با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!


تریدینگ در بایننس و به‌طورکلی در فضای ارزهای دیجیتال به معنای مبادله یک رمز ارز با رمز ارز دیگر است. تریدینگ مفهومی اساسی در اقتصاد است که شامل خریدوفروش دارایی می‌شود؛ ممکن است این دارایی کالا یا خدماتی باشد که خریدار درازای آن به فروشنده مبلغی را پرداخت می‌کند؛ اما در این مطلب قصد داریم […]

با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید! - خانه سرمایه img.wp-smiley, img.emoji { display: inline !important; border: none !important; box-shadow: none !important; height: 1em !important; width: 1em !important; margin: 0 .07em !important; vertical-align: -0.1em !important; background: none !important; padding: 0 !important; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3:hover { background-color: #af1522; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3 { background-color: #be202e; color: white; } .single-post form#gform_3 li { margin: 0; } .single-post form#gform_3 { width: 65%; background-color: #f6f7f9; padding: 15px; border-radius: 10px; border: 1px solid #e7e7e8; }.single-post .row.bs-shortcode-row.bs-shortcode-row-3-column .col-xs-4 { width: 32%; float: right; margin-left: 1%; }.single .elementor-container.elementor-column-gap-default a { color: #da4b1b; }.single footer a { color: #3c3c3c !important; } div#modal-6a930bf5 , div#modal-a29a6f1 { top: 15px !important; z-index:999999; }a.tgju-copyright { display: none; }.single ul.serieslist-ul li, .hnbgf ul li{ list-style:none !important }.post .wp-post-image { max-height: initial !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(3) { display: none; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { height: 60px; }.coinmarketcap-currency-widget { background-color: #f7f7f7; border-radius: 15px; }.coinmarketcap-currency-widget div div:nth-child(1) { direction: ltr; margin: 8px 0 0 -20px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) div { margin: 0 !important; margin-left: -160px !important; }span.hnbitfo { margin: 50px 0 0 80px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { margin-top: -5px !important; } @media(min-width:768px) and (max-width:20000px){ a#mob_hn_blog_ad_mobile { display: none; }} @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ .elementor-72337 .elementor-element.elementor-element-40c1d00a .elementor-nav-menu .elementor-item { margin-bottom: 10px; padding-bottom: 5px; } a#mob_hn_blog_ad { display: none; }a#mob_hn_blog_ad_mobile img { border-radius: 10px; width: 40%; float: right; }a#mob_hn_blog_ad_mobile { float: left; width: 100%; background-color: #1e1d56; border: 3px solid red; border-radius: 10px; }a#mob_hn_blog_ad_mobile span { color: white; margin: 15px 5px 0 5px; width: 55%; float: right; font-weight: 900; font-size: 21px; line-height: 30px; }span.butshow-more { font-size: 15px !important; background-color: #be202e; text-align: center; margin-top: 5px !important; border-radius: 3px; }}

با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!
با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!

تریدینگ در بایننس و به‌طورکلی در فضای ارزهای دیجیتال به معنای مبادله یک رمز ارز با رمز ارز دیگر است. تریدینگ مفهومی اساسی در اقتصاد است که شامل خریدوفروش دارایی می‌شود؛ ممکن است این دارایی کالا یا خدماتی باشد که خریدار درازای آن به فروشنده مبلغی را پرداخت می‌کند؛ اما در این مطلب قصد داریم به‌طور اختصاصی به معرفی انواع روش‌های تریدینگ در بایننس، بپردازیم.

انواع روش‌های تریدینگ در بایننس چیست؟

تریدینگ در بایننس به معنای همان ثبت سفارش در صرافی است. درواقع زمانی که سهام یا رمز ارز معامله می‌کنید، از طریق ثبت سفارش در حال برقراری ارتباط با بازارهای مالی هستید. انواع ثبت سفارش تریدینگ در بایننس عبارت هستند از:

مارکت اردر/market order

ثبت سفارش خریدوفروش سریع و باقیمت روز بازار را مارکت اوردر می‌گویند. تصور کنید که قصد خرید سه بیت کوین در بایننس دارید و در حال حاضر بیت کوین باقیمت ۱۵ هراز دلار مبادله می‌شود.

در این روش بدون اینکه منتظر بمانید قیمت افت کند، ۴۵ هزار دلار پرداخت کرده و سه بیت کوین می‌خرید؛ در این صورت شما یک سفارش مارکت اردر ثبت ‌کرده‌اید.

روش مارکت اردر تریدینگ در بایننس، از نوع خریدوفروش است. در این روش می‌خواهید با بهترین قیمت موجود در بازار معامله جدیدی انجام دهید؛ اما نکته جالب‌توجه این ‌است که بهترین قیمت همیشه آن‌ چیزی نیست که در بازار نمایش داده می‌شود.

درواقع بهترین قیمت به سفارش‌های موجود در order book یا همان دفترچه ثبت سفارش‌های محدود، بستگی دارد. با بررسی اردر بوک می‌توانید معامله خود را باقیمت متفاوت‌تر از نرخ بازار ثبت کنید.

بنابراین مارکت اوردر تنها برای معاملات سریع مناسب است. در این روش تریدینگ احتمال اینکه قیمت بالایی برای خرید به ثبت برسد، بسیار زیاد است ولی اگر یک معامله مشابه با سفارش محدود انجام شود، هزینه کمتری برای فرد خواهد داشت.

سفارش محدود/limit order

دستورالعملی است که طی آن سفارش خرید و یا فروش تا زمان رسیدن بازار به حد مجاز قیمت، در صف انتظار باقی می‌ماند.

به‌عنوان‌مثال تصور کنید شخص دیگری قصد فروش سه بیت کوین دارد. او با ثبت سفارش محدود از صرافی می‌خواهد زمانی که قیمت هر بیت کوین به ۱۵ هزار دلار رسید ۳BTC او فروخته‌ شود؛ بنابراین فروش به‌سرعت انجام‌نشده و در صف انتظار منتظر افزایش قیمت باقی ‌می‌ماند. سفارش‌های محدود در صرافی بایننس در بخشی به نام Order book نگه‌داری می‌شوند.

انواع روش‌های تریدینگ در بایننس به‌طور خلاصه گفته شد البته هر یک از آن‌ها نیز انواع مختلفی داشته و بسته به نوع ترید کارهای مختلفی انجام‌ می‌دهند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!

انواع متداول اردرها

از ساده‌ترین روش‌های تریدینگ در بایننس می‌توان به خرید مارکت اردر، فروش مارکت اردر، خرید سفارش محدود و فروش سفارش محدود اشاره کرد. می‌توانید تریدهای خود را محدود به این چهار روش کنید اما انواع روش‌های متنوع دیگری در پلتفرم بایننس در دسترس هستند که به شما در انجام معاملات بهتر کمک می‌کنند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

سفارش استاپ لاس (STOP-LOSS ORDER)

سفارش استاپ لاس یا حد ضرر یکی از روش‌های تریدینگ در بایننس است. همان‌طور که از نام آن مشخص است سفارش حد ضرر، به نحوی طراحی‌شده است که کاربر را از هر نوع ضرری محافظت ‌می‌کند. این روش تریدینگ اغلب برای تازه‌کاران مناسب است اما به‌طورکلی سفارش استاپ لاس به شما کمک می‎کند تا پیش از اینکه وارد معامله شوید شرایط مساعد برای معامله را از قبل مشخص کنید.

ازآنجایی‌که در این نوع ترید، به‌جای بازار این شما هستید که قیمت را برای فروش مشخص می‌کنید، می‌توان استاپ‌لاس را نوعی سفارش محدود دانست. به‌هرحال سفارش استاپ‌لاس در اردر‌ بوک اضافه نشده و پس ‌از اینکه قیمت به حد مشخص‌شده رسید، صرافی بایننس این سفارش را به قسمت مارکت اردر منتقل می‌کند.

استاپ لیمیت (STOP-LIMIT ORDER)

استاپ لیمیت یا سفارش محدود یکی دیگر از روش‌های تریدینگ در بایننس است. این ابزار مناسب برای محدود کردن میزان ضرر معامله‌گر در معاملات طراحی‌شده است. استاپ لیمیت تا حدودی شبیه به استاپ لاس است اما با این تفاوت که یک مرحله اضافه‌تر دارد. برای مثال اگر بیت کوین باقیمت ۱۰ هزار دلار معامله شود و شما یک سفارش فروش استاپ لیمیت ۹۹۰/۹ دلاری را تنظیم کنید در صورت کاهش ۱۰ دلاری قیمت، دارایی شما به فروش می‌رسد. البته لازم است دو پارامتر یعنی قیمت توقف (Stop price) و قیمت حد (Limit price) نیز تعیین ‌شوند. در مثال بالا ممکن است قیمت توقف شما ۹۸۵/۹ دلار باشد که بر اساس آن صرافی حد قیمت ۹۹۰/۹ دلار را برای سفارش محدود شما تنظیم‌ می‌کند.

بنابراین اگر قیمت به سطح قیمت حد برسد می‌توانید دارایی‌های نگه‌داشته شده خود را باقیمت ۹۹۰/۹ دلار یا بالاتر بفروشید. بااین‌حال سفارش تنها پس از رسیدن به قیمت توقف ثبت ‌می‌شود.

اما همچنان احتمال دارد قیمت بهبود نیافته و به سطح قیمت حد تعیین‌شده نرسد. در این صورت هیچ تضمینی وجود نداشته و ممکن است قیمت به پایین‌تر از ۹۸۵/۹ دلار هم برسد.

تنظیم دو سفارش به‌صورت هم‌زمان (OCO)

با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!

تریدینگ در بایننس از طریق تنظیم هم‌زمان دو سفارش امکان‌پذیراست. به این روش تریدینگ سفارش One-cancels-the-other می‌گویند. OCO یک ابزار پیچیده است که به شما امکان ‌می‌دهد تا دو سفارش حد ضرر و محدود را با یکدیگر ترکیب کرده و هم‌زمان باهم ثبت کنید. در این صورت به‌محض این‌که یکی از سفارش‌های امکان اجراشدن داشته باشد سفارش دوم به صوت خودکار غیرفعال و حذف ‌می‌شود.

برای مثال فرض کنید قیمت بیت کوین برابراست با ۰۰۰/۱۰ دلار با تنظیم سفارش OCO می‌توانید سفارش حد ضرر و محدود را به‌صورت هم‌زمان تنظیم کنید. به این صورت که اگر قیمت به ۹۰۰/۹ دلار رسید بیت کوین خریده و اگر به ۰۰۰/۱۱ دلار برسد آن را بفروشید. اگر هرکدام از این دو حالت زودتر اتفاق ‌بیفتد مورد دیگر به‌طور اتوماتیک لغو می‌شود.

مفهوم “زمان لازم‌الاجرا” تریدینگ در بایننس

برای تسلط بر تریدینگ در بایننس آشنایی با مفهوم زمان “لازم الاجرا” ضروری است. این پارامتر در هنگام شروع یک معامله مشخص‌شده و شرایط انقضا را تعیین‌ می‌کند.

سفارش بدون محدودیت زمانی یا Good ’til canceled

دستورالعملی است که بر طبق آن معامله باید تا زمان اجرای شدن و یا لغو دستی، بازبماند. عموماً پلتفرم‌های تریدینگ رمز ارزها به‌صورت پیش‌فرض بر روی این گزینه قرار دارند.

در بازار سهام و بورس یک گزینه رایج دیگری وجود دارد که توسط آن پس از پایان روز معاملاتی، سفارش‌های بسته ‌می‌شوند؛ اما ازآنجایی‌که بازار ارزهای دیجیتال به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته فعال است استفاده از گزینه GTC رواج بیشتری دارد.

سفارش فوری یا لغو Immediate Or Cancel

با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!

سفارش فوری یا لغو یک روش تریدینگ در بایننس و به‌طورکلی بازارهای معاملاتی است. در این روش باید تمام و یا بخشی از سفارش به‌صورت فوری اجرا شود و در صورت اجرا نشدن هرکدام از بخش‌های آن؛ مابقی سفارش نیز به‌صورت کامل لغو خواهد شد.

برای مثال فرض کنید شما سفارشی را تنظیم کرده‌اید که بر اساس آن باید در قیمت ۰۰۰/۱۰ دلار، ۱۰ بیت کوین خریداری کنید؛ اما تنها امکان پرداخت ۵BTC را در قیمت مشخص‌شده ‌دارید. در این صورت شما فقط ۵BTC را خریداری کرده و مابقی سفارش لغو می‌شود.

سفارش انجام یا ابطال Fill or Kill

سفارش “انجام یا ابطال” باید به‌صورت یکجا و کامل انجام شود و در غیر این صورت سفارش به‌صورت کامل باطل خواهد شد.

برای مثال شما سفارشی ثبت‌ می‌کنید که بر اساس آن قصد دارید ۱۰BTC را باقیمت ۰۰۰/۱۰ دلار خریداری کنید؛ اما اگر فوراً تمام سفارش ۱۰BTC باقیمت مشخص‌شده در بازار موجود نباشد، کل سفارش شما یکجا لغو می‌شود

سؤالات متداول

تفاوت سفارش “انجام یا ابطال/Fill or kill” با سفارش “فوری با لغو/ Immediate Or Cancel” چیست؟

سفارش انجام یا ابطال باید به‌صورت کامل انجام شود و درصورتی‌که شرایط برای انجام کامل آن مهیا نباشد تمام سفارش به‌صورت یکجا لغو می‌شود درحالی‌که در سفارش فوری یا لغو اگر امکان انجام بخشی از سفارش وجود داشته باشد قسمتی از سفارش انجام‌شده و مابقی آن لغو می‌شود

تفاوت مارکت اردر/market order و سفارش محدود/limit order چیست؟

در سفارش مارکت اردر خریدوفروش دارایی به‌سرعت و پس از ثبت سفارش نهایی می‌شود. در این روش تریدینگ در بایننس تضمینی در قیمت معامله نیست؛ اما در سفارش محدود، سفارش خریدوفروش دارایی در صف انتظار باقی می‌ماند تا قیمت خرید یا فروش به قیمت مدنظر کاربر برسد.

نتیجه‌ گیری

تسلط بر انواع روش‌های تریدینگ در بایننس برای انجام معاملات خوب در این پلتفرم حیاتی است. فرقی نمی‌کند که قصد دارید از سفارش حد ضرر استفاده کنید و یا از طریق سفارش OCO دو سفارش را با یکدیگر ترکیب کنید، آنچه ضرورت دارد آگاهی از ابزارهای مختلفی است که برای انجام تریدینگ خوب در اختیار کاربران قرار داده‌شده است.

به این مقاله امتیاز دهید

Submit Rating

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!علی صابریان
از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد با برگزاری ۲۷ دوره جامع آموزشی بلند مدت، بیش از ۵۰۰۰ تحلیلگر را وارد بازار سرمایه کرده‌ایم. تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.
.rightrow span { margin-top: -55px; }.rightrow img { margin: 0 !important; } .rightrow span { margin-top: -40px; color:#033241 !important; } .rightrow { display: inline-grid; text-align: center; width: 30%; float: right; }.leftrow { width: 70%; color:#033241 !important; font-size: 15px } .foot1rowhn { display: flex; float: right; }footer .widget { background: #f2f2ff; } @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ footer#site-footer .col-sm-4:nth-child(1) { flex: 0 0 100%; max-width: 100%; } }
تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲
۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰
دعوت به همکاری
با انواع روش های تریدینگ در بایننس آشنا شوید!
div#text-3 .middle-bot.col-4 a div#text-3 .middle-bot.col-4 { display: flex; width: 100%; float: right;} .addresslan{ color:#033241; }footer .middle-bot.col-4 { padding: 0; }.middle-bot.col-4 { margin: 10px 0; } .middle-bot.col-4 i { font-size: 18px; } .middle-bot.col-4 img { max-width: 20px; margin: 0px; }
@media only screen and (min-width: 767px) { #bij_single_side { max-width: 427px; } #bij_single_side.start { position: relative !important; top: auto !important; } #bij_single_side.normal { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: fixed !important; } #bij_single_side.ended { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: absolute !important; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)