برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان تابع تصمیم ستاد ملی کروناست


برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان تابع تصمیم ستاد ملی کروناست

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در نحوه برگزاری امتخانات نهایی به صورت حضوری یا غیر حضوری تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و هیچ استانی حق تصمیم‌گیری به صورت استانی برای برگزاری امتحانات نهایی را ندارد.

فرحناز قائدامینی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات نهایی در آینده دانش‌آموزان به خصوص انتخاب رشته و همچنین قبولی در دانشگاه، افزود: ۶۰ درصد نمره پذیرش در کنکور سراسری از نمره سوابق تحصیلی دانش‌آموزان است و این امر می‌طلبد که همه دانش‌آموزان در یک شرایط یکسان در امتحانات شرکت کنند.

به گفته وی، براساس آخرین تصمیمات وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا، امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا ۲۲ خردادماه ادامه دارد.

قائدامینی افزود: در سال تحصیلی جاری شرایط تحصیل و آموزش برای همه دانش‌آموزان به صورت یکسان بوده است و همه نتوانستند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند و در مناطقی هم که اینترنت وجود نداشت درسنامه آموزشی به دانش‌آموزان ارائه شد و در این راستا، جای هیچ اعتراضی برای برگزار شدن امتحانات نهایی به صورت حضوری و یا غیر حضوری وجود ندارد.

وی گفت: در مناطقی که مشکل اینترنت وجود داشته است نیز معلمان در کلاس درس حاضر شدند و آموزش حضوری بوده و یا به دانش‌آموزان درسنامه ارائه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن مدارس برای برگزاری امتحانات نهایی نیز سال‌گذشته ۲ مرحله اختصاص اعتبار داشتیم اما در استان از محل درآمدهای اختصاصی در کل چهار مرحله اعتبارات برای ضدعفونی کردن محل برگزاری امتحانات به مدارس اختصاص داده شد، که پیش بینی می‌شود امسال نیز این اعتبارات بین مدارس توزیع شود.

وی به افزایش تعداد پایگاه‌های برگزاری امتحانات نهایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین اجرای قرنطینه برای افراد مشکوک به کرونا اشاره کرد و گفت: سال‌گذشته خوشبختانه در زمان برگزاری امتحانات نهایی مشکل خاصی در زمینه ابتلا و شیوع ویروس کرونا به دلیل حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود نداشت.

۱۳ معلم نمونه استانی امسال انتخاب و تجلیل شدند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در هفته بزرگداشت مقام معلم امسال از ۱۳ معلم برگزیده استانی و هفت مدیر و معاون برتر تجلیل شدند، گفت: انتخاب معلم نمونه امسال با سال‌های گذشته متفاوت بود و همه معلمان حق ثبت‌نام در سامانه انتخاب معلم نمونه را داشتند.

به گفته وی، از استان از مجموع ۱۰ هزار و ۵۰ معلم فعال در مدارس استان به غیر از معاونان و مدیران مدارس پنج هزار و ۷۰۰معلم در این سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۳ معلم بالاترین امتیاز را کسب کردند و به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۱۵ هزار و ۲۱۲ نمونه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان انجام گرفته است که بر اساس آن ۴۰ هزار و ۹۰۴ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

در پایان نشست خبری مدیرکل آموزش وپرورش استان از ۲ جلد کتاب با عنوان "شبیه آبی دریا" کتابی با موضوع معلم در آیینه آیات و روایات و شعر و " برشانه‌های شمع " مجموع اشعار با موضوع تکریم معلم نوشته محمد برزویی از فرهنگیان استان رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک