آمریکا امروز آمادگی رزمی یک موشک هسته ای قدیمی خود را آزمایش می کند


آمریکا امروز آمادگی رزمی یک موشک هسته ای قدیمی خود را آزمایش می کند

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا از پرتاب آزمایشی برنامه ریزی شده موشک بالستیک قاره پیمای LGM-30G Minuteman III در امروز 5 مه 2021 خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، این آزمایش در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ، واقع در ایالت کالیفرنیا انجام می شود.

در بیانیه مطبوعاتی سی امین بال فضایی نیروی هوایی آمریکا آمده است: " پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما Minuteman III فرماندهی حملات جهانی نیروی هوایی ایالات متحده برای روز چهارشنبه 5 مه در شمال پایگاه واندنبرگ برنامه ریزی شده است." پرتاب قبلی یک موشک از این نوع در فوریه سال 2021 انجام شده بود . آنها معمولاً به سمت پایگاه رونالد ریگان در جزیره کواژالین (واقع در جزایر مارشال) پرتاب می شوند.

موشک های Minuteman III از سال 1970 تا 1978 به تولید انبوه رسیده و در حال حاضر اساس مولفه زمینی تریاد هسته ای آمریکا است. نیروهای هسته ای استراتژیک ایالات متحده 400 موشک از این نوع دارند که هر کدام از آنها از 1 تا 3 کلاهک هسته ای با قدرت 300-335 کیلو تن تی ان تی حمل می کنند. در طول خدمت ، موشک هایی از این نوع بارها و بارها ارتقا یافته اند. آخرین نمونه از آنها به نام Propulsion System Rocket Engine (PSRE) ، در سال 2004 راه اندازی شد. این برنامه بهبود موتور برای افزایش عمر Minuteman III تا اواخر سال 2020 طراحی شده است.

در حال حاضر ، بحث و گفتگوی پر جنب و جوشی در ایالات متحده در مورد لزوم تولید موشک جدید برای جایگزینی Minuteman ادامه دارد. به نظر تعدادی از کارشناسان ، موشک های زمینی می توانند از رده خارج شوند و فقط موشک های بالستیک زیردریایی و بمب افکن های استراتژیک در نیروهای هسته ای باقی بمانند.

تریاد (سه گانه)هسته ای که متشکل از موشکهای هسته ای پرتاب زمینی ، زیردریایی مسلح به موشک هسته ای و هواپیماهای استراتژیک دارای بمب و موشک هسته ای است. به طور خاص ، این اجزا شامل موشکهای بالستیک قاره پیمای زمینی (ICBMs) ، موشکهای بالستیک زیر دریایی (SLBM) و بمب افکن استراتژیک می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر