مشکلات عمرانی لردگان و خانمیرزا با حضور معاون وزیر کشور بررسی شد


مشکلات عمرانی لردگان و خانمیرزا با حضور معاون وزیر کشور بررسی شد

شهرکرد- ایرنا- مشکلات عمرانی شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان روز چهارشنبه در سفر معاون عمرانی وزیر کشور بررسی قرار گرفت و برای رفع این مشکلات تصمیمات لازم اتخاذ شد.

معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این سفر نسبت به افزایش ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی ۲ شهرستان لردگان و خانمیرزا ابراز امیدواری کرد و اظهار داشت: ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته از ۳۱ استان کشور انتخاب شده است تا شاخص‌های شهری و روستایی آن ارتقا داده شود که از چهارمحال و بختیاری ۲ شهرستان خانمیرزا و لردگان انتخاب شده است.

مهدی جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به چالش‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جمله این ۲ شهرستان، کاهش درآمدها را از مهمترین دغدغه‌های این دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: ردیف‌های اعتباری خوبی در بودجه امسال برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده که هم به صورت کمک‌های بلاعوض و هم به صورت تسهیلات است.

وی ابراز امید کرد، در کنار مساعدت‌ها، شهرداری‌ها بتوانند با اقدامات خلاقانه و نوآورانه کارنامه قابل قبولی از خود نشان دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به پایین بودن شاخص‌های توسعه‌یافتگی این ۲ شهرستان نسبت به دیگر مناطق استان و کشور، اظهار داشت: ضریب محرومیت در این ۲ منطقه به حدی زیاد است که برچسب محرومیت بعد از چهار دهه از عمر باشکوه انقلاب اسلامی با وجود غنی بودن امکانات و مواهب این منطقه، زیبنده نیست و باید در خصوص رفع آن اقدامات بیشتری انجام داد.

حسین بامیری افزود: شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در تمامی سرانه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، مدیریت شهری و روستایی و آموزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارند و این در حالی است که منابع آب و زمین و امکانات خدادادی در این منطقه بیشمار است.

وی تصریح کرد: اگر چه اقداماتی در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی در این منطقه انجام شده اما کافی نیست و باید اعتبارات، امکانات و تجهیزات بیشتری به این منطقه اختصاص داده شود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاکید بر جذب به موقع اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری اظهار داشت: این کمک‌ها و اعتبارات باید تا ۳۱ تیرماه جذب شود.

مجید نظری افزود: همچنین ۱۸ میلیارد اعتبار کمک برای طرح‌هایی که مقرر شده تا تیرماه افتتاح شود اختصاص یافته که باید این اعتبار نیز تا ۲۱ تیر جذب شود تا سهمیه‌های بعدی به استان اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در حدود ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس