ماجرای جوانی که یک شبه میلیاردر شد


ماجرای جوانی که یک شبه میلیاردر شد

مخترع 27 ساله اتریوم زمانی این رمز ارز را روانه بازار کرد که تنها 21 سال سن داشت و حالا او جوان‌ترین مخترع میلیاردر رمز ارز در دنیاست.

ماجرای جوانی که یک شبه میلیاردر شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ با رشد نجومی قیمت "اتریوم" مخترع ۲۷ ساله این ارز دیجیتال یک شبه به جمع میلیاردر‌های جوان دنیا پیوست.

"ویتالیک بوترین" ۲۷ ساله مخترع "اتریوم "با رشد قیمت این ارز دیجیتال در بازار‌های جهانی دیروز (دوشنبه) به جمع میلیاردر‌های دنیا پیوست.

بوترین متولد روسیه و بزرگ شده کاناداست، اما هم اینک در شهر "زاگ" سوییس زندگی می‌کند و "بنیاد اتریوم " را از این شهر اداره می‌کند.

او هم اینک دارای ۳۳۳ هزار و ۵۰۰ سهم اتریوم در کیف پول دیجیتالش است و از روز دوشنبه با بالا رفتن قیمت هر اتریوم به بالای ۳۲۰۰ دلار ارزش خالص دارایی اتریوم او در بازار رمزارز‌ها به بیش از ۱ میلیارد و ۲۹ میلیون دلار رسید.

تنها طی ۱ هفته گذشته ارزش اتریوم بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است و این رمز ارز به یکی از سودآورترین رمزارز‌های دنیا تبدیل شده است.

روز دوشنبه ارزش کل اتریوم در بازار رمز ارز‌های دنیا با افزایش قیمت به بیش از ۵۰ میلیارد دلار رسید و این رمز ارز پس از بیت کوین در مقام دومین رمز ارز پرارزش دنیا قرار دارد.

اتریوم در سال ۲۰۱۵ و در زمانی که ویتالیک بوترین تنها یک برنامه نویس ۲۱ ساله بود پایه گذاری و به بازار رمز ارز‌های دنیا پیوست و از زمان آغاز همه گیری جهانی ویروس کرونا، در سال گذشته قیمت این رمز ارز ده‌ها برابر رشد کرده است.

بوترین از دیشب تبدیل به جوان‌ترین میلیاردر بازار رمز ارز جهانی شده است.

او هفته گذشته ۲۰۰ سهم اتریوم خود به ارزش ۶۰۰ هزار دلار را به یک صندوق خیریه کمک به مبارزه با ویروس کرونا در هند اهدا کرد.

ماجرای جوانی که یک شبه میلیاردر شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)