مقام دولت ترامپ: از رهبران فرانسه و انگلیس خواستار وساطت برای مذاکره با ایران شدیم


مقام دولت ترامپ: از رهبران فرانسه و انگلیس خواستار وساطت برای مذاکره با ایران شدیم

یکی از مقامات دولت ترامپ بیان داشت که این کشور بارها از رهبران فرانسه و انگلیس برای مذاکره با ایران درخواست وساطت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کیث کلاگ، رئیس دفتر شورای امنیت ملی آمریکا در دولت ترامپ به منظور انتقاد از جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما این اظهارات را مطرح کرده است.

اظهارات وی در ادامه انتشار فایل صوتی ظریف است. اظهارات ظریف موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان علیه جان کری را به دلیل آنچه افشای اسرار اسرائیل معرفی می شود، برانگیخته است و برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار استعفای کری از دولت بایدن شدند.

کلاگ ادعا می کند که جان کری در برنامه‌های دولت ترامپ در قبال ایران اخلال ایجاد کرده است. او گفت: «اقدام جان کری در گفت‌وگو با ظریف پیام‌های کاملاً متناقضی با آنچه ما قصد انجام آن را داشتیم مخابره می‌کرد.»

وی افزود: «ما گزارش‌ها را مطالعه می‌کردیم و می‌دانستیم اوضاع از چه قرار است. بارها در دفتر کار رئیس‌جمهور درباره این موضوع صحبت کردیم. کاری که او (جان کری) انجام می‌داد ثمربخش نبود، چون او داشت پیام‌هایی بر خلاف برنامه‌های ما به طرف ایرانی ارسال کند.»

وی همچنین خاطر نشان کرد که ترامپ بارها از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس خواسته برای مذاکره با ایران وساطت کنند، اما این تلاش‌ها به درب بسته خورده است.

کلاگ بیان داشت: «من دفعات متعددی که رئیس‌جمهور از افرادی مانند ماکرون و بوریس جانسون می‌خواست برای گفت‌وگو با ایرانی‌ها وساطت کنند آنجا بودم و ما همیشه به درب بسته می‌خوردیم چون آدم‌هایی مانند کری داشتیم که با ظریف و دیگران در تماس بودند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟