امتحانات نهایی دانش‌آموزان از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود


امتحانات نهایی دانش‌آموزان از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق آخرین تصمیمات کشوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم 27 اردیبهشت آغاز و تا 22 خردادماه ادامه پیدا می‌کند.

فرحناز قائدامینی ۱۵ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق آخرین تصمیمات کشوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: استان‌ها نمی‌توانند به‌صورت جداگانه در نحوه برگزاری آزمون در این دو پایه تصمیم‌گیر باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: باتوجه به اینکه نتیجه آزمون نهایی پایه نهم در انتخاب رشته و همچنین ۶۰ درصد پذیرش کنکور نیز براساس نمرات آزمون پایه داوزدهم خواهد بود، بنابراین دانش‌آموزان باید در شرایط یکسان آزمون دهند و اوراق نیز در حوزه واحد تصحیح شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخی دانش‌آموزان در آموزش مجازی کم‌کاری کرده‌اند و در کلاس‌های مجازی به‌صورت منظم حضور نداشته‌اند، بنابراین نباید این دانش‌آموزان هم‌سطح سایرین قرار بگیرند.

قائدامینی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۲۲ خردادماه ادامه پیدا می‌کند، گفت: برای نحوه برگزاری امتحانات تابع ستاد کرونا و رنگ‌بندی شهرها هستیم، در سال گذشته تعداد حوزه‌های امتحانی افزایش یافت و خوشبختانه هیچ مشکلی برای دانش‌آموزان به‌وجود نیامد، اعتبار موردنیاز برای خرید ملزومات موردنیاز حوزه‌های امتحانی برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تامین شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در مناطقی که زیرساخت لازم برای آموزش حضوری دانش‌آموزان فراهم نبود، معلمان کلاس‌های درس را به‌صورت حضوری برگزار کردند، همچنین در کنار شبکه شاد درسنامه، آموزش از طریق شبکه تلویزیونی و راهور آموزشی برای بهره‌مندی تمامی دانش‌آموزان از آموزش در نظر گرفته شده بود.

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع کرونا زیرساخت‌های ارتباطی از جمله اینترنت در بسیاری از مناطق ضعیف بود، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل ارتباطی در مناطق مختلف استان مرتفع شد، اما در مناطق محروم نیز هم‌چنان با این مشکل مواجه هستیم.

قائدامینی در خصوص افزایش ۳۰ درصدی شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی جدید و امکان تداوم آموزش مجازی، گفت: در ایام شیوع کرونا آموزش در این مدارس تعطیل نشد و حتی در برخی مواقع کار معلمان نیز چند برابر شد، بنابراین شهریه باید کامل پرداخت شود، اما این مدارس برای هزینه‌های فوق‌ برنامه که در گذشته انجام می‌شد، نباید هزینه‌ای را دریافت کنند، این افزایش هزینه مدارس غیردولتی بر اساس تورم سالانه اعمال می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه قطعا کیفیت آموزش مجازی از آموزش حضوری پایین‌تر است، خاطرنشان کرد: نمی‌توان برخی از مفاهیم را در آموزش مجازی به دانش‌آموز منتقل کرد، همچنین بابت کیفیت آموزش در این شرایط نگرانی‌هایی نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: برای سنجش دانش‌آموزان در ایام کرونا تنها متکی به آزمون پایانی نیستیم و نمره دانش‌آموز بر اساس میزان فعالیت در کلاس مجازی، انجام تکالیف محوله و چند نوع آزمون محاسبه می‌شود.

قائدامینی با اشاره به روند انتخاب معلمان نمونه در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار معلم در استان وجود دارد از این تعداد تنها ۵۰۰۰ معلم مدارک و مستندات خود را برای انتخاب شدن در سامانه معرفی شده بارگذاری کردند، پس از بررسی‌های صورت گرفته ۱۳ فرهنگی به‌عنوان معلم نمونه منتخب و تجلیل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان با هدف ارتقای توانمندی معلمان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: معلمان باید هر چند سال یکبار اطلاعات خود را به‌روز کنند، بنابراین پس از رتبه‌بندی و سنجش صلاحیت معلمان متناسب با نیازشان برای آن‌ها دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس