خداوند بسیار مشتاق توبه و بازگشت بندگان خود است


خداوند بسیار مشتاق توبه و بازگشت بندگان خود است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: جوانان از رحمت الهی ناامید نشوند خداوند بسیار مشتاق بازگشت بندگان خود است که از گناه توبه کنند. خداوند وعده داده توبه را تا آن‌جا می‌پذیرد که شیطان عقب‌نشینی کند.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید مهدی حسینی قمی» بامداد امروز به‌ مناسبت ایام لیالی قدر در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: نگرانی که در جامعه ما فراوان دیده می‌شود ناامیدی جوانان از رحمت الهی است.

وی افزود: بسیاری از جوانان وقتی به دلیل وسوسه‌های شیطان به گناه آلوده می‌شود از رحمت الهی ناامید می‌شوند که آن‌ها را نمی‌بخشد این درست نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی ادامه داد: جوانان بدانید اگر خدا شما را دوست نداشت به مجالس سوگواری و احیا شب های قدر راه نمی‌داد، برگ درخت بدون اذن خدا نمی‌افتد بدانید که شما به این‌جا تصادفی نیامدید به رحمت الهی یقین داشته باشید و توبه کنید.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: خداوند به حضرت عیسی(ع) می‌فرماید من بسیار چشم به راه بندگانم هستم، امشب پیش‌ از آنکه ما منتظر رحمت الهی باشیم خداوند منتظر بازگشت ما است که اصلا قابل‌مقایسه نیست.

وی اظهار کرد: خداوند می‌فرماید اگر فراری‌های از من بدانند من چقدر مشتاق بازگشت آن‌ها هستم از شدت شوق جان می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: حضرت می‌فرماید اگر بنده‌ای گناه کرد و به‌ حقیقت پشیمان شد قبل‌از این‌که یک استغفرالله بگوید آمرزیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: در بین جوانان ما موج ناامیدی رواج یافته درحالی‌که باید از رحمت خدا ناامید نشوند.

وی با بیان اینکه گناه خود را به هیچ‌کس نگویید گفتن گناه به دیگران خود یک گناه است، ابراز کرد: در توبه استغرالله بگوید و حق الناس را بدهید توبه شما پذیرفته می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قمی خاطرنشان کرد؛ امیرمؤمنان امام علی(ع) می‌فرماید اگر چندین‌بار توبه کردید و شکستید باز ناامید نشوید خداوند وعده داده توبه را تا آن‌جا می‌پذیرد که شیطان عقب‌نشینی کند، البته مغرور نشوید چراکه معلوم نیست فرصت توبه پیدا کنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر