمور تشکیل کابینه می‌کند.

از آن زمان، نتانیاهو چهار هفته (۲۸ روز) فرصت داشت تا کابینه را تشکیل داده و به رئیس این رژیم ارائه کند. تا کنون سه هفته از فرصت قانونی گذشته و به گفته رسانه‌های صهیونیستی، نتانیاهو هنوز نتوانسته پیشرفتی در این امر به‌دست بیاورد.

البته در صورت تمایل، نتانیاهو می‌تواند دو هفته دیگر (۱۴ روز) نیز از ریولین وقت بگیرد.

چند روز پیش نیز رسانه‌های اسرائیلی به نقل از رئیس این رژیم گزارش داده بودند که او تصمیم گرفته در صورت ناتوانی نتانیاهو در تشکیل کابینه، مأموریت این کار را به «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید و رهبر احزاب اپوزیسیون در کنست بسپارد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس