لزوم تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی


لزوم تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی

زارع مسجد را محور انواع فعالیت های فرهنگی،اجتماعی و حتی کارآفرینی دانست و خواستار تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (یکشنبه، ۱۲ اردیبهشت) در جلسه شورای اقامه نماز گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) به اهمیت و جایگاه نماز در مبین اسلام اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال نماز را مایه آرامش، پالایش جسم و روح انسان قرار داده زیرا این فریضه در میان نعمت‌های الهی جایگاه ارزشمندی دارد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ترویج نماز سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است گفت: این فریضه الهی مولفه‌ای تاثیرگذار در افزایش سرمایه‌های اتجتماعی با کاهش برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

وی تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای و مراکز فرهنگی را عاملی راهبری در پیوند واقعی مدرسه، مسجد و خانه دانست و با تاکید بر توجه به این مهم تصریح کرد: انتظار نقش‌آفرینی مؤثر سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌های غیردولتی و معتمدان محلی در ترویج فرهنگ نماز را اریم.

زارع با بیان اینکه مسجد، محور انواع فعالیت های فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی و حتی ورزشی و کارآفرینی است به نقش مهم و اثرگذار صداوسیما و رسانه‌ها و نیز تربیت خانواده‌ها از سنین پایه در ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی اشاره کرد و متذکر شد: رسانه‌ها با تولید برنامه‌هایی متنوع با موضوع نماز برای هدایت کودکان و نوجوانان، می‌توانند گام‌های موثر بردارند.

وی بر لزوم نظارت مستمر شورای اقامه نماز با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان بر وضعیت و سطح کیفی نمازخانه‌های بین‌راهی، پارک‌ها، بازارچه‌ها، مراکز تجاری و پایانه‌ها تأکید و اضافه کرد: ستاد اقامه نماز استان، پیگیری رفع نواقص این نمازخانه‌ها را همواره در دستور کار داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به تاثیرگذاری شیوع کرونا بر اجتماعات و برگزاری اقامه نماز خواستار تولید نرم‌افزارهای اشاعه فرهنگ نماز برای نشر در فضای مجازی شد.

وی همچنین بر ضرورت اجرای ابلاغیه برپایی نماز جماعت به مدت ۲۰ دقیقه در دستگاه‌ها تأکید و به اثرگذاری هرگونه سهل‌انگاری در این خصوص در ارزیابی ها اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی که از بستر فضای مجازی و رسانه‌ای در موضوع نماز بهره‌گیری بیشتری داشته باشند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

گفتنی است، در این جلسه هریک از نمایندگان دستگاه های عضو این شورا نیز نطرات خود را درباره ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی بیان داشتند.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا