بیمارستان فرخشهر در طول شیوع کرونا میزبان هزار و 260 بیمار مبتلا شد


بیمارستان فرخشهر در طول شیوع کرونا میزبان هزار و 260 بیمار مبتلا شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، یک هزار و 260 بیمار مبتلا کووید19 در بیمارستان امام علی(ع) فرخشهر بستری شد که 20 درصد مجموع بیماران بستری استان را شامل می‌شود.

محمود فروزنده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که تامین اجتماعی استان هشت درصد تخت‌های بستری چهارمحال و بختیاری را در اختیار دارد.

وی، تعداد تخت‌های بیمارستان امام علی(ع) را ۱۴۹ تخت اعلام کرد و گفت: ۵۰ درصد تخت‌ها در سه بخش بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است که به طور کامل از دیگر بخش‌ها مجزا شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در موج چهارم کرونا پس از آنکه تمامی ظرفیت‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی تکمیل شد، با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی یک کلینیک سرپایی در محل بیمارستان امام علی(ع) راه‌اندازی شد و به بیمارانی که نیاز به خدمات بستری داشتند به صورت سرپایی خدمات‌رسانی شد و از این طریق پاسخگویی به نیاز بیماران متوقف نشد.

فروزنده تعداد همکاران مجموعه تامین اجتماعی استان را ۶۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۳ نفر مبتلا به کرونا شدند که برخی نیز بدحال بودند اما خوشبختانه موردی از فوتی وجود نداشت و تمام همکاران با سلامت به محل کار خود بازگشتند.

وی همچنین به ارتقای تجهیزات این مجموعه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای تجهیز بخش‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا، تجهیزاتی از جمله یک دستگاه اکسیژن‌ساز، ونتیلاتور، بای‌پپ تنفسی و مانیتورینگ علائم حیاتی و یک دستگاه اتوآنالایزر پیشرفته تمام اتوماتیک در آزمایشگاه نصب و راه‌اندازی شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ارتقاء دستگاه‌های رادیولوژی از آنالوگ به دیجیتال، ۲ دستگاه رادیوگرافی ستونی زمینی و پرتابل و در راستای تجهیز اتاق عمل یک دستگاه سنگ‌شکن برون اندامی و ۲ دستگاه یورتروسکوپ بزرگسال و اطفال خریداری، نصب و راه اندازی شد.

فروزنده خاطرنشان کرد: ارزش تجهیزات خریداری شده ۱۷ میلیارد تومان است.

به گزارش ایرنا، تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با پنج مرکز درمانی سرپایی و یک بیمارستان در بخش درمان مستقیم به جمعیتی حدود ۵۰۰ هزار نفربیمه شده سازمان معادل نیمی از جمعیت استان خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

با کاهش تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان ۹ شهرستان به وضعیت نارنجی(پرخطر) تغییر رنگ داد و تنها شهرستان بن در وضعیت قرمز(خیلی پرخطر) قرار دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۵ هزار و ۲۱۲ نمونه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان انجام گرفته است که بر اساس آن ۴۰ هزار و ۹۰۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس