بارندگی کم در فردوس کشت بهاره را به نصف کاهش داد


بارندگی کم در فردوس کشت بهاره را به نصف کاهش داد

بیرجند - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: به دلیل بارندگی کم در سال آبی جاری کشت بهاره نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان بیش از 50 درصد کاهش داشته است.

موسی سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در سال زراعی جاری زیر کشت بهاره رفته و بیشترین سطح کشت مربوط به پنبه و محصولات علوفه‌ای است.

وی گفت: علوفه و پنبه، نخود، سبزیجات، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات از جمله اقلام کشت بهاره در شهرستان فردوس است.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس از پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰۰ تن توت در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: سطح زیر کشت باغات توت در فردوس حدود ۲۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰۰ تن توت تازه امسال برداشت شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت توت از اوایل اردیبهشت تا اواسط خرداد ادامه دارد اظهار داشت: برداشت توت نسبت به سال گذشته کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

سلیمانی گفت: توت سفید مشهدی، توت قرمز و شاه توت بیشترین ارقام توت در فردوس است و درخت توت محصول مثمر فضای سبز بوده که آبخواه قانع و دارای بازدهی بالا است و یکی از میوه‌های سازگار با آب و هوای فردوس است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان در ۲۰۰ کیلومتری شمال غرب بیرجند است.

میزان بارش‌ها در سال زراعی - آبی جاری (اول مهر ۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) در خراسان جنوبی ۴۰ میلیمتر بوده و وضعیت خشکسالی این استان امسال طی ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه توصیف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا