دعایی که برای ما ضروری است: اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک


دعایی که برای ما ضروری است: اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک

بسمه تعالی درخواست حج بیت الله الحرام، وسعت در رزق و روزی، شهادت در راه خدا و آزادی از آتش جهنم از دعاهایی هستند که در ادعیه خاص ماه مبارک رمضان تکرار شده اند. این تکرار نشان از اهمیت این خواسته ها نزد اهل بیت -علیهم السلام- دارد و ظاهرا بهترین زمان برای استجابت این خواسته ها همین ماه مبارک […]

دعایی که برای ما ضروری است: اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالکدعایی که برای ما ضروری است: اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک

بسمه تعالی
درخواست حج بیت الله الحرام، وسعت در رزق و روزی، شهادت در راه خدا و آزادی از آتش جهنم از دعاهایی هستند که در ادعیه خاص ماه مبارک رمضان تکرار شده اند.
این تکرار نشان از اهمیت این خواسته ها نزد اهل بیت -علیهم السلام- دارد و ظاهرا بهترین زمان برای استجابت این خواسته ها همین ماه مبارک رمضان است.
به نظرم برای ما انسان های عادی دعایی هست که از همه دعاها و خواسته ها ضروری تر است و اتفاقا در میان ادعیه وارده این ماه مبارک هم وجود دارد. و آن
دعا برای تغییر در صفات و اخلاق ماست.

“اللهم غیر سوء حالنا بحسن حالک”

خدایا هر چه صفت بد در من وجود دارد از من بگیر و بجای آن صفات خوب نصیبم کن. خدایا حالم خوب کن. خدایا یک تغییری در من انجام بده که بدی هایم را بگیرد و خوبی ها را جایگزین آن کند.
بجای خواستن ابتدا نخواستن و از بین رفتن طلب می کنیم. ابتدا می گوییم بگیر بعد می گوییم بده! حرص را از من بگیر، طمع را از من بگیر، پرحرفی را از من بگیر، بخل را از من بگیر، غیبت، دروغ، تهمت،ریا، تنبلی، بدخواهی، حب و دلبستگی به دنیا، شهرت، شهوت، …. اینها را از من بگیر و همه صفات خوبی که “تو” داری به من بده. قناعت، سکوت، کریم بودن، خیرخواهی، پرکاری، صداقت، امین بودن، خلوص در نیت، پرهیز از شهرت، و دیگر صفات خوبی که تو داری و باید بنده خوب تو داشته باشد به من عنایت فرما.
به نظر بنده این بهترین و کامل ترین دعایی است ما می توانیم در این شب قدر از خداوند سبحان بخواهیم. این دعا در فراز پایانی دعای معروف به “اللهم ادخل علی اهل القبور السرور” نیز آمده است که معمولا بین نمازظهر و عصر در این ماه مبارک خوانده می شود. اگر این دعای ما مستجاب شود همه خواسته های دیگری که از خداوند طلب می کنیم گویاهمه خواسته های ما مستجاب شده است.به عبارتی چون که صد آمد نود هم پیش ماست….
از اقدامات بنیادین امام عصر عج الله تعالی فرجه در عصر ظهور تغییر و اصلاح صفات انسان هاست؛ «اِذا قامَ قائِمُنا وَضَعَ یَدَهُ عَلی رُؤُوسِ الْعِبادِ فَجَمَعَ بِهِ عُقُولَهُمْ وَ اَکْمَلَ بِهِ اَخْلاقَهُمْ؛ هنگامی که قائم ما قیام کند، دستش را بر سر بندگان می گذارد و عقل و اخلاق مردم را به کمال می رساند.»
اگر ما خوب شویم جامعه هم خوب می شود. اگر حرص، طمع، دروغ و…از جامعه رخت بربندد اقتصاد جامعه خوب می شود، گرانی از بین می رود، فقر از بین می رود.
لذا این دعا تنها یک دعای شخصی نیست بلکه دعایی است که به اصلاح جامعه می انجامد.

علی اکبر بدیعی

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد