ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری به چهار روز کاهش یافت


ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری به چهار روز کاهش یافت

شهرکرد_ایرنا-مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به کاهش اهدای خون در ایام ماه مبارک رمضان و همچنین شیوع ویروس کرونا گفت:ذخایر خون در استان به چهار روز کاهش یافته است.

حسین هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون ذخایر خون در استان چهار روز است در صورتی که ذخایر خون باید ۶روز باشد.

وی اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون یک‌هزار و ۳۰۱ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۹۳۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری به کاهش ۲۰درصدی اهدای خون در ماه مبارک امسال نسبت به مدت مشابه اشاره کرد و گفت: در شب‌های قدر ۲۹۸ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۱۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

هاشمی اظهار داشت:همه ساله در ماه مبارک رمضان و کاهش اهدای خون طرح خونگیری شبانه اجرا می‌شود که برای ماه رمضان امسال نیز طرح منع تردد شبانه برای کسانی که قصد اهدای خون دارند برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰بیمار تالاسمی در استان ماهانه به دریافت یک تا ۲بار خون نیاز دارند، افزود:مردم نوعدوست استان برای اهدای خون مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه انتقال خون فارسان در روزهای شنبه و چهارشنبه ،بروجن و شهرکرد همه روزه و مرکز بن در روز پنجشنبه فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!