9 شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفت


9 شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفت

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با کاهش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان 9 شهرستان به وضعیت نارنجی(پرخطر) تغییر رنگ داد و تنها شهرستان بن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) قرار دارد.

مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز شهرستان بن که در روزهای اخیر موارد سرپایی در آن در حال افزایش است، در سایر شهرستان‌های استان شاهد کاهش موارد بستری و سرپایی هستیم.

وی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان را ۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به شکننده بودن وضعیت کاهشی شیوع ویروس کرونا در استان ،انتظار می‌رود مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها همراهی بیشتری داشته باشند.

شیرانی تصریح کرد: نانوایی‌ها، دفاتر پیشخوان دولت، پایانه‌های مسافربری درون و برون شهری، بانک‌ها، وسایل نقلیه عمومی و آرمستان‌ها کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از تداوم واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال در استان خبر داد و گفت: اطلاعات ۹۸ درصد مردم استان در سامانه سیب ثبت شده است و برای ثبت‌نام واکسن کرونا نیازی به حضور نیست و مراکز مربوطه با افراد تماس می‌گیرند.

شیرانی گفت: در مرکز استان علاوه بر مراکز بهداشتی، پنج مرکز تجمعی واکسیناسیون نیز تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به بستری ۴۲۵ بیمار مشکوک و مبتلای به کرونا در مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۶۲ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین ۶۴ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی بد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۵ هزار و ۲۱۲ نمونه‌گیری کووید ۱۹ در استان انجام گرفته است که بر اساس آن ۴۰ هزار و ۹۰۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403