تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟


تتر یکی از معروفترین استیبل کوین‌های (کوین‌هایی که نسبت به دلار ارزش ثابتی دارند) این روزها است. در این پست می‌خواهم توضیح دهم که استیبل کوین‌ها چه هستند، تتر چیست و چگونه کار می‌کند. معرفی کلی ِتتر تتر یک نوع استیبل کوین است که به ارزهای فیات (منظوراز فیات ارزهایی مثل دلار و تومان که […]

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟ - خانه سرمایه img.wp-smiley, img.emoji { display: inline !important; border: none !important; box-shadow: none !important; height: 1em !important; width: 1em !important; margin: 0 .07em !important; vertical-align: -0.1em !important; background: none !important; padding: 0 !important; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3:hover { background-color: #af1522; } .single-post form#gform_3 #gform_submit_button_3 { background-color: #be202e; color: white; } .single-post form#gform_3 li { margin: 0; } .single-post form#gform_3 { width: 65%; background-color: #f6f7f9; padding: 15px; border-radius: 10px; border: 1px solid #e7e7e8; }.single-post .row.bs-shortcode-row.bs-shortcode-row-3-column .col-xs-4 { width: 32%; float: right; margin-left: 1%; }.single .elementor-container.elementor-column-gap-default a { color: #da4b1b; }.single footer a { color: #3c3c3c !important; } div#modal-6a930bf5 , div#modal-a29a6f1 { top: 15px !important; z-index:999999; }a.tgju-copyright { display: none; }.single ul.serieslist-ul li, .hnbgf ul li{ list-style:none !important }.post .wp-post-image { max-height: initial !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(3) { display: none; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { height: 60px; }.coinmarketcap-currency-widget { background-color: #f7f7f7; border-radius: 15px; }.coinmarketcap-currency-widget div div:nth-child(1) { direction: ltr; margin: 8px 0 0 -20px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) div { margin: 0 !important; margin-left: -160px !important; }span.hnbitfo { margin: 50px 0 0 80px !important; }.coinmarketcap-currency-widget div:nth-child(2) { margin-top: -5px !important; } @media(min-width:768px) and (max-width:20000px){ a#mob_hn_blog_ad_mobile { display: none; }} @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ .elementor-72337 .elementor-element.elementor-element-40c1d00a .elementor-nav-menu .elementor-item { margin-bottom: 10px; padding-bottom: 5px; } a#mob_hn_blog_ad { display: none; }a#mob_hn_blog_ad_mobile img { border-radius: 10px; width: 40%; float: right; }a#mob_hn_blog_ad_mobile { float: left; width: 100%; background-color: #1e1d56; border: 3px solid red; border-radius: 10px; }a#mob_hn_blog_ad_mobile span { color: white; margin: 15px 5px 0 5px; width: 55%; float: right; font-weight: 900; font-size: 21px; line-height: 30px; }span.butshow-more { font-size: 15px !important; background-color: #be202e; text-align: center; margin-top: 5px !important; border-radius: 3px; }}

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟
تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

تتر یکی از معروفترین استیبل کوین‌های (کوین‌هایی که نسبت به دلار ارزش ثابتی دارند) این روزها است. در این پست می‌خواهم توضیح دهم که استیبل کوین‌ها چه هستند، تتر چیست و چگونه کار می‌کند.

معرفی کلی ِتتر

تتر یک نوع استیبل کوین است که به ارزهای فیات (منظوراز فیات ارزهایی مثل دلار و تومان که دولت‌ها آن‌ها را منتشر و پشتیبانی می‌کنند) میخکوب شده است و با نماد USDT معامله می‌شود. USDT وابسته به دلار است و توسط شرکت “Tether” صادر می‌شود. این ارز به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا معادل فیاتی پول خود را در صرافی‌ها جابجا کنند بدون اینکه ملزم به رعایت قوانین پول‌های فیات باشند.

نگرانی‌های جدی‌ای در خصوص بدهی شرکت عرضه کننده تتر وجود دارد که نه تایید و نه تکذیب شده‌اند.

استیبل کوین‌ها به طور خلاصه

استیبل کوین یک ارز دیجیتال است که وابسته به یک ارز واقعی یا همان فیات (مثلاً: دلار آمریکا، یورو و… ) است.

استیبل کوین‌ها توسط شرکت‌های متمرکزی که وابستگی (در اینجا منظور پشتوانه) ارز را تامین می‌کنند، عرضه می‌شوند؛ یا با قرار دادن آن ارز فیات بعنوان وثیقه یا از طریق نوعی الگوریتم که عرضه استیبل کوین را با توجه به حجم درخواست بازار تنظیم می‌کند.

استیبل کوین‌ها به صرافی‌ها امکان تبادل جفت‌ارزها با پول‌های فیات را می‌دهند، بی‌آنکه خود پول فیات را مستقیما درگیر معامله کنند. برای مثال شما می‌توانید یک جفت ارز BTC/USDT داشته باشید که در واقع بازار BTC/USD را بدون نیاز به قوانین دلاری شبیه‌سازی می‌کند.

تتر چیست؟

تتر که با علامت (₮) نشان داده می‌شود یک استیبل کوین با پشتوانه ارز فیات است. معروفترین پشتوانه‌ای که تتر استفاده می‌کند دلار آمریکاست و با USDT نشان داده می‌شود.

هر USDT قرار است تا دقیقا ۱ دلار ($۱) – نه یک سنت کمتر، نه یک سنت بیشتر – ارزش داشته باشد. در واقع یک نوع دلار دیجیتال است (حداقل از نظر ارزش).

ارز دیگری که تتر استفاده می‌کند یورو است و با نماد EURT مبادله می‌شود.

دارندگان تتر از نوسان قیمت در امان هستند اما با اینحال هنوز هم در معرض نوسانات خود آن ارز فیاتی که پشتوانه تتر است، قرار دارند.

برای مثال، در نظر بگیرید چه اتفاقی می‌افتاد اگر یک اتفاق مهم باعث شود ارزش دلار آمریکا یک شبه سقوط کند و به نصف برسد؟ در این صورت ارزش دارایی تتر شما نیز نصف خواهد شد.

ارتباط تتر با صرافی Bitfinex

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

تتر توسط گروهی از افراد در پشت پرده‌ صرافی بیتفینکس (Bitfinex) هدایت می‌شود: “Philip Potter” و “Giancarlo Devasini”. رهبری این دو نفر بر تتر را Paradise Papers Leak افشا و تایید کرده است، هرچند این خبر برای افرادی که پیگیر قضیه بودن تعجب‌آور هم نبود.

حساب‌های جدید تتر به صرافی بیتفینکس سرایز می‌شوند. در آوریل سال ۲۰۱۷، هنگامی که بانک ایالات متحده و ولز فارگو (Wells Fargo) بعنوان شرکای بانکی از آنها جدا شدند، بیتفینکس و تتر فعالیت‌های فیات خود را موقتاً مسدود کردند.

در نتیجه حالا بیتفینکس مشتریان آمریکایی را پَس میزند و نیز دیگر بازارها و جفت‌ارزهای USD را ارائه نمی‌کند. در عوض فقط و فقط از USDT استفاده می‌کند.

تتر چگونه کار می کند؟

در ابتدا تتر تماماً بر بستر پلتفرم Omni پایه‌گذاری شده بود. این پلتفرم برای دارایی‌های دیجیتالی که به بلاکچین بیت‌کوین وصل بودند استفاده می‌شد. به دنبال بیت‌کوین، تترهای مبتنی بر اتریوم نیز مورد استقبال قرار گرفتند، که در حال حاضر بیشترین استفاده را دارد. آنها همینجا متوقف نشدند، توکن‌های تتر در حال حاضر بر بستر بیش از ۸ بلاک چین از جمله ترون و سولانا معامله می‌شوند.

پشتوانه تتر از طریق وثیقه‌گذاری تامین می‌شود. آنها ادعا می‌کنند به ازای هر یک USDT موجود، دارایی یا ارز دیگری به ارزش ۱$ سپرده دارند.

به ازای هر یک USDT به ارزش ۱$، باید در هر زمان با یک دلار ارز فیات واقعی قابل معاوضه باشد. در حال حاضر، USDT تنها از طریق تعداد کمی صرافی یا مستقیما از طریق خود شرکت تتر (که حداقل برداشت یا واریز باید ۱۰۰ هزار دلار باشد و کارمزد چشمگیری نیز دریافت می‌کند) قابل تبدیل می‌باشد.

بطور خلاصه، به ازای هر یک USDT، شرکت تتر و صرافی‌ها باید سپرده‌ای برابر ۱ دلار آمریکا داشته باشند تا USDT پشتیوانه داشته باشد.

مزایای تتر

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

از آنجا که علاقه اکثریت مردم به ارزهای دیجیتال بخاطر افزایش قیمت آن‌ها است، سوالی که در ذهن ایجاد می‌شود این است که کدام ارز دیجیتال قرار است همیشه قیمت ثابتی داشته باشد، بدون پامپ و دامپ (اصطلاحات ارزهای دیجیتال) و بدون حباب!

داشتن تتر بیشتر مثل داشتن یک سپرده بانکی است، با این تفاوت که سود ۰% به شما می‌دهد.

خب پس اگر تتر نسبت به بقیه رمزارزها ریسکی‌تر است و هیچ احتمالی برای افزایش قیمت آن نیست، پس اصلاً چرا از آن استفاده می‌کنیم؟

حقیقت امر این است که تتر چون بسیار شبیه به ارز فیات است، برای تریدرها (معامله‌گران) و سرمایه‌گذاران بسیار مفید و کاربردی است. و برای اینکه می‌گوییم مفید است چند دلیل هم داریم:

زمان انجام تراکنش:

واریز و برداشت دلار به شکل عادی در صرافی‌های خارجی روندی زمانبر است و بطور متوسط برای پردازش آنها ۱ تا ۴ روز کاری زمان می‌برد. اگر هم واریز و برداشت شما با تعطیلی بانک‌ها یا آخر هفته مصادف شود هم این زمان بسیار بیشتر می‌شود.

در عوض، تتر تراکنش‌ها را در عرض چند دقیقه انجام می‌دهد. این یک مزیت مهم است، چرا که معامله‌گران ارزهای دیجیتال معمولا می‌خواهند خیلی سریع دارایی‌های خود را جابجا کنند و از نوسانات قیمت سود ببرند.

کارمزد تراکنش:

تراکنش‌ها در شبکه سوییفت (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) بسیار گران تمام می‌شوند. کارمزد هر تراکنش در این شبکه بیش از ۲۰ دلار و بطور متوسط ۳۰ دلار می‌باشد.

به علاوه اگر شما از یک پولی که صرافی مورد نظر ساپورت نمی‌کند استفاده کنید، بانک شما هزینه‌های سنگینی برای تبدیل پول و انتقال به خارج از کشور از شما کسر می‌کنند و نیز درصدی از پولتان را بعنوان کارمزد برمی‌دارند.

در عوض، تتر برای انتقال پول بین کیف پول‌هایتان از شما هیچ کارمزدی کم نمی‌کند، هرچند خود بلاکچینی که تراکنش بر بستر آن قرار می‌گیرد ممکن است کارمزد شبکه کمی از شما کسر کند. (کمتر از یک دلار)

ثبات قیمتی:

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

ارزهای دیجیتال به بی‌ثباتی مشهور‌اند و معامله‌ یک ارز بی‌ثبات با یک ارز دیگر، پیچیدگی و ریسک بسیار زیادی ایجاد می‌کند. به همین دلیل کار کردن با یک استیبل کوین راحتتر است.

برای اینکه متوجه منظور شوید، سناریوی زیر که بین دو تریدر بیتکوین است را متصور شوید:

شما بیتکوین را به اتریوم تبدیل می‌کنید اتریوم ۱۰ درصد رشد می‌کند شما می‌گویید حالا وقتشه بفروشمش و سود کسب کنم، پس آن را از اتریوم به بیتکوین می‌فروشید در همین حین که در حال معامله هستید، ناگهان قیمت بیتکوین ۱۵ درصد ریزش می‌کند

علی‌رغم اینکه شما از رشد اتریوم سود کسب کردید، اما بخاطر ریزش بیتکوین در مجموع ضرر کرده‌اید! با استفاده از USDT تنها دغدغه شما نوسانات خود اتریوم خواهد بود.

در حاشیه بودن:

اغلب اوقات بهترین موقعیت برای معامله در بازار هیچ موقع است. بگذارید بگوییم شما حس می‌کنید قیمت یک ارز دیجیتالی که شما دارید بطور ناپایداری بالا است. بهترین اقدام شما در اینجا این است که سریعاً پول خود را نقد کنید (رمزارز خود را بفروشید) و منتظر ریزش و سقوط قیمتی آن ارز دیجیتال بمانید تا دوباره آن را بخرید.

بهترین کیف پول‌های تتر

لجر (Ledger):

امن‌ترین راه برای اینکه تترتان را نگه دارید این است که در یک کیف پول سخت‌افزاری نگهش دارید. کیف پول سخت‌افزاری کوین‌های (ارزهای) شما را آفلاین و غیرممکن برای هک شدن یا دزدین قرار می‌دهد، مگر اینکه کسی بطور فیزیکی به آن دسترسی پیدا کند.

لجر دو مدل دارد که از تتر و بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی میک‌ند: مدل‌های X و S هر دو تتر را پشتیبانی می‌کنند. تفاوت اصلی آنها این است که مدل X می‌تواند از طریق گوشی همراه هم کنترل شود.

ترزور (Trezor):

ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری دیگر است که تتر را هم قبول میک‌ند و دو مدل دارد: One و T که مدل T جدیدتر است و صفحه نمایش لمسی هم دارد.

والت‌های ترزور تنها با کامپیوتر سازگار‌اند و با موبایل کنترل‌پذیر نیستند.

کوینومی (Coinomi):

کوینومی یک کیف پول نرم‌افزاری با چند پلتفرم است که امکان ذخیره بیش از ۱۵۰۰ ارز مختلف از جمله تتر را می‌دهد و درون خود نیز یک صرافی هم دارد. کوینومی برای ویندوز، اندروید، لینوکس و ios منتشر شده است.

اگزودوس (Exodus):

اگزودوس یک والت نرم‌افزاری با طراحی زیبا است که بیش از ۱۰۰ رمزارز از جمله تتر را قبول می‌کند. اگزودوس پیشنهاد خوبیست برای کسانی که در بحث رمزارزها تازه وارد‌اند.

تتر (Tether):

باید بگوییم که تتر خود نیز یک والت تحت وب دارد که می‌توانید تترهایتان را در آن نگه دارید. این والت توصیه نمی‌شود چرا که تنها ارزی را که قبول می‌کند خود تتر است. بعلاوه، این والت قبلاً بخاطر هک ۳۰ میلیون دلاری که برایش اتفاق افتاد، مسدود شده بود.

چگونه تتر بخریم؟

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

تا به حال، متداول‌ترین روش خرید USDT مبادله آن با رمزارز‌های دیگر است. اما می‌توانید توسط صرافی‌های زیر نیز آن را با کارت بانکی و به دلار بخرید:

Kraken, Bitfinex, Exmo و…

مشاجره‌ها حول تتر

نیویورک تایمز، بلومبرگ و فورچون همگی اخیرا مقاله‌هایی منتشر کرده‌اند که نگرانی‌ها درباره تتر را تشدید می‌کنند. این مقاله‌ها نشان دهنده شک و تردید‌هایی است که سالهاست در گوشه و کنار جامعه رمزارزها زیاد شده است.

منبع این شک و تریدها نسبت به تتر و بیتفینکس، بدون شک نویسنده‌ای است که به نام “Bitfinex’ed” مشهور می‌باشد. شهرت او بخاطر انتقاد مداوم و شدید خود از اعمال صرافی بیتفینکس می‌باشد.

منتقدان بیتفینکس و تتر را به اجرای یک برنامه ذخیره‌سازی متهم می‌کنند: آنها می‌گویند شرکت تتر بیشتر از پشتوانه‌ دلاریش USDT عرضه کرده است. منتقدان همچنین ادعا می‌کنند که حساب‌های بدون پشتوانه تتر برای دستکاری در قیمت و افزایش بیت کوین استفاده شده‌اند.

خود اظهارنامه‌ شرکت تتر ادعا می‌کند ذخیره و پشتوانه‌ کامل و حتی مازاد دارد. با این وجود تتر امکان تبدیل تتر به USD را تضمین نمی‌کند.

در مارس سال ۲۰۱۹ شرکت تتر اعلامیه خود را از متن زیر:

“هر تتر همیشه به اندازه یک دلار در ذخایر ما پشتیبانی می‌شود. پس هر یک واحد USDT همیشه و همواره برابر یک دلار است”

به متن زیر تغییر دادند:

” هر تتر همیشه ۱۰۰% توسط ذخایر دلاری ما شامل ارزهای سنتی فیات و معادل‌های نقدی آن و گاهی اوقات توسط سایر دارایی‌ها و مطالبات دریافتی از وام‌های تتر به اشخاص ثالث، پشتیبانی می‌شود. هر تتر به نسبت ۱ به ۱ توسط دلار میخکوب و پشتیبانی می‌شود، پس هر USDT همیشه به اندازه یک دلار ارزیابی می‌شود. “

که نتیجه می‌شود این شرکت دیگر فقط با دلار از تترهایش پشتیبانی نمی‌کند.

چه کسی تتر را به وجود آورد؟

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

همان افرادی که در صرافی bitfinex نقش داشتند؛ چراکه مدیر عامل، مدیر مالی و تا همین اواخر مدیر ارشد استراتژی آنها با خالقان تتر مشترک بوده و تا همین اندازه میتوان به آن اعتماد داشت اما باقی حقایق درباره تتر در مه عمیقی از رمز و راز آمیخته با سوء رفتار قرار دارد.

چه کسی تتر را خریداری می کند؟

گفتنش دشوار است؛ شما می‌توانید دلار آمریکا را برای تتر در چند صرافی ارز دیجیتال مبادله کنید، به ویژه صرافی kraken که معتبرترین صرافی ارز دیجیتال است و بعلاوه صرافی bitfinex، البته من تا به حال نتوانسته‌ام هیچ مثال عمومی از شخص یا موسسه‌ای پیدا کنم که در واقع تتر تازه صادر شده را از bitfinex خریده باشد.

بنابراین چه کسی دلار آمریکا را تامین می‌کند که می‌تواند تمام تترهای تازه صادر شده را پشتیبانی کند؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوار است.

چه کسی حسابرسی میکند تا اطمینان حاصل شود که دلارهایی به عنوان پشتوانه برای تترها وجود دارند؟ در واقع هیچکس، علی رغم اطمینانی که سایت آنها مبنی بر اینکه منابع ذخایر آن‌ها “تحت ممیزی مکرر و حرفه‌ای است” و “حساب ذخیره ما مرتبا حسابرسی می‌شود” داده بود اما آنها رابطه‌ خود را با اولین حسابرسان خود از جمله Friedman LLP منحل کردند بدون آنکه حسابرسی به پایان برسد، “اثبات منابع مالی” و شفاف‌سازی که در صفحه اصلی آنها برجسته است تاکید می‌کند که “نباید به عنوان نتایج حسابرسی تفسیر شود”.

آیا دلیلی وجود دارد که باور کنیم دلارها به عنوان پشتوانه وجود دارند؟

خب بله، این حقیقت که “شفاف‌سازی یک حسابرسی نیست باعث ایجاد محدودیت‌ها و شواهد سوال برانگیزی در این مقاله شده ولی با این وجود شواهدی وجود دارند که وجود دلارها را اثبات میکنند (ما در واقع در مورد برخی شواهد، به جای یک حسابرسی واقعی صحبت می‌کنیم برای وجود قریب به سه میلیارد دلار که به شکل تئوری از یک دارایی بسیار پرکاربرد پشتیبانی می‌کنند).

به‌علاوه به نظر می‌رسد که آنها در پورتوریکو و با آی اِن جی (ING) روابط بانکی دارند و رشد عظیم در سپرده‌های بانکی کل در پورتوریکو در سال گذشته با تعداد تترهایی که در آن زمان صادر شده است مطابقت دارد.

چگونه با تتر دلار آمریکا را بازخرید می کنید؟

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟

پاسخ به این سوال هم سخت و هم آسان است، من یک سال کامل حماسه تتر را با علاقه دنبال می‌کردم و هنوز به مثالی عمومی از اینکه تتر این کار را برای کسی انجام دهد برنخوردم، آخرین اطلاعیه عمومی آنها در مورد این موضوع مربوط به اواخر سال گذشته است که میگوید: “صرافی‌ها و سایر مشتریان سازمانی واجد شرایط می‌توانند مستقیماً با تتر تماس بگیرند تا ایجاد و بازخرید را انجام دهند.

متاسفانه در حال حاضر ما نمی‌توانیم برای هیچ مشتری مستقر در ایالات متحده امریکا تتر ایجاد یا باز خرید کنیم، با این حال جالب‌ترین نکته درباره تتر این است که هیچ نیازی به بازخرید دلار توسط آنها ندارید، تا زمانی که صرافی ارزدیجیتال اعتقاد دارد که هر تتر برابر یک دلار است شما تنها می‌توانید از تتر برای خریدن بیت کوین، اتر یا هر چیز دیگر استفاده کنید و سپس آن را به دلار تبدیل کنید.

نرخ ارز تتر که واقعا مهم است و تا زمانی که حفظ شود در واقع برای کاربرد عادی مهم نیست که آیا تتر واقعا با دلار پشتیبانی می‌شود یا خیر که البته فضای زیادی را نیز اشغال می‌کند و ممکن است شیطنت‌هایی در آن وجود داشته باشند.

منظور من از سوء رفتارهایی که به آنها اشاره کردم چیست؟ منظور من این است که چقدر زمان داری؟ یک منتقد پرشور معروف به Bitfinexed مدتی است که در این باره می‌نویسد و این یک انتقاد بسیار عمیق است.

محققان دانشگاه تگزاس bitfinex و تتر را به دستکاری قیمت بیت کوین متهم کردند، گفته می‌شود که این دو نهاد توسط مقامات نظارتی آمریکا احضار شدند.

در اخبار احتمالی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا تحقیقات جنایی درباره دستکاری قیمت ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است، که به گفته منتقدان در حال انجام است. همچنین با Liberty Reserve مقایسه شده است، سرویس ارز دیجیتالی که پنج سال پیش به دلیل پولشویی تعطیل شده.

پس چه اتفاقی در جریان است؟

سؤال خوبی بود. از یک سو، مردم و حتی شرکت‌ها تا زمانی که جرم اثبات نشوند، بی‌گناه هستند و تیرگی شرکتهای ارز دیجیتال از نظر اخلاقی حداقل با کل صنعت سازگار است. تعدادی نامشخص از افرادی که ارز دیجیتال تولید می‌کنند و در پروسه آن دخیل هستند، گرایش به حریم خصوصی دارند و یا واقعاً از دولت‌ها متنفرند و از آنها می‌ترسند.

یک دلیل برای این همه گرایش به حفظ حریم خصوصی به سرقت نرفتن اطلاعات است اما دلیل دیگر، به ویژه هنگامی که احساسات ضد دولتی در میان باشد، ترس از مأمور مالیات است. سومین مورد ممکن است این باشد که شما از آنچه دست نامرئی روی قیمت ارزهای دیجیتال انجام می‌دهد میترسید. و مطمئناً خوب نیست وقتی حداقل یکی از ادعاهای شما، مثلاً اینکه ذخایر حسابرسی نشده شما “تحت ممیزی‌های مکرر حرفه ای” قرار دارد به عنوان یک دروغ بزرگ جلوه میکند.

چگونه می توانیم متوجه شویم؟

من چهار پاسخ قابل قبول می‌بینم:

یک سازمان حرفه‌ای جدی، شایسته و قابل اعتماد، در واقع یک حسابرسی کامل را انجام می‌دهد. تحقیقات قانونی، نظارتی، جنایی تتر را مجبور می‌کند تا دفاتر مالی خود را باز کند. افشاگر به همه می‌گوید. ضمنا ما هرگز این کار را نخواهیم کرد.

این مه آلوده به رفتار ناشایست ادامه خواهد داشت تا بالاخره کل شرکت آنها را تحت پوشش خود قرار دهند… و کاربران آنها اهمیتی نخواهند داد، تا وقتی که یک تتر دقیقا به اندازه یک دلار برای آنها بیت کوین می‌خرد و آنها در هر مبادله ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می‌کنند.

سوالات متداول

چه کسی صاحب تتر است؟

تتر توسط Tether Holding LTD کنترل میشود. شرکتی که در جزیره بریتیش ویرجین و هنگ کنگ قرار دارد. بنیانگذار تتر “JL Van Der Velde” است و بنیانگذار این شرکت “Giancarlo Devasini” و “Suart Hoegner” مشاور مالی این شرکت است. لازم به ذکر است هر دو بنیان گذاران تتر و شرکت، هردو همان سمت‌ها را در بیتفینکس هم دارند.

آیا تتر توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود؟

تتر توسط ارزها و دارایی‌هایی که معادل مقدار تتر در گردش هستند پشتیبانی می‌شود (به عنوان پشتوانه). هرچند این شرکت به هنگام برداشت تتر/دلار نسبت ۱ به ۱ را رعایت نمی‌کند.

آیا تتر یک توکن ERC-20 است؟

در ابتدا قرار بود تتر بر بستر بیتکوین باشد و توسط Omni Layer Protocol عرضه شود. هرچند الان تترهای بر بستر اتریوم نیز وجود دارند که با استاندارد ERC-20 سازگار است.

مشکل اصلی معامله با ارز دیجیتال تتر چیست؟ تتر یک مفهوم ساده بود: ارز دیجیتالی که واحد آن همیشه دقیقا برابر یک دلار بود چرا که پشتوانه‌ آن دلارهایی بودند که در بانک نگهداری می‌شوند. وولا(voila): دلارهایی که قدرت ارز دیجیتال را دارند، همانند توانایی انتقال سریع و بدون اجازه‌ مبلغ دلخواه و خصوصا بدون مقرارات مزاحم است.

هم اکنون تتر به ارزش ۲. ۷ میلیارد دلار در گردش است و هر چیزی هست به جز یک مفهوم ساده.

نتیجه گیری

متاسفانه تتر به همان سیستم ارزهای فیات شبیه است. نه فقط بخاطر پشتوانه‌ آن که دلار است، بلکه مثلاً متمرکز است و برپایه اعتماد به شرکت تتر قرار دارد (یعنی ما به شرکت تتر اعتماد می‌کنیم که واقعا به ازای هر تتر یک دلار پشتوانه داشته باشد).

در نتیجه بسیاری از علاقه‌مندان به رمزارزها طبیعتاً به تتر بدبین هستند. با اینحال بدون شواهد محکم مبنی بر سوءرفتار تتر و بیتفینکس، همه ادعاهای مطرح شده علیه تتر و بیتفینکس فقط عناصری هستند برای کمپین “ترس – عدم اطمینان – ترس”.

گرچه نگرانی‌های معتبری در مورد تتر وجود دارد که مطمئناً حائز اهمیت‌اند، اما بنظر می‌رسد داستان‌هایی که می‌سازند برای اینکه تتر دنیای رمزارزها را نابود می‌کند بیش از حد اغراق شده‌اند.

اما شاید این مبارزه ضد تتر بتواند نتیجه‌های خوبی بدهد. درخشش شدید تتر ممکن است آن را وادار کند که به بالاترین استانداردهای حرفه‌ای پایبند باشد و نقاط ضعف احتمالی را قوت ببخشد.

اگر شما هم علاقه‌مند به تتر هستید، توصیه من این است که هرگز مبالغ زیادی در آن ذخیره نکنید. همیشه با احتیاط آن را خرج کنید. تتر باید برای معاملات کوتاه مدت استفاده شود. اگر می‌خواهید مقدار زیادی تتر منتقل کنید آن را دسته دسته انجام دهید تا ریسک خطای آن پایین بیاید.

انتظار نداشته باشید که مقادیر زیادی تتر را به ارز فیات تبدیل کنید بی‌آنکه با اختلاف قیمت مواجه شوید. به خاطر بسپارید که هرچند تتر مزایای ارزهای دیجیتال را با ثبات قیمت ارزهای فیات ارائه می‌دهد، اما همچنان شما را در معرض خطرات اصلی هر دو سیستم قرار می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید

Submit Rating

میانگین امتیازات: ۰ / ۵. تعداد امتیاز: ۰

اولین نفری باشید که به این مقاله امتیاز میدهید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟علی صابریان
از سال 1390 که مجموعه خانه سرمایه شروع به کار کرد با برگزاری ۲۷ دوره جامع آموزشی بلند مدت، بیش از ۵۰۰۰ تحلیلگر را وارد بازار سرمایه کرده‌ایم. تمام تلاش من و همکارانم ایجاد مرجعی برای آموزش واقعی و صحیح موفقیت مالی و سرمایه گذاری بوده است مرجعی که کمک می کند زندگی بهتری برای خود و اطرافیانمان بسازیم.
.rightrow span { margin-top: -55px; }.rightrow img { margin: 0 !important; } .rightrow span { margin-top: -40px; color:#033241 !important; } .rightrow { display: inline-grid; text-align: center; width: 30%; float: right; }.leftrow { width: 70%; color:#033241 !important; font-size: 15px } .foot1rowhn { display: flex; float: right; }footer .widget { background: #f2f2ff; } @media(min-width:200px) and (max-width:768px){ footer#site-footer .col-sm-4:nth-child(1) { flex: 0 0 100%; max-width: 100%; } }
تهران، پاسداران، بوستان دوم، گیلان غربی، بن بست مریم، پلاک ۲
۰۲۱-۹۱۰۰۷۵۹۰
دعوت به همکاری
تتر (tether) چیست؟ چه مزایایی دارد؟
div#text-3 .middle-bot.col-4 a div#text-3 .middle-bot.col-4 { display: flex; width: 100%; float: right;} .addresslan{ color:#033241; }footer .middle-bot.col-4 { padding: 0; }.middle-bot.col-4 { margin: 10px 0; } .middle-bot.col-4 i { font-size: 18px; } .middle-bot.col-4 img { max-width: 20px; margin: 0px; }
@media only screen and (min-width: 767px) { #bij_single_side { max-width: 427px; } #bij_single_side.start { position: relative !important; top: auto !important; } #bij_single_side.normal { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: fixed !important; } #bij_single_side.ended { top: auto !important; bottom: 0 !important; position: absolute !important; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق