بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟


معرفی کلی بایننس پول بایننس پول، استخر استخراج بایننس یا Binance Pool در تاریخ 27 آوریل 2020 میلادی آغاز به کار کرد. بایننس پول تا تاریخ 31 ماه می بدون دریافت کارمزد برای کاربران فعال بود، اما پس از آن کارمزد 2/5 درصد را برای ارئه‌ خدمات خود انتخاب کرد. استخر استخراج بایننس از یک […]

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟ - خانه سرمایه img.wp-smiley, img.emoji { display: inline !important; border: none !important; box-shadow: none !important; height: 1em !important; width: 1em !important; margin: 0 .07em !important; vertical-align: -0.1em !important; background: none !important; padding: 0 !important; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3:hover { background-color: #af1522; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3 { background-color: #be202e; color: white; } .single-post form#gform_3 li { margin: 0; } .single-post form#gform_3 { width: 65%; background-color: #f6f7f9; padding: 15px; border-radius: 10px; border: 1px solid #e7e7e8; }.single-post .row.bs-shortcode-row.bs-shortcode-row-3-column .col-xs-4 { width: 32%; float: right; margin-left: 1%; }.single .elementor-container.elementor-column-gap-default a { color: #da4b1b; }.single footer a { color: #3c3c3c !important; } div#modal-6a930bf5 , div#modal-a29a6f1 { top: 15px !important; z-index:999999; }a.tgju-copyright { display: none; }.single ul.serieslist-ul li, .hnbgf ul li{ list-style:none !important }.post .wp-post-image { max-height: initial !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(3) { display: none; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { height: 60px; }.coinmarketcap-currency-widget { background-color: #f7f7f7; border-radius: 15px; }.coinmarketcap-currency-widget div div:nth-child(1) { direction: ltr; margin: 8px 0 0 -20px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) div { margin: 0 !important; margin-left: -160px !important; }span.hnbitfo { margin: 50px 0 0 80px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { margin-top: -5px !important; } @media(min-width:768px) and (max-width:20000px){ a#mob_hn_blog_ad_mobile { display: none; }} @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ .elementor-72337 .elementor-element.elementor-element-40c1d00a .elementor-nav-menu .elementor-item { margin-bottom: 10px; padding-bottom: 5px; } a#mob_hn_blog_ad { display: none; }a#mob_hn_blog_ad_mobile img { border-radius: 10px; width: 40%; float: right; }a#mob_hn_blog_ad_mobile { float: left; width: 100%; background-color: #1e1d56; border: 3px solid red; border-radius: 10px; }a#mob_hn_blog_ad_mobile span { color: white; margin: 15px 5px 0 5px; width: 55%; float: right; font-weight: 900; font-size: 21px; line-height: 30px; }span.butshow-more { font-size: 15px !important; background-color: #be202e; text-align: center; margin-top: 5px !important; border-radius: 3px; }}

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟
بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

معرفی کلی بایننس پول

بایننس پول، استخر استخراج بایننس یا Binance Pool در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۲۰ میلادی آغاز به کار کرد.

بایننس پول تا تاریخ ۳۱ ماه می بدون دریافت کارمزد برای کاربران فعال بود، اما پس از آن کارمزد ۲/۵ درصد را برای ارئه‌ خدمات خود انتخاب کرد. استخر استخراج بایننس از یک سری کوین و توکن، با الگوریتم PoW یا اثبات کار و PoS یا اثبات سهام پشتیبانی می‌کند.

این استخر با همه‌ پلتفرم‌های بایننس نظیر پلتفرم وام‌دهی، سپرده‌گذاری و … که توسط بایننس مدیریت می‌شوند، یک‌پارچه است به همین دلیل ماینرهایی که در این استخر عضو شده‌اند به راحتی می‌توانند دارایی‌های خود را از استخر بایننس به دیگر پلتفرم‌های بایننس و یا بالعکس منتقل کنند.

در رابطه با بایننس پول، Lisa He سرپرست بایننس پول گفته است که هدف ما ایجاد یک پلتفرم برای ماینرها است که در آن بتوان با ترکیب ماینینگ سنتی و خدمات امور مالی، فرصت‌های بیشتری برای توسعه در اختیار صنعت ماینینگ وجود داشته باشد.

همچنین چانگ پنگ ژائو که موسس و مدیرعامل بایننس است در ارتباط با بایننس پول گفت: با قدرت دادن به ماینرها، که قسمتی از بازار کریپتو می‌باشند، صنعت رمزارزها رشد چشمگیری تجربه خواهد کرد.

صرافی بایننس بزرگ‌ترین صرافی جهان، با امکاناتی که روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود دائما در حال فاصله گرفتن از دیگر رقبایش می‌باشد. استخر استخراج، استخر سهام‌گذاری، کیف پول، پرداخت‌ها و … از جمله امکاناتی هستند که باعث شده‌اند بایننس نه تنها در میان صرافی‌ها بلکه در سراسر دنیای رمزارزها به عنوان یک شرکت عظیم شناخته شود.

اجازه دهید پیش از آن‌ که ویژگی‌های بایننس پول را با هم بررسی کنیم، به بیان مفهوم استخر استخراج به طور کلی بپردازیم.

استخر استخراج چیست؟

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

پیش از معرفی بایننس پول یا به عبارتی استخر استخراج بایننس، بهتر است توضیحاتی راجع به مفهوم استخر در زمینه‌ ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

احتمالا می‌دانید که یکی از روش‌های کسب درآمد در عرصه‌ رمزارزها استخراج آن‌ها می‌باشد. تراکنش‌ها توسط الگوریتم اجماع اثبات کار PoW اعتبارسنجی شده و در صورت تایید، بلاک جدید در شبکه‌ بیت‌کوین ایجاد شده و درواقع ماینری که موفق به حل تراکنش شده باشد، در این رقابت پیروز شده است.

ماینرها در شبکه به عنوان نودها وظیفه حل معادلات پیچیده‌ای را دارند که در این مسیر با هم دیگر در رقابت سخت هستند.

ماینرها برای حل این مسائل پیچیده توان‌های محاسباتی متفاوتی دارند، بدیهی است که ماینری که از توان محاسباتی بالاتری برخوردار باشد، شانس بیشتری در حل مسئله و تصاحب جایزه‌ بلاک دارد.

در گذشته هر شخص به صورت انفرادی قادر به استخراج بیت‌کوین بود، با گذشت زمان وقتی سختی شبکه زیاد شد، کسانی که ماینرهایی با توان پردازشی ضعیف داشتند قادر به ادامه‌ کار نبودند.

دلیل به وجود آمدن استخرهای ماینینگ رفع همین مشکل بود. درواقع یک استخر استخراج جایی است که ماینرها از سراسر دنیا با توان پردازشی متفاوت، توان محاسباتی خود را باهم به اشتراک می‌گذارند.

در این صورت قدرت پردازش بالا رفته و تمام کسانی که ماینرهای خود را در این استخر به اشتراک گذاشته بودند با توجه به میزان توان محاسباتی ماینر خود سود کسب خواهند کرد.

مزایای پیوستن به استخر استخراج

با پیوستن به استخرهای استخراج شانس دریافت سود به دلیل چند برابر شدن قدرت پردازش بالا می‌رود که همین موضوع یک سود تقریبا تضمینی را برای شما فراهم می‌کند. در صورتی که شما بخواهید به تنهایی و با استفاده از ماینر یا ماینرهای خود، به استخراج ارز بپردازید، شانس شما برای پردازش و حل مسائل بسیار کم خواهد بود. کاهش هزینه در استخراج ارزهای دیجیتال یکی دیگر از مزیت‌های پیوستن به استخرها است، که وقتی به صورت انفرادی انجام شود هزینه‌‌ آن بسیار بالاتر از حالتی است که بخواهید از این استخرها استفاده کنید.

البته این نکته را فراموش نکنید در صورتی که مشکلاتی نظیر مشکلات فنی برای استخر استخراج پیش بیاید شما هم به عنوان عضوی از آن استخر از سود خود باز می‌مانید.

پاداش استخر بایننس یا بایننس پول

برای بررسی یک استخر ماینیگ و تصمیم‌گیری راجع به پیوستن یا عدم پیوستن به آن استخر باید به میزان مبلغی از سود که استخر با شما به اشتراک می‌گذارد و همچنین نحوه‌ پرداخت آن توجه کنید. استخرهای مختلف، روش‌های متفاوتی برای توزیع سود بین ماینرهای مشترک شده خود دارند که بایننس پول از روش “پرداخت کامل به ازای سهم” یا FPPS استفاده می‌کند. در این روش ماینرها علاوه بر سودی که از استخراج بلاک دریافت می‌کنند، کارمزد تراکنش برای دوره‌ خاص نیز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

استخر هوشمند smart pool چیست؟

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

مدت کمی پس از اینکه بایننس، استخر استخراج خود را راه‌اندازی کرد، یک ویژگی به نام Smart Pool یا استخر هوشمند به آن اضافه کرد که طبق آن ماینرها اجازه داشتند که هش‌ریت خود را با هدف گرفتن بالاترین سود بین پروژه‌هایی که مبتنی بر الگوریتم SHA-256 بیت‌ کوین، بیت کوین کش و بیت کوین اس وی باشند جا به‌ جا کنند.

بایننس پول با هدف بهبود درآمد استخراج، به افرادی که ماینرهایی با نرخ هش بالا دارند عضویت VIP رایگان می‌دهد. . با این کار صاحبان ماینرهای پیشرفته با هش‌ریت بالا به حضور در این استخر تشویق می‌شوند و این باعث بالا رفتن توان محاسباتی استخر خواهد شد.

درواقع بایننس پول یک استخر هوشمند دارد که از الگوریتم SHA256 کمک گرفته و به صورت اتوماتیک نرخ هش را تغییر می‌دهد، با این هدف که، برای استخراج ارزهای مختلف از یک الگوریتم مشابه استفاده شود. با این کار حداقل درآمد برای تمام ماینرها حتمی خواهد بود.

به گفته‌ی لیزا هی، کار استخر هوشمند این است که به کاربران کمک کند تا قدرت پردازش خود را بر روی زنجیره‌هایی که سختی شبکه‌ی پایین‌تر ولی درآمد بیش‌تر دارند معطوف کنند.

در این صورت درآمد کاربران به طور متوسط یک درصد زیادتر می‌شود.

و برای تضمین درآمد، اسمارت پول به کاربران وعده داده است که در صورتی که درآمدی که با استفاده از استخر هوشمند به دست آورند کمتر از درآمد حاصل از روش FPPS باشد، مقدار کسری توسط صرافی بایننس به کاربر پرداخت می‌شود.

نگرانی از افزایش تمرکز قدرت

برخی از متخصصین، تریدرها و سرمایه‌گذاران پس از آغاز به فعالیت بایننس پول راجع به متمرکزسازی در عرصه‌ی کریپتو کارنسی اظهار نگرانی کردند، اما لیزا هی مسئول استخر استخراج بایننس با بیان اینکه بایننس‌پول باعث تشکیل یک نیروی ماین توزیع شده است، به دفاع از خود پرداخت و اضافه کرد که بزرگ‌ترین استخرها در حال حاضر کمتر از ۲۰ درصد قدرت محاسباتی یک شبکه بلاک‌چین را در اختیار دارند.

اما در سال ۲۰۱۸ یک شرکت ساخت ماینرها توانسته بود با تصاحب ۵۱ درصد از قدرت هش شبکه‌ بیت کوین، به امنیت شبکه ضربه‌ای وارد کند، امروزه با وجود استخر بایننس یا دیگر استخرها امکان تکرار همچین مشکلی تقریبا وجود ندارد.

کارمزد پایین‌تر در استخر استخراج اتریوم

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

با گذشت هفت ماه از راه‌اندازی بایننس پول که فقط مختص بیت‌کوین بود، حالا نوبت به دومین ارز پرطرفدار رمزارزها یعنی اتریوم رسید.

بایننس با بهینه کردن کارمزد استخراج در استخر اتریوم، بار دیگر دلیلی برای انتخاب این استخر نسبت به بقیه‌ استخرها ارائه داد. حالا کاربران می‌توانستند با نصف مقدار کارمزد صرافی‌های Ethemine و Sparkpool در استخر بایننس به استخراج اتریوم بپردازند.

بایننس پول همان‌طور که ماه اول به صورت رایگان به ماینرهای بیت‌کوین خدمات ارائه کرد، در یک ماه اول پس از راه‌اندازی استخر اتریوم نیز از ماینرها کارمزدی دریافت نکرد، و پس از گذشت یک ماه کارمزد ۰.۵ درصدی برای استخر اتریوم بایننس در نظر گفته شد.

کاربران با استفاده از سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس می‌توانند در این استخر عضو شوند. ماینرها باید کارت گرافیکی حداقل ۴ گیگابایتی داشته باشند، که دارای ۵ گیگابایت حافظه مجازی برای هر کارت گرافیک باشد و از نرم‌افزارهای Easy Miner و HiveOS در فرایند استخراج استفاده کنند.

ساخت استخر در بایننس

ابتدا وارد وبسایت بایننس به آدرس www.binance.com شوید، ازمنوی بالا و از زبانه‌ Finance روی Binance Pool کلیک کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود روی دکمه‌ Register به معنای ثبت‌نام کلیک کنید.

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

در صفحه‌ای که باز می‌شود ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز عبور برای خودتان انتخاب کنید، و سپس روی Create Account کلیک کنید. یک ایمیل که شامل کد تایید است برای شما ارسال می‌شود که باید در این مرحله وارد کنید، استخر شما به این ترتیب ساخته شد.

حالا باز هم اززبانه‌ Finance به Binance Pool رفته و از سربرگ Earning یک حساب ماینینگ برای خود بسازید. در این مرحله باید یک نام کاربری به دلخواه برای خود انتخاب کنید.

در سربرگ Worker می‌توانید اطلاعاتی که بایننس برای اتصال ماینر شما در نظر گرفته را مشاهده کنید. اطلاعات را کپی کرده و در ماینر خود ست کنید.

کلام آخر

حالا که با مفاهیم استخر و استخر استخراج بایننس آشنا شدید می‌توانید با توجه به نظر خودتان انتخاب کنید که آیا مایل هستید سود تضمین شده داشته باشید یا نه؟ آیا می‌خواهید از هزینه‌های سرسام‌آور ماینینگ خلاص شوید؟

اگر پاسخ شما بله است که باید بگویم که استخرهای استخراج بهترین مکان برای شما هستند. با توجه به ویژگی‌هایی که برای بایننس پول بیان کردیم می‌توانید تصمیم بگیرید که قدرت هش خود را با این استخر به اشتراک بگذارید یا خیر.

در پایان باید این نکته را نیز اضافه کنم که بایننس پول سود تضمین شده‌ ماهیانه برای شما در نظر می‌گیرد اما این را فراموش نکنید که اگر شما با ماینر خود به تنهایی اقدام به استخراج می‌کردید در صورت موفق شدن سود بیش‌تری نصیب شما می‌شد که البته شانس شما نسبت به یک استخرکمتر خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید

Submit Rating

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟علی صابریان
از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد با برگزاری ۲۷ دوره جامع آموزشی بلند مدت، بیش از ۵۰۰۰ تحلیلگر را وارد بازار سرمایه کرده‌ایم. تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.
.rightrow span { margin-top: -55px; }.rightrow img { margin: 0 !important; } .rightrow span { margin-top: -40px; color:#033241 !important; } .rightrow { display: inline-grid; text-align: center; width: 30%; float: right; }.leftrow { width: 70%; color:#033241 !important; font-size: 15px } .foot1rowhn { display: flex; float: right; }footer .widget { background: #f2f2ff; } @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ footer#site-footer .col-sm-4:nth-child(1) { flex: 0 0 100%; max-width: 100%; } }
تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲
۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰
دعوت به همکاری
بایننس پول چیست؟ چه ویژگی هایی دارد؟
div#text-3 .middle-bot.col-4 a div#text-3 .middle-bot.col-4 { display: flex; width: 100%; float: right;} .addresslan{ color:#033241; }footer .middle-bot.col-4 { padding: 0; }.middle-bot.col-4 { margin: 10px 0; } .middle-bot.col-4 i { font-size: 18px; } .middle-bot.col-4 img { max-width: 20px; margin: 0px; }
@media only screen and (min-width: 767px) { #bij_single_side { max-width: 427px; } #bij_single_side.start { position: relative !important; top: auto !important; } #bij_single_side.normal { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: fixed !important; } #bij_single_side.ended { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: absolute !important; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403