کرایه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای درصورت عادی شدن شرایط کرونا تعدیل می‌شود


کرایه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای درصورت عادی شدن شرایط کرونا تعدیل می‌شود

شهرکرد - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه تا پایان امسال افزایشی در کرایه‌های بخش ناوگان مسافربری اعمال نخواهد شد، گفت: در صورت بهبود وضعیت شرایط کرونا و عادی شدن شرایط برای استفاده 100درصدی از ظرفیت ناوگان، کرایه‌ها تعدیل خواهد شد.

داریوش امانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا شرایط اقتصادی و نرخ تورم را نیز در تغییر نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل موثر دانست و افزود: به دلیل آنکه یارانه‌ای در خصوص تجهیزات به رانندگان تعلق نمی‌گیرد، تمامی هزینه‌های خرید و نگهداری ناوگان از مجموع کرایه‌های اخذ شده تامین می‌شود و بنابراین اگر شرایط فعلی اقتصادی همراه با شرایط کرونا بهبود یابد کرایه‌ها نیز تعدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح نوسازی ناوگان مسافربری از جمله سواری کرایه، مینی‌بوس، ون و اتوبوس از برنامه‌های کاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سال ۱۴۰۰ است و ۹۵ درصد از رانندگان و شرکت‌های فعال در بخش مسافربری نیز از تسهیلات اولیه نوسازی استفاده کرده‌اند، گفت: برای اعطای تسهیلات جدید در قالب وام‌های کم‌بهره رایزنی‌هایی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده است که نتایج آن در آینده اعلام خواهد شد.

امانی به ایمن‌سازی جاده‌ها به ویژه راه‌های شریانی کشور به عنوان یکی از اولویت‌های اجرایی تا پایان دولت دوازدهم اشاره و تصریح کرد: عملیاتی همچون لکه‌گیری، تعریض، نصب نیوجرسی و جداکننده عبور و مرور در جاده‌هایی که نیمه‌کاره باقی مانده است هرچه سریع‌تر با اختصاص اعتبارات به پایان خواهد رسید و در این مدت بیش از ۲۵۰ نقطه حادثه‌خیز نیز رفع می‌شود.

وی تکمیل ساختمان پاسگاه‌های پلیس‌راه و بازسازی راهدارخانه‌ها را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دانست و گفت: اقدامات لازم برای احداث ۳۵ پاسگاه جدید تا پایان سال ۱۴۰۰ به‌زودی آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور از طریق طرح ابرار آماده آسفالت است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۴۰۰ مجتمع خدماتی رفاهی نیز در حال ساخت است که امید می‌رود تا پایان دولت با همکاری مطلوب بخش خصوصی ۱۰۰ مجتمع به بهره‌برداری برسد.

امانی درباره توسعه پایانه‌های مرزی نیز به بهره‌برداری از ۲ پایانه جدید در مرز ایران و پاکستان در چهار ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: طرح جامع پایانه مرزی «رازی» در آذربایجان غربی تا پایان تیرماه افتتاح می‌شود و طرح‌های ایمن‌سازی محورهای منتهی به مرزها نیز در حال اجراست.

وی، قیر را از ابزارهای اصلی برای اجرای طرح‌های راهداری و راه‌سازی عنوان کرد و افزود: ۴۸ درصد از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ‌شده برای تامین قیر در بودجه ۱۴۰۰ مربوط به وزارت راه و شهرسازی است که در صورت تخصیص این اعتبار بخشی از نیازهای راه‌سازی و راهداری کشور در سال جاری برطرف می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور نوسازی ناوگان مسافربری همچنین به شکل‌گیری فعالیت‌های خیری راه و ترابری در استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های سازمانی برای کمک به توسعه این امر خداپسندانه استفاده خواهد شد.

طرح‌های راهداری بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

امانی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۴۹ نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، افزود: ۱۸ نقطه در سال گذشته رفع شده است و رفع ۱۲ نقطه دیگر نیز در دستور کار اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قرار دارد که با توجه به بازدیدهای انجام شده قرار است با اختصاص اعتبارات جدید تمامی این نقاط حادثه‌خیز تا پایان امسال رفع شوند.

وی یادآور شد: در حال حاضر عملیات آشکارسازی و هشدار برای رانندگان در تمامی نقاط حادثه‌خیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت پاسگاه پلیس‌راه بروجن و روکش آسفالت ۱۳۰ کیلومتر جاده روستایی از دیگر طرح‌های در دست اجرای اداره کل راه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری است که برای با توجه به اهمیت بهره‌برداری از طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان دولت، اعتبارات موردنیاز برای تکمیل این طرح‌ها به‌زودی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری از طرح‌های راهداری در حال اجرا در شهرستان‌های بروجن، اردل و بن بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی